Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Parille ystävälle on käynyt niin, että rakennevian vuoksi ovat päätyneet raskaudenkeskeytykseen. Molemmilla viat olivat munuaisissa ja silloin ainakin on lapsivettä vähän, kun vauva ei tuota pissaa -> lapsivettä. Sun tavallaan ei siis tarvinnut tehdä sitä raskasta päätöstä raskaudenkeskeytyksestä, kun vauva ei enää elänyt.

Mutta tämmöstähän tämä elämä on, myötä- ja vastamäkeä. Ainakin kirjoitustesi perusteella olet hienosti jo siirtänyt katseesi tulevaan. Pieni enkelityttö sydämmessäsi <3
 
Juu, tiedän, olen ihan liian kärsimätön... Mutta testasin tänä aamuna hailakan plussan . Menkkojen pitäisi alkaa vasta perjantaina, joten tämähän voi vaikka vielä tässä mennä kesken ja vuoto alkaa. MUTTA, aika kiva juttu silti! Kaksi keskenmenoa kokeneena päätettiin miehen kanssa, että riemuitaan varovasti kun nähdään ultrassa, että masussa oikeasti on joku (eikä tuulimuna, siitäkin kokemusta) ja riemuitaan kunnolla, kun/jos nt-ultrassa on kaikki hyvin. Mutta huhtivauvaa täällä ehkä odotellaan.

PePa, haleja sinne, en osaa edes kuvitella, miten surullista on synnyttää oma pieni enkelilapsi.

Mun etova olo on jo kokopäiväistä, pahenee iltaa kohden ja nälkä ei saa päästä tulemaan.
 
Hurjasti onnea Mariannu!! :) Toivotaan nyt ettei ainakaan kesken menis ja saisitte huhtivauvan :)
 
Huh, jännitys tiivistyy. Tänään testasin digitestillä NEGAN! Joten saapa nähdä alkaako ne menkat vai vahvistuisiko tuo plussa. Mies muisti myös eilen, että tuulimunaraskaudessa mulla ei plussa koskaan vahvistunut. Eli näytti koko ajan vaan hailakkaa plussaa, vaikka silloinkin oli kova pahoinvointi. Paljastui sitten 6+jotain ultrassa tuulimunaksi ja vuoto alkoi pari päivää siitä. Keskenmenossa sen sijaan plussa vahveni.

Tänään poikien kanssa päiväkotiin "tutustumaan" kesätauon jälkeen!
 
Voi ei :/ Toivotaan nyt vielä että plussa vahvistuisi :)

Meidän pitäis tällä viikolla myös käydä tutustumassa tuohon päiväkotiin. Varmaan käydään muutamana päivänä pihalla leikkimässä ja ensi viikolla sitten muutama lyhyempi päivä ennenkuin alkaa normi hoitopäivät sitten.. Mua jännittää niin paljon että miten tuo meidän pienempi tuittupää pärjää siellä :D
 
Hyvin se menee päiväkodissa, PePa! Alkujärkytyksestä kun lapset pääsee, niin sitten alkaa arki rullaamaan. Meidän pojat olivat innoissaan, kun näkivät taas kavereita, saattaa kyllä pienemmältä huomenna itku päästä, kun sinne pitääkin oikeasti jäädä.

Mä alan olemaan yhä enemmän sitä mieltä, että mulla on menkat alkamassa tällä viikolla. Äklötys on ollut vähempää tänään ja sen tilalle on tulleet kipeät menkkajomottelut ja päänsärky. Tosin väsymyskin vaivaa, ekaa kertaa koko kesän aikana oli pakko kellahtaa sohvalle lounaan jälkeen ja taisin torkahtaakin, kun pojat leikkivät nätisti. Joten, ???????? Nyt ei ole yhtään testiäkään jäljellä, vaan pitäisi apteekin kautta kurvata jos meinaa huomenna TAAS testata.
 
Mariannu, siellähän on jännät paikat. Ootko uutta testiä tehny? 
Toivotaan että viiva vahvistuu ja se eilinen nega tuli siksi kun oot ajoissa testailun kanssa. :)

Tänne ei uutta, miehelle en ole vielä puhunut tästä "kuumeesta" eikä sillä nyt kiirekkään ole. 
 
Hemppa, joo, ihan naurettavan ajoissa olen tämän testailuni kanssa... Mutta niiiiiin täpinöissäni olen! Mä jotenkin nautin nyt jokaisesta hetkestä kun saan jännätä, kun tiedän että jos/kun meille se kolmas lapsi suodaan, se tulee olemaan se viimeinen vauva. Tuntuu että naamalla on tyhmä hymy ihan vaan siitä mahdollisuudesta, että saattaisin olla raskaana :). No, saa nähdä maltanko odottaa seuraavan testin kanssa torstaille, silloin kyllä viimeistään, kun mies on to-su reissussa.
 
Ilmoittaudun mukaan tähän pinoon :) Eli kolmonen ois toiveissa meilläkin.

Itse olen kohta kolmekymppinen, mies muutaman vuoden vanhempi. Ennestään löytyy kaksi tyttöä (12/08 ja 7/11). Lopetin kuopuksen imetyksen kuukausi takaperin. Ekat menkat raskauden ja synnytyksen jälkeen olivat kesäkuun alkupuolella ja eka kierto oli 33 päivää. Tää toinen kierto pitäs olla samaa luokkaa, kun tikutin oviksen 28.7. Nyt meneillään siis kp30/33 ja kovasti jänskättää. Meneillään on siis eka varsinainen yrityskerta. Raskausoireita on: voimakasta menkkakipua, runsasta/juoksevaa valkovuotoa ja kuvotusta. Tilasin juuri netistä raskaustestejä, josko ne saapuisivat perjantaina, niin testailisin...Iiiks! 

Meillä on raskautuminen vienyt aina puolisen vuotta, joten en nyt oikein usko, että voisin olla heti eka yrittämällä raskaana, mutta mutta...toivoa saa :) 

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! 
 
Kerttuli82, tervetuloa mukaan ja ihanaa kun sain jännäyskaverin!!!

Mä testasin taas tänään hailakan plussan, mies on sitä mieltä että on varmasti tuulimuna, kun ei plussa vahvistu. No, edelleenkin menkkojen pitäisi alkaa vasta perjantaina, joten katsotaan. Mua kyllä jännittää. Ja oireitahan mullakin on vaikka mitä, vaikkakin kaikki voivat varmasti johtua myös pillereiden lopettamisesta ja tulevista menkoista. Mutta näitä löytyy: kokopäiväinen kuvotus, pahimmillaan ihan aamusta ennen aamupala ja iltaisin. Vatsa sekaisin. Menkkajomotuksia mahassa. Repäisykipuja esim aivastaessa. Hengenahdistusta (mulla ollut aiemmissakin raskauksissa), välillä pitää oikein haukkoa henkeä ja esim eilen lenkillä juokseminen on tosi vaikeaa, koska syke nousee liian korkealle. Yöllä kaksi kertaa pissalle. Levottomat aamuyöt (taas yksi tuttu oire). Eli onhan noita, mutta kuten sanoin, ei välttämättä raskauden aiheuttamia oireita. Jännäily jatkuu...
 
Mariannu, toivottavasti kyse ei nyt kuitenkaan ole tuulimunasta ja toivottavasti plussa pian vahvistuu :) Jännittää sun puolesta! Mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä ollut tästä jännäämisestä: meilläkin tämä tulee olemaan viimeinen vauva, joten aion ottaa raskaudesta, fiilistelystä jne. kaiken irti :) (siis jos se kolmas vauva meille suodaan..)

Mutta minullahan siis kävi niin, että jännittely loppui aamuun :( Menkat alkoivat! Ja sinällään se ei haittaa, mutta hieman huolestuttaa tuo luteaalivaiheen pituus. Tein siis positiivisen ovistestin 28.7. eli sen mukaan ovis ois ollut 29.7. ja luteaalivaihe ois kestänyt siis vaan 9 päivää ennen kun menkat alkoi! :( Käsittääkseni luteaalivaihe pitäs kestää ainakin 12 päivää, että raskaus ois mahdollinen. Odottelin menkkoja alkavaksi lauantaina...Itse ainakin uskon, että ovis kuitenkin tapahtui, mutta ehkä kyseessä oli vaan huono muna ja sitä kautta huono keltarauhanen, joka aiheutti liian aikaisen vuodon. 

Voi rähmä! Dpo10 vaihtui siis kp1 :/ Täytynee tilata lisää ovistestejä ja tsekata myös seuraavan kierron luteaalivaiheen pituus ja sitten varmaankin lekuriin, jos jää taas lyhyeksi. Inhaa. 
 
Tervehdys!

minä taas puolestani tuon jännittämisen takia en testaile vaan odottelen rauhassa että menkat alkaa ja jos ovat useamman päivän myöhässä vasta sitten testaan...en yksinkertaisesti kestä tuota jännäilyä, mutta peukut pystyyn että Mariannu saa nyt plussan tähän ketjuun!!!

Minäkin kuvittelin nauttivani täysillä kun meilläkin kyseessä viimeinen vauva, mutta nyt kun yrityskertoja on jo useita takana ja yksi alkuraskaudessa kesken mennyt, en enää kyllä voi sanoa nauttivani tästä raskautumisesta vaan kyllä tästä on tullut tuskaista ja piinaavaa odottamista...

Tässä kierrossa tikutin oviksen ja päästiin hyödyntämään tärppipäivät....vajaa viikko sen jälkeen tuli parina kolmena päivänä ihan pientä tiputteluvuotoa...siitä jo riemuitsin että nyt on varmaan kiinnittymisvuotoa kehissä..sitten kaksi päivää ettei vuotoa lainkaan ja tänään alkoi taas ihan veristä vuotoa jota tulee vessassa pyyhittäessä, mutta selvästi enemmän kuin aikaisemmin...en voi muuta keksiä kuin että ensin kiinnittyi, pysyi kaksi päivää kyydissä ja nyt on taas jo irronnut...tosi outoa...varsinkin kun kahdesta ekasta raskaudesta mulla ei ollut minkäänlaista vuotoa....taas on pää ihan sekaisin kun ei tiedä mitä tämäkin vuoto on...

Tällä kertaa oli tosi omanapaista tekstiä...mies on vielä lomalla niin ei ehdi paneutua tähän kirjoittamiseen/lukemiseen...parin puolentoista viikon päästä alkaa sitten normaali arki!!!

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille yrittäjille ja plussatuulia....Mariannu näyttää ekana mallia!!!! Eikös joo!!!!
 
Hm, täällä päiväetominen ehkä vähän hellittänyt, yritän asennoitua saapuviin menkkoihin.

Flakes, noin mullakin kävi kakkosta kun yritettiin. Ekana jännääminen oli ihanaa, ekan tuulimunaraskauden jälkeen vähän jo piinaavaa ja sitten kun tuli vielä toinen keskenmeno, ilmoitin töihin, että tulen parin kuukauden päästä takaisin töihin. Ajattelin, että en kestä enää yhtään keskenmenoa ja sitä odotusta, että voisin vaan jatkaa kotona lasten kanssa. No, 4kk ehdin olla töissä kun sitten jäinkin uudestaan äitiyslomalle :). Keskenmenot on kyllä julmia.
 
Kerttuli82, sinä olet lopettanut imettämisen vasta kk sitten, joten luteaalivaiheen lyhyys on ihan normaalia. Mun mielestä. Itse lopetin imettämisen juhannuksena tyttäreni ollessa 2-vuotias. Mullakin luteaalivaihe, nyt kun synnytyksen jälkeen menkat tulivat noin 13 kk jälkeen, on ollut koko ajan 7-9 päivän väliltä. Niin ja raskautumiseen riittää 10 päivää luteaalivaihetta.

Esikoisen jälkeen mulla oli kans tätä luteaalivaiheen lyhyyttä ja siihen ei oikeasti auta kuin aika. Eli 4 kk imettämisen lopettamisen jälkeen raskauduin (vasta) uudelleen. Kierrotkin heitteli mulla miten sattui ja kävin gynellä, mutta se vain, että pitää vain odottaa. Jostakin luinkin, että tuo 4-6 kk on ihan normaalia, että imetyksen jälkeen vasta tärppää. Mun kroppa ainakin meni noihin tilastoihin.

Sen verran kyllä kepulikonstia tein tokassa raskaudessa, että käytin Primolut-valmistetta, jota esim käytetään kuukautisten siirtoon. Söin sitä ovulaatiosta viikon päästä viikon (eli luteaalipäivät 7-14), että luteaalivaihe olisi ollut sen 14 vrk. Olin samaan aikaan myös etelänmatkalla, että en tahtonut rättipäiviä siellä. En tiedä sitten toimivatko pillerit vai olisko muutenkin tärpännyt, mutta hyvin kävi.

Nyt on ollut ihan kivaa tää yrittäminen, kun ei tikkujen kanssa mennä ja tosiaan ihan halujen mukaan ja ei ole tosiaankaan maailmanloppu, jos menkat alkaa tai sitten ovat alkamatta. Jätetään asiat sattuman varaan nyt. Ei oteta ressiä ja ei vahata tärppipäiviä. Ajattelin, että viimeisen kanssa voitaisiin jättää sukupuolikin selvittämättä, jos maltetaan :)
 
Täällä vuoto vaan lisääntyy ja lisääntyy eli kyllä nyt taisi normi menkat tulla...luulin jo että kierto olis normaalisointunut kun keskenmenon jälkeen oli jo yhdet menkat mitkä tulivat ajallaan...nyt kierroksi tuli siis vain 17 päivää...joskohan tämä kroppa nyt jo alkaisi toimimaan normaalisti....enitenhän mua ärsyttää tässä just se että kierto on nyt ihan sekaisin...vaikeuttaa vielä vaan raskautumista....positiivista on se että ensi viikolla mies on vielä lomalla, saadaan siis ovis hyödynnettyä!!!

Oot aivan oikeassa äitikahdelle...juuri noin pitäisi osata suhtautua..ottaa rauhassa, mennä halujen mukaan ja jättää asiat sattuman varaan! Teillä on kyllä täydellinen asenne...mua stressaa se että pitäis palata töihin ja miten sille äitiysrahallekin sitten käy...no turhaa niitä stressaan vielä! Kertokaahan, onko teillä hyviä konsteja, miten pystytte olemaan miettimättä tulevaa raskautumista/vauvaa??? Miten pyyhitte ajatukset pois??? Minä ainakin tunnun pohtivan koko ajan että miten sitten ensi kesänä tähän aikaan vauva olisi jo niin iso ja mitä tekisin jne....nyt on vaan pakko päässtä noista ajatuksista!!!

Uskalsitko Mariannu testata tänään?
 
Mulla kans pyörii mielessä, että jos nyt tärppää niin keväällä olis pieni ja me ollaan todnäk alkuvuodesta muuttamassa ja olisi uusi työpaikka jne. Että, jos olis ollut järkevä niin oltas odotettu esim. syksyyn tai ensi kevääseen tämä vauvaprojektin kanssa. Ja jos tilastot pitävät paikkansa niin eihän mun pitäs raskautuakaan kun vasta lokakuussa :D Mutta sehän on muuten ihan kohta! Reissuhommien vuoksi nyt syksyllä voi tärppipäivätkin mennä ohi, kun voin olla 3 päivääkin viikosta pois kotoa.

Mutta toisaalta en haluais kauhean iso ikäeroa enää, kun viimeinen vauva. Äitiyspäivärahoistakin mulla oli jossain vaiheessa huoli, mutta tänä vuonna mulle pitäs tulla ekan kerran koko vuodelta palkka ja eikös tän vuoden verotus keretä laskea, jos vaikka tässä nyt raskautuisikin. Ja jokin matkakin olisi kiva tehdä keväällä, että onko jo liian raskaana että eivät ota lentokoneeseen jne. Ei voi oikein suunnitella mitään liian kauas. :)

Tänään kp28
 
äitikahdelle, mulla ei ollutkaan tietoa, että imetyshormonit voi vaikuttaa tuohon luteaalivaiheeseen. Sun viestin jälkeen googletinkin asiaa ja niinhän se tosiaan on. Tosin aika monessa paikassa luki, että imetys itsessään voi vaikuttaa siihen, mutta nopeasti pitäisi tilanne muuttua, kun imetys loppuu. Mulla alkoi menkat kesäkuun alussa ja siinä kierrossa luteaalivaihe oli normaali, vaikka imetin vielä...Noo tiedä näistä :) 

Flakes, mä en ainakaan mitenkään pysty olla miettimättä raskautumista ja tärppiä jne. vaikka kuinka taas kuvittelin pystyväni. Heti alkoi kyttäys, kun miehen kanssa sovittiin, että vauva saa tulla. Ärsyttävää. Ja lupasin vielä miehellekin, että nyt en kyttää ja stressaa, mut tässähän sitä nyt ollaan. Plaah! 

Mariannu, mikä tilanne testien suhteen? Joko plussa on vahvistunut?

Mulla meneillään siis kp2 ja kylläpä onkin todella niukat menkat! Ehkäpä se johtuu juuri siitä, ettei limakalvo ollut kovinkaan paksu vielä? Ei mulla ole aiemminkaan kovin runsaat menkat olleet, mutta olen sentään vuotanut 2 päivää kunnolla. Eilen, kun vuoto alkoi sitä tuli suht runsaasti, mutta pärjäsin 3 siteellä/pv ja tänään ei ole vuotoa tullut oikeastaan lainkaan! Paitsi pyyhittäessä...Ihme homma. Noo, samapa tuo :) Hyvä näin! 
 
Ihanaa kun täällä on näin vilkas keskustelu! Ja sama vika täällä, kuin monella muullakin näyttää olevan, ajatuksia on mahdoton pitää pois raskaudesta, vauvasta, ensi kesän mietinnöistä....

Tilannekatsaus: en vieläkään tiedä miten tässä käy. Testit näyttää tooooodella hailakkaa plussaa, yhtään ei ole vahvistunut, mutta etominen jatkuu. Oviksen mielestäni kuitenkin tunnistin niin selvästi, että jos olisin raskaana, niin sen kai pitäisi jo näkyä kunnolla. Joten odottelen menkkoja alkavaksi??? Eilen sitten taas meinasin ekan kerran tulla oksu, kun ajelin kaupasta kotiin ja alkoi olemaan liian kova nälkä. Eli oireita kyllä olisi.

Meilläkin oli niin kovasti tarkoitus tjottailla ja ei todellakaan laskea päiviä (ja testata turhan aikaisin...), mutta toisin kävi. Selkeät oviskivut sekoittivat pään ja kun tilanne oli hyödynnetty, olihan sitä pakko alkaa miettimään elämää ja ensi kesää uuden pienen vauvan kanssa... Hohhoijaa. Ajatukset siis pyörii koko ajan raskaudessa ja vauvassa. Nyt toivoisin vaan, että menkat joko alkaisi tai tulisi kunnon plussa.
 
Tsemppiä kaikille jännäilijöille :)

Täällä jatkuu vielä vuoto joten ei tarvii hirveesti jännäillä. En varmaan ala vielä tästä kierrosta tikuttelee ovista, tai saa nähdä maltanko :D

Meillä oli eilen tuo uurnanlasku päivä. Oli pieni ja rauhallinen tilaisuus ja pappi puhui kauniisti. Mulla on samaan aikaan surullinen ja helpottunut olo. Saatiin jättää hyvästit pienelle ja päästään jatkamaan elämässä eteenpäin.

Nuorimmaiselta lähti eilen tutit ja pullot oraville. Äiti ollu vähän laiska hankkiutumaan niistä eroon :D Viime yö oli aika hulinaa ja monet raivarit saatiin kuulla. Saas nähdä miten ensi yö sujuu, tuo on niin kovapäinen neiti että tuskin helpommalla päästään :)
 
PePa, haleja vielä kerran. Toivotaan, että pian tekin saatte nauttia loppuun saakka menevästä raskaudesta. Ja tsemppiä tutti- & pullovieroitukseen! Se parin päivän/yön kiukun kestäminen kyllä palkitsee, kuten ehkä itsekin tiedät... Ja ajatelkaa, että halutaan kokea kaikki tuokin vielä kerran!! Hullun hommaa...

Mä taidan luopua viimeisestäkin toivosta, että masussa olisi elämää. Taas sain aamulla häivähdyksen plussaa, mutta luulen että kemiallinen raskaus tämä oli. Jotain tapahtui, mutta ei mitään pysyvää. Nyt vaan peukut pystyssä, että vuoto alkaisi pian, eikä kierto venyisi pitkäksi. Haluaa nimittäin jo uutta yritystä kehiin! Oiskohan nyt sit menossa kp 29/28? Mähän en oikein tiedä varsinaista kiertoni pituuttakaan, kun vasta jätin pillerit pois. Olen viimeiset 15 vuotta joko syönyt pillereitä, ollut raskaana tai imettänyt, joten ei mitään tietoa mitä kierto oikeasti olisi ilman hormoneja.

Huh, viikonloppu vielä ja sitten töihin!!
 
Takaisin
Top