Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Paljon onnea äitikahdelle!!!! Mahtavaa!!!!

Pepa, täälläkin ollaan tikuteltu päivittäin eikä vain plussaa tule ovistikkuihin...masennus iskee...kierrot siis täysin sekaisin...juuri kun laskeskelin oviksen lähestyvän alkoi taas vuoto!!! Nyt siis jo kolmannen kerran kuukauden sisään....ekaksi oli tosi niukkaa vuotoa, seuraavaksi tosi runsasta ja nyt kolmannen kerran taas tosi niukkaa...soitin neuvolaan ja käski varaamaan ajan gynelle...loppuviikosta sain ajan, joten katsotaan nyt löytyykö jotain vikaa vai ei....tosi masentavaa kun ei pääse edes yrittämään!!!!

Me oltiin kanssa koko viime viikko räkätaudissa, nyt onneksi jo parantumaan päin. Ostettiin pojille kerrossänky ja laitettiin kanssa pinnasänky pois...siinä sitten melkein itku pääsi kun ajattelin ettei sille enää välttämättä tule käyttäjää....on se niin haikeeta!!!

Kakkonenkin ehtii nyt sitten täyttämään sen kolme ennenkuin mahdollinen kolmas lapsi syntyisi, joten minimi äitiysrahalle ilmeisesti päätyisin...se on stressannut ihan älyttömästi eikä vaan tunnu helpottavan...eihän se raha saisi vaikuttaa,toisi nyt kuitenkin hieman edes turvallisuuden tunnetta...eli täällä on masentuneet tunnelmat...pakko saada jotain muuta mietittävää kun tuntuu että tämä raskautuminen pyörii koko ajan päässä!!! Onneksi pääsin opintojen pariin niin saan välillä muuta ajateltavaa!!!

Mariannulle ja Kerttulille peukut pystyyn että nyt nappaa tästä kierrosta!!!!


 
Jee, äitikahdelle, onnea!!!!!!!!!!

Kerttuli, vaikuttaako noihin ovistesteihin virtsan "vahvuus", niinkuin rtesteihin? Voisiko siitä johtua että välillä tulee negaa ja välillä  plussaa? No, ovis lienee siellä kuitenkin hyvin hyödynnetty :).

Alissa, siitä vaan miestä suostuttelemaan, josko mieluummin olisi ilman kortsuja :).

Täällä on taas kärsitty oviskipuiluista, mutta hymyssä suin. Ihan kaaaamaaalaasti toivoisin, että tästä kierrosta onnistaisi. Tämä vauvakuume menee selvästi aalloissa, kun on sellainen vaihe kierrosta, ettei ole mitään jännättävää, koko asiaa ei ajattele niin paljoa ja sitten taas kun on ovis (tai rtestailu) lähellä, niin ajatukset pyörii mahdollisessa raskaudessa ja vauvassa koko ajan. Onko muilla samaa??

PePa, meillä ei ole lapset vielä tuoneet pöpöjä kotiin päiväkodista, mutta minä itse sen sijaan sain heti viime viikolla jonkun lentsunpoikasen (olen siis ope)... Koko ajan sellainen olo, että olen tulossa kipeäksi, muttei sit kuitenkaan iske ihan kunnolla. Ja eiköhän nuo pojatkin kohta taas jonkun pöpön imuroi, niitä syksyn ihanuuksia...
 
Alias, tervetuloa palstalle! Ja tsemppiä kuumeiluun :) Ovistesti näyttää sen lh-huipun ja ovis tapahtuu siitä noin 24-48h päästä. 

Alissa, tsemppiä miehen kanssa. Toivon mukaan pääsette asiassa yhteisymmärrykseen :) 

Mariannu, mietin ihan samaa tosta virtsan vahvuudesta. Mut mä just juon päivällä paljon enemmän vettä kun illalla ja sen takia asiaa ihmettelinkin. Outo homma, mut eiköhän se siitä :) Ihan samat fiilikset on jännäilyn/kuumeilun kanssa. Sen huomaa myös tänne palstalle kirjoittelussa. Nyt kun pitää jännätä, tulee kirjoitettua/luettua palstaa usein :D Toivottavasti teillä onnaisi nyt tästä kierrosta! 

Nancy, en kyllä yhtään osaa auttaa sua tuon ongelman kanssa. Vois kuvitella, että tuollainen säätäminen johtuisi hormonien heittelystä, mutta tiedä sitten. Onko sulla menkkakipuja? Odottele nyt hetki, josko tilanne normalisoituu. 



 
No voi terve. Taas sain plussan ovistestiin :/ Ei hittolainen. Mitä ihmettä tää kroppa puuhaa! Onko kellään kokemusta tällaisesta?
 
Mikä sulla kerttuli on kierron tilanne? Muistan yhden äitikaverin joka ihmetteli että ovistestiin alkoi tulla vahva plussa kp8 eteenpäin ja olikin raskaana vaikka oli ollut kuukautisvuoto. Tänä aamuna tuli jo selvät viivat. Eli paksuja ollaan :) Kävinpäs kurkkasemassa touko2012 vauvat ja siellä oli kirjoituksia tyyliin "toukovauva toiveissa, toivottavasti tärppää la olisi 10.-11.5. välillä" o.O
 
No voi ihme, Kerttuli! En osaa yhtään sanoa mistä voisi johtua. Oisko se ovis kuitenkin vasta tulossa? Oliko aikaisempi plussa yhtä vahva vai heikompi/vahvempi kuin tämänpäiväinen? Mä joskus aikoinani tikutin ja niissä liuskoissa piti (muistaakseni) olla vähintään kontrolliviivan vahvuinen viiva, että oli ovis. Toinen vaihtoehto sitten on, että onko mahdollista että oletkin raskaana? Eikös nuo ovistestit saata näyttää senkin??

Täällä yhä kipuillaan, mutta vähemmän kuin viime kierrossa. Joten tietysti stressaan, että tapahtuuko ovis vai onko kyseessä huono munasolu tai jotain. Vai onko parempi kun ei niin kovasti satu... Ihan loputon suo. No, jatkamme muutaman päivän tilanteen hyödyntämistä ja sitten täytyy vaan toivoa parasta.

Nancy, mullekin tuli ekana mieleen että kroppa ja hormonit on vaan ihan sekaisin. Toivottavasti tasaantuu pikkuhiljaa. Mä ehkä viikon-pari seurailisin, ennen kuin soittelisin lääkäriin.

Flakes, onko ovista löytynyt? Tylsää kyllä kun kroppa ei löydä kunnon rytmiä.
 
En kyllä usko, että kyse on raskaudesta. Ovistestissä se testiviiva pitää olla yhtä vahva tai vahvempi kuin se kontrolliviiva ja se kertoo lh-huipun. Mulla se viiva on ollut tosi vahva nyt 2 päivää. Sillon eka testauspäivänä ei ollut niin vahva, jotenkin luulin lh-huipun olleen jo sillon ohitse, kun oli niitä selkeitä oviskipuja ja sen jälkeen kivut loppui. Mutta eilen oli taas oikein kunnolla oviskipuja ja ovislimaa. Joten eiköhän se ovis eilen sitten ollut...Testaan vielä tänään ja toivon, että lh-huippu on ohitse :) Ovista ei kylläkään nyt hyödynnetty, joten tässä kierrossa ei tarvinne jännittää... :) 

äitikahdelle, onnea vielä kovasti plussasta! 

mariannu, tsemppiä oviksen hyödyntämiseen ;)
 
Heippa taas! Ovis on toivottavasti hyödynnetty tehokkaasti, oli kipujen mukaan ehkä päivää tai kahta myöhemmin kuin viimeksi, ehkä kp 13. Nyt menossa siis kp 15/29, jos kierto on sama kuin viimeksi. Eli kohta alkaa se piinaavin jännäysvaihe...

Tuli muuten mieleen, että oletteko kurkanneet uuden äitiyspakkauksen kuvat? Ja ylipäänsä miettineet, että otatteko pakkauksen vai rahat? Mä tykkään tästä uudesta pakkauksesta, edellistä en olisi ottanut. Nyt ehkä täytyy miettiä, että ottaisko kuitenkin. Vaatteet on ihan ok, osa tosi kivan näköisiä (ja osa ei...), makuupussi on aika kiva ja sitä meillä ei ole enää tallella. Ulkohaalarikin näyttää sellaiselta, että sitä voi ehkä käyttää (toisin kuin esikoisen pakkauksen omituisuus, jota ei koskaan käytetty...). Ja ajatus siitä, että saisi postista hakea paketin ja tutkailla mitä sieltä löytyy, on aika kutkuttava...

No, katotaan päästäänkö joskus sinne saakka. Viikonloppuja kaikille!
 
En jotenkin osaa siirtyä tuonne odotuspuolelle. Mulla laskettuaika kuun lopussa niin oon jo ihan out noista jutuista. Sit tietenkin nää erot jo kolmannen ja ekan odotuksissa ja hankinnoissa... Ei jaksa :) Pitääpä Mariannun innoittamana käydä katsomassa äippäpakkaus. Mie hankkiuduin kaikesta vanhasta vauvakamasta eroon viime vuoden aikana. Eli todennäköisesti voisin ottaa pakkauksen jos se on kiva.
 
Kyllä niissä mun ovisplussissa oli ovulaatiosta kysymys :) Seuraavana päivänä oli jo nega testissä. Hyvä niin. Mutta eipä tässä kierrossa ole jännättävää, kun ei tuohon varsinaisen oviksen aikaan sitten mitään aktiviteettia täällä ollut, joten se siitä. Eipä tämä nyt kovin vakavaa ole kuitenkaan :D Toivon mukaan luteaalivaihe on kuitenkin tässä kierrossa jo normaalisoitunut...

Mariannu, jännään minäkin sun puolesta, kun ei ole omaa jännättävää :) Toivon mukaan tässä kierrossa tärppäisi!

äitikahdelle, joko ehdit tsekata uusimman äitiyspakkauksen? Miltäs vaikutti? Minusta se on ihan pirtsakka, mutta itse en pakkausta kuitenkaan ota, kun tuota vaatetta yms. kamaa on niin paljon jäljellä...

Kirjoitelkaahan kuulumisia! 
 
Heissan,

äitikahdelle - joo, tiedän, vaikeaa siirtyä keskustelemaan tuonne odottajien puolelle, kun siellä on niin paljon niitä esikoisen odottajia...pitäisi siis olla oma ketju meille kolmatta odottaville vai mitä!!??

Mariannu, en ole käynyt kurkkaamassa äitiyspakkausta, kun meilläkin on kaikki tavarat vielä tallessa...tietysti jos tyttö sattuisi tulemaan niin ei ole vaatteita, mutta pakkausta en kuitenkaan ottaisi...mutta joka vuosi ne tuntuvat vain parantuvan ja parantuvan!!! Hieno juttu tuo äitiyspakkaus!!!

Mä olen nyt päättänyt jättää ovistikut ynnä muut pois...tuntui että tästä alkoi tulla jo ihan pakkomielle...ehkä sen rahan ja töihinpalaamisen takia... nyt kun ei tarvi niitä enää stressata, päätin että en enää stressaa raskautumistakaan, tulee jos on tullakseen!!! Lääkärissä kävin ja epäili, että jotain olisi voinut keskenmenosta saattanut jäädä miksi kierto niin sekava...sain lähetteen erikoislääkärille, joka sitten kertoo lähemmin! Nyt kuitenkin ihan hyvä fiilis kun tietää että homma on hoidossa ja kiertokin varmaan saadaan piakkoin kuntoon!!! Sitten on taas hyvä jatkaa raskautumisyritystä, siihen mennessä olen päättänyt olla miettimättä kolmatta lainkaan!!!! Saas nähdä kuinka hyvin onnistun siinä!! Teidän juttuja on ainakin mukava käydä aina välillä lukasemassa!!!
 
Noniin kaikki nyt joukolla plussaamaan, että saataisiin se kolmannen lapsen odotusketju perustettua. Äitiyspakkaus oli mielestäni aika poikasävytteinen. Voi olla, että jos tyttö tulee niin en ota pakkausta. Aina sitä sen verran saa lahjana vaatetta tai nyt on jo mahdollista saada suvusta kierrätettäviä vauvantavaroita ja -vaatteita mitä aiemmin ei ollut. Mä jotenkin niin toivosin tyttöä. Nimikin on jo mietitty valmiiksi. Tänään löysin puuttuvan keskimmäisen nimen :D Mulla ei itellä ole siskoa ja kyllä monesti käynyt kateeksi niitä joilla on. Toki poikakin olis ihana. Isoveli sanoi tänään, että vauva olis kiva ja poika parempi, että se pelais sitten hänen kanssaan Raymania :D
 
Enpäs saanut ovista kiinni.. Ei lähtenyt viiva tummumaan ja tikutkin nyt sitten loppuivat. Uusia en ajatellut enää tähän kiertoon ostella, nyt vain odotellaan. Nyt on kp 22/32(?).
 
Moi taas. Ei ole tullut taas niin ahkerasti kirjoiteltua, kun ei ole oikein mitään uutisoitavaa. Lukemassa kyllä käväsen päivittäin.

Äitikahdelle, pistetään kolmosten odottajien ketju pystyyn, jos tuolta odotuspuolelta ei sellaista jo löydy! On se kuitenkin himpun erilaista, kuin esimerkiksi esikoisen odotus. Vaikkakin yhtä jännittävää...

Kerttuli, se taisikin vaan olla sitten oikein vahva ovis :), kun tuolla tavalla näytti plussaa monta päivää!

PePallakin taitaa kohta olla jännäilyt edessä. Onko mitään oireita ollut?

Mun piti äsken oikein tarkistaa tuolta Vau:n omilta sivuilta, että menossa on kp 19/29. Oireita ei ole mihinkään suuntaan, vähän ehkä välillä jotain mahan nippaisuja, mutta ei niin että oikeastaan niihin edes mitään huomiota kiinnittäisin. Joten, odotellaan, odotellaan...
 
Meillä mies on nyt potenut kamalaa vauvakuumetta siitä saakka kun meidän nuorimmainen ( synt. 20.7.2011) oppi kävelemää....
ja joka ilta ottaa asian esille;jotenkin on se oma vauvakuume taas nostanu päätään myös... Sillon kun nuorimmaista odotin, olin ihan varma että lapset oli tässä. MUTTA
 
Unohdin sanoa, että siis meillä ei ole ehkäisyä käytössä. ei ole ollut ollenkaan meidän nuorimmaisen syntymän jälkeen. Mutta ei mekyllä yritetäkään ( ainakaan vielä ) 
 
Tervetuloa mukaan, Jenni! Vauvakuume on ihmeellinen asia, kun se iskee...

Mä taas olen yllättänyt itseni ihmettelemästä, että josko kolmosen kanssa yrittäisin viihtyä kotona vähän pidempään. Meillä esikoinen oli noin 2v (himpun vajaat), kun meni päiväkotiin. Tosin jäi sitten noin puolen vuoden päästä taas kotiin mun ja kakkosen kanssa. Sitten molemmat pojat menivät päikkyyn kun kakkonen oli vasta 1v 1kk (ihan järkky pieni, en käsitä jälkeenpäin miten saatoin!!), tosin ekan vuoden olin osittaisella hoitovapaalla ja tein vaan kolmipäiväistä viikkoa, eli poitsut oli myös kolme päivää viikosta hoidossa. Mutta nyt tuntuu, että jos se kolmonen meille suodaan (ja etenkin kun siihen sitten toivottavasti osuu myös esikoisen koulun aloitus), haluaisin olla kotona ainakin kaksi vuotta. Saapa nähdä. Mulla töihinpaluu on aina johtunut puhtaasti siitä syystä, että olen unelma-ammatissani, enkä malttaisi olla töistä pois. Tuo osittainen hoitovapaa oli ihan loistojuttu, suosittelen!

Lastenhuoneiden järjestystä olen myös miettinyt, saavatko kaikki kolme omat huoneet, vai onko kaksi samassa ja jos on, niin ketkä kaksi...

Jahas, jumitin tänne... Miten niin ajatukset vauvassa....
 
Täällä ois pientä hiljaista toivetta kolmoselle... Mun vauvanikin kun täyttää jo alkuvuonna 2v.
Eli mulla on poika 09/09 ja tyttö 02 /11. Sopis ens vuodelle hyvin sarjan jatkoks
Suurta mahdollisuutta siihen ei kyllä oo nykyisellään kun ei oo minkäänlaista puuhailuu miehen kaa... Oikeestaan ei oo ollu sen jälkeen kun tuo edellinen saatiin aluilleen... Silti toivon kolmatta lasta.
 
Annuli, tervetuloa! Eikö tosiaan huomaakin, että kun se 2v (ja nyt meillä 3v!) tuli täyteen, niin todellakin tuntuu siltä, että se pikkutaaperovaihe on ohitettu! Ja kuumeilu alkaa... Siitä vaan omia haluja herättelemään, mieskin saattaa innostua :).

 
Takaisin
Top