Kotidoppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyydia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla viikkoja 14+ ja tänään kokeilin, enkä meinannut löytää. Löytyi sitten vasemmalta puolelta navan vierestä...

Siskon dopplerilla sain tänään tosi selvän sykkeen kuulumaan. :) Välillä pikkuinen karkasi ja sai etsiä ääniä uudelleen! Ihana navan alapuolelta kuului. :) Viikot tänään 12+1. ♡

Mäki oli kuulevinani viime viikolla mut tänään en saanu mitää kuuluviin.. mutta en ota stressiä.. nyt 11+4.

Vois itekki taas pitkästä aikkaa kuunnella. Täällä ku ei kuunnella ultrassa ollenkkaa. Kahttoo vaan että syän lyöpi ja kaikki virtaukset mennee.

Mä huutelen kans kesäkuisista, meillä minä ja pari muuta ollaan linkattu sydänäänet ketjuun linkit missä meidän pikkusten sykeäänet, jos joku on epävarma miltä pitäis kuulua niin käy kurkkaammassa. Ja ne äänet voi olla myös ihan kuin vanhanajan höyryveturi menis, ei välttämättä hevosenlaukka. Mullakin neuvollassa kuulosti ihan junalta.

No nyt pitää tulla ihan hehkuttamaan.. Äsken kuulin ekaa kertaa pikkuisen sydänäänet!!

Mulla on tuommonen 5v. vanha Babysound -doppleri, jonka ostin viime raskaudessa. Oon kokeillu sitä jostain viikolta 8 alkaen pari kertaa viikossa, mutta tähän mennessä ei oo onnistunu. Edellisestä kuulin 9+5, ja nyt on siis 12+0 (tai 12+1), ja kyllähän sitä jo kaikkea ehti miettiä. Mutta siellä se oli! Niin oli selkeän kuuloinen, ettei voinu erehtyä. Mutta nopeesti liukeni alta pois.

Miulla viimeks ku kuuntelin, oli pienellä jumpat menossa ku kovat liikkeitten äänet kuulu mutta syänääniä piti ihan ehttii sieltä seasta ku rauhottu hetkeks :)

Mäkin kuulin tänään ekaa kertaa pikkusen sydänäänet. Esikoista odottaessa ostin baby fun dopplerin ja sillä aina välillä kokeillu kuuluisko, tosin edellisen kerran ennen joulua, silloin välähti yli150 lukemat näytölle, mutta ääniä en kuullut. Tänään siis kuului, syke oli 150-160 ja livisteli liukkaasti karkuun koko ajan, nyt menossa 14+2 :Heartpink
Huomenna neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä :)

Mä en oo uskaltanu enää kuunnella etten pety. Taidan tyytyy neuvolassa kuunteluun :)

Miä oon jääny koukkuun doppleriin, melkein joka päivä pitää kuunnella :) yleensä sykkeet on nyt ollu 130-150 välillä, aika alhaiset ku muistelee aikaisemmissa raskauksissa oli mielestäni aina yli 150 :O toivottavasti toi alhasempiki ihan ok :)

Niin ne neuvolassakkii ovat miulle sanonneet molempien tyttöjen kohalla että ihan selvät tyttöjen sykkeet, huiteli välillä 180 asti. Mutta saattaa olla poikkeuksiaki kyllä ettei ookkaa tyttö. :D ite oon nyt saanu aina sen 150-160, saapi nähä kuhan kasvvaa, jotta näyttääkö sammaa vai menneekö alemma. :D

Mulla on kyllä kaks tyttöä ja muistelisin sykkeiden olleen aina siinä 160 paikkeilla..katotaan pitäskö toi paikkansa ja tää oliskin poika ;) voihan olla et toi dopplerikin laskee väärin ja neuvolassa saadaan eri lukemat..

Onko kuovi pitäny paikkaasa sukupuolet? Siis nuista syänäänistä veikattuna.

Mies osti kans meille eilen dopplerin ja oon sitä useasti käyttänyt. Olin aluksi sitä mieltä, ettei näillä viikoilla enää kannata, rv 15+5, et kohtahan ne liikkeetkin jo tuntee. Mit sit kun itellä alko olla vuotoa niin kylhän se kovasti rauhottaa mieltä kun voi kuunnella ne sydänäänet. Varsinkin kun yks km takana, joka alko just samalla tavalla. Ja onhan se myöhemminkin kiva kuunnella vaikka liikkeet tunteekin. Toi meijän doppleri liitetään puhelimeen tai tablettiin ja se laskee ite ne sykkeen ja piirtää sellasta käyrää. Sil voi kans nauhoittaa suoraan.
Onhan noi dopplerit kuitenkin ihan luotettavia, et ei niitä sykkeitä sieltä löytyisi jos niitä ei olis....? Ja mistä ootte ostanu lisää tota geeliä?

Takaisin