Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Täällä meneillään kp9-11. Ikinä en ole ollut näin limoissani mitä nyt. Tänään ovistestiin tuli toinenkin viiva mutta ei vielä tarpeeksi vahva et plussaa olisi. Talleteltu on.
Jospa limat olisi merkki tulevasta oviksesta :)
Kevät vauvat on helpompi pukea ja kesällä varsinkin :) pääsee helpolla. Näillä pakkasilla ei ihan pienten kanssa ulos ole asiaa

Täällä jatkuu ihme kivut tai siis ei nyt pahoja kipuja mut sellaista ihmeellistä muniksissa oikealla puolen ja välillä muitakin ihme tuntemuksia mahassa esim.menkkajomotus.Näitä oireita ollut siis nyt jo n.viikko nyt vaan voimistunut.Mut jos merkki oviksesta niin jäi kyl hyödyntämättä tai lauantaina oli viimeiset tallettelut sen jälkeen ei ole onnistunut eri vuorojen vuoksi kun lapset kipittää jo meidän sänkyyn ennenku pääsen itse kotiin.Tietenkin sitä toivoo että olisi merkkejä kiinnittymisestä :)
En oikeen tiedä mikä fiilis saada nähdä parin viikon päästä miten käy tai ehkä 30.1. Voisi testata kun on kp 27 :)

Mulla on kaiken maailman tuntemuksia raskauteen viittaavaa, mutta testi nega tänään kuitenkin. Yritän ens viikolla uusik jollei erityisiä tapahdu ennen sitä... Ja jos nyt raskautuisi niin LA olis syys-lokakuu vaihde! :happy:

Eikö WM tarkoittanut Liinuskan viestiä kevätvauvoista? :)

Täällä alkoi tänään tiputella, eli nyt sitten ei tule ainakaan syyskuun lopun vauvaa :sad001
Kyllä harmittaa.

Pakko palata tänne vielä, jotta pääsee rytmiin jälleen mukaan. Mua jännittää ihan sikana, KOSKA ... mulla on menossa ovis ja meillä sattui miekkosen kans vahinko eilen. Vahingon jälkeen vasta hoksasin mikä kierron vaihe mulla on menossa.. :| Tänään sit alkoi tuntua tuttu nipistely ja juiliminen alavatsalla. Fffuuu! Kolmatta kuumeillessa joo mut ei sen aika vielä olis!

Jos nyt mulla tärppäis olisi LA lokakuulla tokalla viikolla. Oon itsekin syntynyt silloin. Olisi kyllä paras synttärilahja :)
Joo kevätvauva liittyi vain Liinuskan viestiin :)

cupcake, tule sitten kertomaan kuinka kävi! :)

wheelchair mama, mä olen itse syntynyt ihan lokakuun alussa ja nyt tällä tulevalla vauvalla LA olisi syyskuun lopussa. Just olisi mahdollista että jos oikein pitkäksi menee, niin voisi syntyä samana päivänä :) Mutta en usko tähän, esikoinen syntyi LA ja toka vähän ennen, niin vaikea kuvitella että tämä kolmas viihtyisi mahassa lähes 2 viikkoa yli lasketun ajan.... Mut mistä sitä tietää! :grin
Saahan tässä jännittää sitäkin tuleeko kolmas samana päivänä kuin esikoinen, jos ottaakin viikon aikasemmin startin! :happy:

Aion tehdä testin huomenna aamulla, kun tänään unohdin kokonaan aamulla, en vaan ymmärrä miten tämän asian nyt yks kaks pystyinkin unohtamaan! :rolleyes: Eilen tein aamulla testin ja katsoin niin oli negatiivinen ja illalla katsoin uudestaan samaa testiä niin olikin haamuviiva siinä, mutta kuulemma ei ole uskominen siihen sitten enää kun oli tunteja ollut... Höh, mutta aion uudestaan kokeilla sit huomenna! :happy:

Noh nyt sitten täysin hävinnyt ne ihme oireet enpä tiiä mitä oli.Alkoi siis siinä joskus viime viikon alkupuolella ja voimistui niin että nyt alku viikosta pahimmat kivut(ei nekään hirveet mut tuntu)Et voisko ovis oireilla noin kauan?Noh nyt jännätään reilu viikko ehkä kp27 vois koittaa testata kierron pituudesta kun ei ole mitään hajua.

Laitampa tännekkin ,vaikka monet ovatkin jo toisenkin keskustelun puolella... Tänään siis hailuran hailuran hailuran oloinen viiva... En oikein luokittele vielä miksikään, mutta sain hcg lähetteen ja paukkaan sinne sitten maanantaina! Jos sitten veren kautta selviäisi tilanne varmuudella! Odottavan aika jne... :inpain:

Wuhuu Ansaki, aika jännittävä viikonloppu tulossa odottaa...

Täällä kp1, "tjot" kierron jälkeen. Nyt on kaksi osteopatia käyntiä takana, ensi viikolla olisi moderni vyöhyketerapia. Osteopatia käynnit ovat ainakin vaikuttaneet niin että menkka kivut ovat vähentyneet ehkä noin kolmannekseen. Ennen raskauksiayleensä aina edellisenä päivänä tunsin olosta että millon alkaa. Nyt toisen raskauden jälkeen on saattanut olla yli viikon kovat juilimiset alaselässä ennen menkkoja. Nyt noiden käyntien jälkeen eilen pikkaisen tuntui selässä joista päättelin että tänään alkaa, niinkuin alkoikin.

Tähän kiertoon otan taas geleet, vehnäalkioöljyn ja greippimehun vitamiinien lisäksi.

Ymmärtääkseni ja muistaakseni tuli samanpäivän aikana tulos! Voi kumpa... Kovasti on kyllä vatsa tuntemuksia, mutta mihin ne liittyy niin en oikein tiedä. Voi olla että on turhan aikaistakin vielä viivoja saada kunnolla, helpottaisi huomattavasti jos kierto ois säännöllinen ja/tai tietäis oviksen ajankohdan. No oli miten oli, jännityksellä ja positiisilla mielin eteenpäin! :)

Sain eilen ovisplussan eli tänään kp 16 ovis. Ei olla hyödynnetty joten vauvoja ei tästä kierrosta tule. Mutta jospa tästä ois tulossa normaali kierto kun ovulaatiokin löysi vanhan paikkansa :smug: odotettavissa olisi 29 päivän kierto, mikä on ollut mulla aina melko vakio. Pari kiertoa enää josko sitten täällä alkaisi kunnon yritys...

Toivottavasti ansaki on tärpännyt, onnea huomiselle!!!

Ansakille tsemppiä!Toivotaan et hcg noussut kunnolla :)
Tuli tässä sit sellaistakin mietittyä että kun nuo päivähoitomaksutkin nousee pilviin niin onkohan oikeesti ees varaa kolmoseen :/ Aika suolaista jos tarvii kahdelle hoitoa ja yhdelle iltapäivätoimintaa koulun jälkeen.Toki mulla koulua vielä pitkään ettei nyt ehkä korkeimmat maksut ole mutta kuitenkin.Noh mä nyt olen tälläinen etukäteen miettijä,toki näin muuten sen kolmosen kuume on tosi kova et ei sitä aina voi toki vaan rahaa miettiä.
On.Tänään menossa 21/?.Eli siis nyt tosiaan menossa kierto ensimmäisten kierukan jälkeisten kuukautisten jälkeen.Kierukan poistosta meni se 24pv että tuli kuukautiset(toki poiston jälkeen vuoti mutta en niitä laskenut kuukautisiksi)Ja noh olin hätäinen kun testejä kasa kaapissa.Ja olin näkevinäni siinä haamun/viivanpaikan ehkä kun kuvitteli siinä oli myös väriä.Mutta ehkä samanlainen kun ennen viime kuukautisia.Ja testi sofi.Mutta ei tuo vielä kerro mitään vaan täytyy vain odottaa ainakin ensi viikon loppuun ennenkuin uudelleen testaa.

Jep, noi hoitomaksut alkaa olla aivan kohtuuttomia!! Mutta kolmannen lapsen maksu on enää 20% toisen lapsen maksusta, eli kolmas ei enää hirveesti kasvata tuota summaa... onhan se silti reilusti yli 700€ kuukaudessa, että aika hyvin saa tienata että yleensä edes kannattaa lähteä töihin. Ihmetyttää miksei panosteta siihen, että äideillä olisi varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Hoidon järjestäminen on tosi kallista, luulisi että tulisi säästöjä jos maksettaisiin enemmän kotihoidontukea niin silloin hoitopaikkoja ei tarvitsisi jatkuvasti lisätä.

Meillä tuo esikko neljä joten meillä ei kaikki tuu samaan aikaan olemaan hoidossa, mutta kyllä tuo noin 650e kahdestakin on aika kova summa maksettavaksi joka kuukausi...

Joo mutta kun iltapäivähoito kallistuu 80 eurosta 165 euroon niin jos on 2 hoidossa ja yksi iltapäiväkerhossa tekee se 833€ että aika kallista.Täytyy varmaan olla se 3 vuotta kotona ja tehdä vaan keikkatyötä niin meillä ehtii jo molemmat isommat kouluun.

Meillä on jo isommat lapset kaikki koulussa, eli päivähoitomaksu tulisi sitten vain yhdestä. Jos ikinä vauva saadaan.
Mutta kyllä koululaiset kuluttaa ja harrastaa ihan eri tavalla kuin taaperot, että ei silti säästöä toisaalta tule :)

Anteeksi, en halua loukata ketään, mutta mä en oikein aina ymmärrä ihmisten valitusta päivähoidosta, sen laadusta taikka nyt hinnasta :confused:
Käsittääksen Suomessa on kuitenkin poikkeuksellisen hyvin asiat tältä osalta. Monessa maassa pidetään "normaalina" tai on huomattavan yleisempää että äidit jäävät hoitamaan lapsia kotiin ja isän tehtävä on elättää perhe. tämmöistä päivähoitoa, tällä hinnalla ei ole monessakaan maassa edes vaihtoehtona.
Musta on jotenkin kummallista että meidän pitää saada "kaikki", oma perhe, lapset, upea työ, omakotitalo, kaks autoo, vuosittaiset lomamatkat tms, ja silti sitä rahaa pitäis olla.

Me ei olla mitään hyvätuloisia. Miehen ansiot jää alle sen Suomen keskimääräisen kuukausiansiotulon(ei olla siis edes keskituloisia). Ja itse olen kodinhoidontuella ollut nyt jo lokakuusta asti. Ostettiin omakotitalo viime keväänä. Tarkkaan laskettiin tulot ja kustannukset, varmistettiin ettei liian tiukalle taloutta vedetä, kuitenkin niin että kaikki ns "turhat" menot karsittu. Meillä on esim vaan yksi auto, vaikka asutaan täällä maalla ja miehen työpäivinä olen sitten aika lailla kotona kun ei bussitkaan oikein kulje. Mitään lomamatkaa ei tulisi mieleenkään suunnitella, ehkäpä kylpylään kylläkin :)
Laskin silloin ennen kodinhoidontuelle jäämistä että noin 500€/kk olisi enemmän rahaa jos menisin töihin. Kaikki "pakollinen" kuitenkin hoitui ilman tuota 500€. Päätettiin että jään vielä kotiin reiluksi 1/2 vuodeksi. Meillä painoi vaakakupissa muut asiat enemmän. Mun piti mennä töihin nyt heinäkuussa, mutta koska plussasin just ja LA on syyskuussa, niin jatkankin kodinhoidontuella vielä noin 1,5kk ja sitten äippälomalle. Saas nähdä mitä ratkaisuja teemme sitten 2017 syksyllä, siihen asti ainakin olen vielä kotona lasten kanssa :)

Musta on enemmän kuin reilua jos lasten vanhemmat eivät tee sitä heidän tärkeintä työtään, eli hoitavat omia lapsiaan, niin silloin pitää maksaa korvausta heille jotka sen tekevät :) Elämässä ei ole mitään muuta pakko tehdä kuin kuolla ja maksaa veroja. Kaikki muut on valintakysymyksiä. Ensimmäinen pitäisi tehdä jo silloin kun lapsia toivoo, miettiä onko mulla varaa lapseen ja ylläpitää haluamaani elämäntasoa.

Ja sanotaan vielä että tällä hetkellä on laittamassa nämä kaksi ja sen tulevan kolmannen lokakuussa 2017 päivähoitoon :) Että en ole mikään kukkahattutäti joka on sitä mieltä että lapset pitää hoitaa itse kotona. Mutta ei voi olettaa jos ei edes itse ole valmis hoitamaan omia lapsiaan "Ilman korvausta", niin että yhteiskunta sen tekisi ihan ilmaiseksi...

Takaisin