Kotidoppler

Mä oon käyttäny baby oilia :) mut yks päivä kokeilin geelimäistä kasvovoidetta niin kuulu huomattavasti paremmin!
 
En ehkä kestä! Tänään sain ekaa kertaa kuulla meijän vaavin sydänäänet! Np-ultrassa niitä ei varsinaisesti kuunneltu kun lääkäri vaan totesi, että ne on hyvät.

Olin yksin kotona ja ihan huvikseni päätin pitkästä aikaa kokeilla meijän dopleria. Tuosta se navan vierestä vasemmalta puolelta löytyi. Sieltä kuului myös hassuja virtausääniä melkein kuin loiskintaa. Ehkä sillä oli joku jumppa siellä meneillään.

Pitkään en joutanu kuuntelemaan kun piti kiirehtiä ilmottamaan miehelle, pikkusiskolle ja omalle äitille! :)

Viikot on siis nyt 13+2.
 
Ärsyttää kun en saa sydänääniä kuuluviin millään :sad001 Viikkoja 12+1. Sitä viuf viuf ääntä kuuluu kyllä joka kerta, oliko se nyt jotain istukasta peräisin olevaa ääntä tms..? Maanantaina onneks ultraan, näkee onko kaikki hyvin :)
 
Miulla on hirveellä rytinällä ja kivulla kohtu liikkunu tällä viikolla. En miekään aiemmin kuullu kuin niitä viuf-viuf ääniä!
 
Mäkin nyt saanu tällä viikolla oikeesti ekan kerran kunnolla kuulumaan eli rv 13.. jokapäivä saanu kuunnella pikkusen menoa. Meilläki joka kerta ollu 150 et se poikaolo täälläkin vahvistunu kokoajan!
 
Mullaki ollu tytöistä koko ajan lähemmäs 170 ja nyt ei oo tainnu yli 150 mennä :)
 
Annnika, kuulostaa ihan erilaiselta kuin meidän ultrassa kuulemmat sydänäänet (tietty niillä on laitteetkin tietty ihan erilaiset). Meillä oli sekä varhaisultrassa että np-ultrassa tosi paljon nopeampi syke, just jotain 170.

onko se niin, että kaikilla on aluksi sama ja sitten osalla (pojilla?) hidastuu vai onko pojilla heti alkuun hitaampi? Vai onko se nyt vaan ihan yksilöllistä?

Pitää kyllä päättää pian se lääkäri, haluan kuunnella sydänääniä ja meillä ei ole tuota doppleria.
 
Meninpä vielä huvikseni googlailemaan, paljonkin koti-doppler maksaisi. Ekaksi tuli toooosi hyvin tehty sivu: Otsikkona "Doppler sikiölle" ja eka lause alkaa "Alkoholimittarin ostaminen paikassa X on helppoa". No onhan se nyt melkein sama asia tietysti... laughing7
 
Ootteko huomannu et vuorokauden ajalla olis mitään merkitystä siihen, milloin sydänäänet kuuluu/löytyy paremmin?
 
Ei ihme, etten meinaa kotona löytää kunnolla sykettä. Neuvolassakin sanoi, että ihan kuin olisi jotain edessä just siinä, mistä pitäisi parhaiten kuulua. Syke kuitenkin löytyi ja oli tasainen. Ei tosin nopeampi kuin 130.
 
Ai niin, kokeiltiin yksi ilta ,kun epäiltiin dobblerin toimintaa, miltä miehen masu kuulostaa. xD Noh, eipä juuri miltään. Ei löydetty edes miehen sykettä sieltä. :D Eikä viuhunut niin kun mun masu. :)
 
Annika mun mielestä kyllä aamusin tai iltasin ennen nukkumaanmenoa kuuluu itellä parhaiten :) eli toisinsanoen sit ku ite rauhottuu :)
 
Mulla tuli sellanen pieni toivonripaus että saatasko meidän tytölle pikkuveli kun sykkeet on sellasta 135-145. Kävin sitten tarkastamassa vanhan neuvolakortin niin tytön sykkeet ollut lähes aina neuvolassa jotain 142 :wideyed:
 
Takaisin
Top