Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Viime yö meni ihmeen hyvin, en kyllä olis uskonut jos en itse olis ollut paikalla :D
Puoli yhdeksän aikaan illalla neiti toivotti isille ja veikalle hyvät yöt ja meni nätisti omaan sänkyyn peiton alle. Luin pari lukua nalle puhia iltasaduksi, sadun jälkeen vielä hetken pyöri ja höpötteli, sitten haukotteli ja käänsi kylkeä ja sammui klo 21.!! Ei yhtään itkua eikä huutoa. Nukkui heräämättä klo 6 aamulla, ja hetken narinan jälkeen vielä klo 8:n. Että jos yhden yön huudoilla selvittiin niin olen kyllä iloisesti yllättynyt :)
 
Moikka vaan kaikille!

Luin PePan jutun itkien,muistan sut täältä kun ite 2011 loppuvuodesta ja 2012 alkuvuodesta olin täälä palstailemassa. jäin sit pois palstailemasta kun ei näkynyt yritys tuottavan tulosta ja palstailu ressas lisää. Olen sanoinkuvaamattoman pahoillani PePa toivottavasti suru helpottaa ja uusi pikkuinen pian tarttuu matkaan ja selviää loppuun asti.

Meille tuli hyviä uutisia vähän aika sitten kun testi näytti plussaa :) nyt rv 8 meneillään ja toivon että pieni kestää loppuun asti. kun 1 keskenmeno ja 1 kemiallinen takana. Varhaisultrassa kävin ja sydän sielä sykki <3 
 
Tästä tulikin sitten kp 1, eli menkat alkoi! Mä olen suorastaan helpottunut, että pääsen tästä jännäyksestä... Pieni pettymys, mutta ei suuri, koska alunperin suunniteltiin, että kunnon yritys alkaa vasta jouluna. Positiivista on se, että kroppa toimii ja kierto ei venynyt kuin päivän pidemmäksi kuin pillereiden kanssa. Eli uutta ovista odotellessa... Ja ensi kerralla en todellakaan testaile näin aikaisin, en halua toista kokonaista piinaviikkoa!! (mutta olihan se hauskaa emoticon )

PePa, ilmeisesti tutista vieroitus sattui oikeaan saumaan, lapsi oli siihen valmis (ja mikä tärkeintä, vanhemmat!).


 
j.n Kiitos! Kyllä tässä jo pahimmasta järkytyksestä ollaan selvitty, ikävä on ja surettaa etten koskaan saa nähdä millainen pieni tyttö vauvastamme olisi voinut kasvaa.
Paljon onnea sinulle plussasta!! Paljon tarrasukkia pienelle että pysyy kyydissä loppuun asti :)

Mariannu Harmi että menkat kuitenkin alkoi, mutta hyvä että kierto ei pitkittynyt ja pääsette kohta uuteen yritykseen. Parempi onni ensi kerralla ;)

Ja tais tosiaan tulla toi tutinvierotus sopivaan saumaan, eilenkin meni neiti tosi nätisti nukkumaan. Yöllä oli vähän enemmän kitinää mutta ei mitään suuria tunteenpurkauksia. Uskoisin että tästä eteenpäin vaan helpottaa. Saa sitten aloittaa huomenna päiväkodin isona tyttönä ilman tuttia :)
 
Hei kaikille. Täällä uusi kolmosen kaipaaja. Täällä kanssa hyvin samanlaisia tuntemuksia kuin siellä monella että toisen jälkeen sitä mieltä että kiitos tämä riittää. Annoin juuri kaikki vauvanvaatteet pois ja nyt on sitten tullut hieman vauvakuumetta ja kun asiasta isännälle puhuin,hän oli heti sitä mieltä että ilman muuta yritetään kolmatta...mä oon aina jostain syystä luullut ettei hän halua enempää kuin 2. Ja kun sieltä suunnasta tuli plussaa,rupesin itse keksimään mitä kaikkea hankaluuksia kolmas lapsi toisi tullessansa,esim hyvä syy oli että emme voisi matkustaa kolmen lapsen kanssa moottoripyörillä,..noh,mieheltä löytyi heti vastaus,sivuvaunu. Monenlaisia vastaavia olen hänelle ladellut ja aina on tullut ratkaisu,heh! Kai se on sitten kolmonen kohta hankinnassa.Meillä vaan on muutama hankaluus tässä ettei se onnistu vielä eli joutuu hetken vaan haaveilemaan. Mulla on struuma joka joudutaan leikkaamaan pois. Syyskuussa vielä tarkemmat tutkimukset,ultrat ja ohutneulanäyte,ja sit leikkausjonoon. Mulle sanottiin et puol vuotta on se jono mut saa nähdä kui on...ja sit joutunee varmaan seuraamaan vähän aikaa et tuleeko kilpirauhas-arvojen kanssa häikkää(niin tai jos joutuu poistaa rauhaset kokonaan ni lääkityksen oikea löytäminen). Ja sit joskus ku ne on reilassa ni sit lähdemme yksityiselle lapsettomuushoitojen kautta yrittämään kolmatta murusta,joista on aikaisemmat aarteemme myös saatu. Että kyllä tuntuu ihan loputtoman pitkältä tämä odotus. Ja kaikkein hassuinta tässä on se että just vasta baut kuukaus sitten päätettiin että sit ku mahdollista ni yritetään lasta,mut päätöksen jälkeen olisin halunnu et kaikki tapahtuu heti nyt!!!! No,ei auta ku oottaa...
PePa Sulla on ihan saman ikäiset lapset ku mulla,tyttö 09/07 ja poika 07/10
Mut te jotka jo kovasti yrittelette,ni plussatuulia sitten vaan. Itse tuun perästä heti ku vaan pystyn!
 
Tervetuloa uusille :)

PipaPoppana Hauska sattuma, sukupuolet menee vaan eri järjestyksessä :D

*Alissa* Harmi ettei mies ole innostunut :/ Ehkä hänkin vielä saa vauvakuumeen ;)

Täällä taitais olla vuoto lopuillaan. Tilasin jo tuossa eilen ovistikkuja vaikka tarkotus oli etten vielä alkais niiden kanssa säätämään, mutta enhän mä malttanu olla tilaamatta :D Muutaman raskaustestinkin siinä samalla laitoin tilaukseen, vaikka tuskinpa meillä ekasta kierrosta tärppää. Viimeksikin tärppäs vasta 7:llä yrityskerralla.. 
 
Tervetuloa uusille! 

Itse en kakkosta yrittäessä ja odottaessa selaillut näitä keskustelupalstoja oikeastaan yhtään. Nyt jostain syystä tuntuu, että on pakko jakaa tuntojaan :D

PePa, kovasti tsemppiä teille yritykseen. Voi hyvinkin olla, että nyt tärppää nopeastikin :) En voi mitenkään kuvitella, kuinka vaikea ja raskas tilanne teillä on takana :( Toivottavasti seuraavalla kerralla kaikki menee hyvin. Se on vähintä, mitä teille voi suoda!

Mariannu, voi kurjuus, ettei plussa vahvistunut, mutta tsemppiä uuteen yritykseen :) Jännitetään yhdessä! 

Täällä menkat ovat ohi ja nyt siis innokkaana kohti seuraavaa ovista! Minä kans tilasin ovistikkuja lisää ja aion ainakin seuraavassa kierrossa tikuttaa oviksen ihan vaan senkin takia, että tiedän vähän tuosta luteaalivaiheen pituudesta. Josko näyttää siltä, että se pysyy lyhyenä jne. niin tiedän ainakin selostaa asian lekurille :D Täällä meneillään nyt siis kp6 ja ovislaskureiden mukaan seuraava ovis ois parin viikon päästä...Ei muuta kun jännäämään! ;) 

 
Tervetuloa kaikille uusille! Se on jännä juttu tämä vauvakuume, sieltä se vaan iskee uudestaan, vaikka niin olisi vannonut, ettei koskaan enää...

Täällä kp 3/29, eli ei siis mitään kerrottavaa. Paitsi että menkat on ihan järkyt, kamala vuoto ja vatsakivut. Kaikki raskausoireet ovat onneksi kadonneet, eli olo olisi muuten mitä mainioin. Työt alkoivat, mikä on kivaa ja arki tästä sitten taas alkaa rullailemaan.

Kukas täällä ekana odottelekaan ovista ja sen hyödyntämistä?
 
Onpas mukavaa kun tulee paljon luettavaa! Mariannu, tsemppiä uuteen kiertoon. Oiskohan sulla ollut varhainen keskenmenon? tervetuloa uusille! En pääse tästä katsomaan kuka kirjoitti, mutta meilläkin painetaan uhmakauden kanssa. Joka päivä käy mielessä, että tähän hullumyllyynkö vielä lisää lapsia? Eilen kerkesin miehelle sanoa, että pikkuisen laantunut 4-vuotiaan uhma, niin eiköhän illasta ollut oma pikkupiru taas liekeissä. No päivä kerrallaan... Tänään kp 33 ja ei tunnu miltään suuntaan taikka toiseen. Todnäk menkat tullee, mutta koska, kun luteaalivaihe tänään ainakin 8
 
Kävin tänään jälkitarkastuksessa ja siellä kaikki näytti olevan ok. Vähän harmittaa että lääkäri puhui niin huonoa suomea että jäi nyt kysymykset kysymättä. Olisin halunnut kysellä vähän mun kuukautisista, kun ovat aika epäsäännölliset, mutta jätin sitten kysymättä kun en olisi vastausta kunnolla kuitenkaan ymmärtänyt. Ei mulla mitään ulkomaalaisia ja maahanmuuttajia vastaan ole mutta olis ihan kiva ymmärtää ja pystyä kommunikoimaan lääkärinsä kanssa :/ 

Onneksi meillä kuitenkin on vielä lokakuussa aika naistenklinikalle lääkäriin, täytyy siellä sitten kysellä kaikki mitä on jäänyt mietityttämään.. Kovasti oli terveydenhoitaja ja lääkäri huolissaan mun jaksamisesta ja psykologin numeroita jakamassa, täytyy laittaa talteen, mutta tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä että kyllä tässä jo pahimmasta on päästy ja katse suunnattu eteenpäin. Mutta voihan se tietty olla että jossain vaiheessa voisi olla ihan kiva käydä juttelemassa jonkun ulkopuolisenkin kanssa. Hyvä että on vaihtoehtoja :)
 
Siis apua, tässähän pitää kohta alkaa jännittämään. Tänään kp36 ja arvioitu luteaalivaihe kestänyt nyt JO 12 päivää. Siis tikuttanut en ole ja tässä kierrossa en omasta mielestä edes tuntenut niin selviä ovulaatiokipuja kuin aiemmin.
No ehkä sitä tipahdetaan korkealta, jos nyt alkaa liikoja toivomaan. Mitään oireita ei kyllä ole edelleenkään suuntaan taikka toiseen. Testata en meinaa, kun vasta ensi viikolla, jos on enää tarvetta.
 
äitikahdelle: mikäs sulla tilanne? ootko jo testannut? :)

omaa: täällä eletään oviksen aikaa. Tässä kierrossa ovis onkin selkeästi aikaisemmin kuin kahdessa aiemmassa (nyt menossa kp13). No, hyvä niin. Toivottavasti se tietää hyvää munasolua ja raskautta ;) Äsken tehty ovistesti just ja just vielä nega, vaikka viiva olikin jo tosi tumma. Valkovuoto on tosi juoksevaa ja runsasta. Taidan tehdä illalla vielä toisen ovistestin varmuudeksi :D Huh, kun jännittää :D 
 
äitikahdelle, mikä siellä on tilanne?? Ihana kun saa jonkun puolesta jännittää!

Kerttuli, täälläkin ovis lähellä. Mulla on tänään muistaakseni kp 10/29 ja viime kierrossa ovis osui omien tuntemusten mukaan kp 12. Nyt on alkanut olemaan pieniä tuntemuksia alavatsalla, joten jos menee samalla tavalla kuin viimeksi, niin huomenna kipuilee enemmän, samoin ylihuomenna ja sitten laantuu. Mä en muuten tiedä että millä perustein esim tuo vau:n laskuri laskee oviksen? Mulla se on kyllä tuntemusten mukaan monta päivää aikaisemmin. Tikuttanut en nyt ole, mutta ennen kakkosta kun tikuttelin, niin kovimpaan kipupäivään yleensä sattui ovis. Tilanteen hyödyntäminen on jo aloitettu, eli pari päivää mies on taas toooosi tyytyväinen :).

Onkos täällä kenelläkään muulla mitään jännäilyaikoja menossa?

Hei ja kertokaahan viisaammat mulle, että mikä on luteaalivaihe?? Siis aika oviksesta menkkojen alkuun? Ja onko sen pituudella jotain merkitystä? Mä jo luulin että olisin kaiken infon lukenut silloin kun kakkosta yritettiin, mutta niin vaan aina löytyy uutta tietoa.
 
Mariannu, luteaalivaihe on juurikin se aika ovulaatiosta seuraaviin menkkoihin :) Sen pituudella on merkitystä sen verran, että mikäli luteaalivaihe on liian lyhyt, kohdun limakalvo valuu pois liian aikaisin eli raskauden jatkumiselle ei ole edellytyksiä, vaikka munasolu oiskin hedelmöittynyt. Luteaalivaiheen pitää kestää vähintään 10 päivää, mielellään 12-16, jotta raskauden on mahdollista jatkua. Lyhyt luteaalivaihe viittaa usein siihen, että keltarauhanen ei toimi kunnolla (joka voi taas johtua esim. huonosta munasolusta). Ihanaa, kun sä jännäilet mun kanssa ihan samoihin aikoihin! 

Mulla siis ilmeisestikin oli ovis juurikin tänään. Ovistesti oli nimittäin äsken jo selkeä nega ja kunnon alavatsakipuja oli iltapäivällä. Oletan siis oviksen tapahtuneen tänään ;) Nyt ei muuta, kun houkuttelemaan mies petipuuhiin ja jännittämään loppukierron ajaksi. 
 
Hajuaisti on kyllä herkistynyt. Havaitsin sen jo viikonloppuna. Miehelle kerroin eilen illalla, että taisi tärppi käydä. Mies patisti ostamaan testin, kun itse olisin vielä pari päivää jännäilly. En tiiä, oliko se järkyttynyt, kun tämä tapahtuikin tyyliin ensimmäisestä yrityskierrosta :D En olis kyllä itsekään uskonut...
Eli haamu tuli tässä iltapäivästä ja omien laskujen mukaan olis 4+2 :) 
(Neuvola kun laskee 28 päivän kierron mukaan niin olis jo 5+3)
Ja niin se neuvola pitäs varmaan varata...
 
Täällä kp 15/32(?) ja ovista yritän kovasti tikuttaa mutta vielä ei ainakaan oo viiva lähtenyt tummumaan.. saas nähdä tummeneeko ollenkaan :/

äitikahdelle Onnea paljon haamulaisesta! :)

Lapset oli viime viikolla 3 päivää päiväkodissa ja heti tuli molemmat kipeeksi ja nyt sitten tuo ilkeä nuhapöpö iski minuunkin. Lapsilla onneksi meni nopeesti ohi ja saan täällä nyt rauhassa kärsiä pää täynnä räkää kun kaverukset on päiväkodissa :D
 
äitikahdelle, Ihanaa! Onnea kovasti haamusta! :) 

Pepa, eiköhän se viiva siitä tummene :) Jos sulla on kierto kuitenkin yli 30 päivää, niin ovis tapahtunee varmaan vasta vähän myöhemmin...Ja toivottavasti räkätauti lähtee pian! Tuntuu, että monet ovat heti sairastuneet, kun lapset palanneet päiväkotiin/ kouluun...Plaah. 

Siis nyt olen aivan ihmeissäni. Tikutin tänään varmuudeksi ovista vielä. No testipä antoikin plussan! Olen aivan ihmeissäni. Eilen oli selkeää alavatsakipua, nippaisu oikealla puolella jne. Eikä valkkkariakaan tule enää tänään. Ja eilen päivällä ovistesti hintsusti nega, illalla selkeä nega. Ja tänään sitten tuo plussa. Ei ummarra! Täytyy tikuttaa vielä huomennakin, josko se lh-huippu ois sitten jo ohi. Ihme hommaa... :) 

 
Moi!

Uskaltaudun nyt minäkin liittyä tähän. Vielä kuumeilen, ei yritystä vielä. Itse asiassa on niin hassu tilanne, että pyysin miestä laittamaan vihdoin myyntiin se ylimääräiseksi jäänyt pinnasänky. Kerran olen saanut vastaukseksi, että katsotaan ensi vuonna, kun olen varovasti tiedustellut mitä mieltä mieheni olisi kolmannesta lapsesta.Olen itse asiassa samaa mieltä. Voisin odottaa vielä ensi vuoteen, saisin parempaa äitiyspäivärahaa jne. Meillä on vähän huonosti säilytystilaa muttenkin, ja siskoltani vapautuu varmaan 1-1,5 vuoden päästä pinnasänky.

Tuossa viime syksynä/talvena kun oli hormonikierukan kanssa ongelmia (väärässä paikassa) niin olin jo lähes varma että olen raskaana. Itse asiassa epäilen että se oli kemiallinen.Joka tapauksessa, mieheni sanoi siinä tilanteessa (kun pelkäsin että hänen reaktionsa olisi enemmän negatiivinen), että jos lapsi vielä tulee, niin sitten tulee. Kyllä me siitäkin selvitään. Eli oli positiivisempi kuin osasin odottaa.

Toisaalta tuo pinnasänky siinä meidän makkarissa muistuttaa joka päivä siitä "puuttuvasta" vauvasta, joten pyysin pistämään vihdoin myyntiin, että minä en sitä kuitenkaan tee. ;-)

No, on ollut tosi mukava lukea ja seurata viestiketjua. Onneksi olkoon äitikahdelle! Ihanaa! Jotenkin tämä täällä roikkuminen helpottaa kuumeilua. Ja oikeastaan olen sitä mieltä, että  jos mies ei sitten ollenkaan halua kolmatta, niin sitten minäkään en halua. En halua, että avioliitto menee siinä samassa sitten... Mutta vielä saan haaveilla! :)

Kertokaa muuten joku vielä tuosta ovistestistä enemmän. Käytin kyllä ainakin kakkosen yrityksessä, ja hyvin onnistuikin silloin, mutta nyt mietin miten tuo plussa "toimii". Eli kun tulee plussa, niin onko lh-huippu silloin jo ohi, onko ovis juuri silloin kun tulee vahva plussaviiva, ja milloin on suurimmat mahdollisuudet raskautua? Heti plussan jälkeen? Äh, toi kuulosti varmaan tyhmältä kysymykseltä, mutta kertokaa mielellään vähän tarkemmin, kun en oikein muista enää.

Ai niin, mun ihanat lapset (ovat ihanassa iässä molemmat) ovat kohta 3,5 v ja 1 v. 9 kk. Alkaa siis tuntua siltä, että pärjättäisiin arjessa vaikka kolmas tulisikin jo 9 kk:n päästä. Mutta tosiaan, vähän kauemmin joudun luultavasti vielä odottamaan, ja sinä aikana aion seurata muiden kuumeilua ja yritystä!
 
Takaisin
Top