Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Mäkin vielä tartun tähän päivähoitomaksuasiaan :grin Mun mielestä on ihan hullua että tästä ei saisi "valittaa", meille tuo hinnannousu tarkoittaa noin 1500e lisämenoja vuodessa. Yhtälailla tämä vaikuttaa tosi monen perheen elämään kuin tää aiemmin suunniteltu ylityökorvausten ym. pienentäminen. Ja toi summa on vasta hoitomaksut, siihen vielä lisätään kaikki muut kiristykset. Kyllä tässä yhteiskunnassa olisi aika monta muutakin paikkaa josta voisi rahaa kiristää, esim. monet ulkolaisten firmojen verotuskuviot.

Valtio kannustaa tekemään lapsia ja samalla kaikesta siihen liittyvästä tehdään aina vaan kalliimpaa, ei oikein mene mun jakeluun. Eikä todellakaan kannusta tää korotus matalapalkkaisia naisia työntekoon.

Ja onhan se onni syntyä Suomeen, mutta ei se tarkoita että kaikki pitää mukisematta hyväksyä. Mä ymmärrän hyvin että tää on monelle suuri juttu, koska se talous on jo vedetty ihan kuiviin, ja nyt pitäis vielä raapia jostain kokoon aika suuri summa vuodessa.

Ja sitten itse ketjun aiheeseen :p toivottavasti ansaki löydät jonkun järjen tuohon tilanteeseen, mikään ei oo niin ärsyttävää kun sekaisin oleva kierto. Plussaa tietty toivotaan!! :)

Vielä rahapuolesta... Mä olen ajatellut sitäkin, että jos me joskus vauva saadaan, niin siitä on tavallaan hyötyä, kun vanhemmat lapset on jo isoja. Pikkulapsi kuluttaa niin paljon vähemmän kuin teinit, joten nykyisten lasten ollessa teinejä, selviäisimme taaperon kanssa. Sitten jos mahdollinen vauva on teini tulevaisuudessa, niin isommat lapset ovat jo omillaan. Toki tietysti toivon, että voisin tukea taloudellisesti myös opiskelijoita, mutta siis näen tällaisenkin puolen meidän tilanteessa. Jos vaan se vauva saadaan. Turhauttaa tosi paljon, kun tämä kierto menee ihan ”hukkaan” :sad001, emme näe mieheni kanssa ollenkaan oviksen aikoihin.

Cupcake, kyllähän noinkin päin saa jännittää. Mä olen ollut samassa tilanteessa joskus aiemmin, saanut plussan, joka ei ollut ollenkaan toivottu. Eikä se hyvin sitten mennytkään. Ihan kamalaa nyt miettiä asiaa, kun niin toivoisi saavansa vielä vauvan :oops:. Ajattelen jopa, että kohtalo nyt ”kostaa”, eikä plussaa enää tule.

Ansaki, tsemppiä pitkään jatkuneeseen jännittämisaikaan :)

Hormigan kanssa samaa mieltä, siis siinä että meilläkin kun on nyt teinejä nuo kaksi ekaa niin sitten jos tulisi vielä kolmas niin olisi vain hänen maksunsa maksettavana (siis hoitohommat) ja toisaalta toisinaan ehkä voisi isompia "hyödyntää" hoito asiassa... Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! :) Ei puutu enää paljoa suunnitelmasta, puuttuu "vaan" se kolmonen! :smiley-ashamed005

Tää on nyt vähän hassua roikkua kahden keskustelun välillä, mutta olkoon nyt näin kun oon aloittanutkin... ON: nyt on kyllä täällä sellainen olo (taas), että vois vaikka olla tärpänny oikeesti! :) Mutta yritän epätoivoisesti viivytellä lauantaihin (niiiiin pitkä aika vielä olevinaan) Mulla synttäri lauantaina, jos vaikka vahingossa saisinkin plussan sitte! Voi olla niin toiveajattelua, mutta kuitenkin... Positiivisin mielin eteenpäin! :grin

Kuulostaapa ansaki lupaavalta! Toivottavasti saisit parhaan synttärilahjan! :)

Ja tuohon kahden keskustelun seuraamiseen. Mä siksi tykkäsin tänne kirjoittaa myös tuon Raskaaksi 2016 ketjun lisäksi, koska täällä ollaan enemmän ns. Samassa veneessä. Jokaista siis siunattu jo lapsilla ja toivotaan lisää. Ihan kaikesta ei samalla tavalla kehtaa jutella niiden kanssa joilla vielä haaveissa esikoinen. Voisin kuvitella että esim tuosta päivähoitomaksuasiasta joku olisi voinut pahoittaa mielensä :( Niin moni lapseton olisi varmaan oikein mielellään maksamassa maksuja, jos vaan saisi sen oman pienen <3

Mä lopetin Raskaaksi 2016 kirjoittelun kun ei vain jaksa montaa ryhmää. Siellä myös niin kova tahti ja uusia tulee ettei meikäläinen perässä pysy :D

WM kp17

Juu tätä kans meinasin, että on hankalaa pysyä perässä ja seurata kun tuonne toiselle puolelle pukkaa vietiä jatkuvasti! Ja tosiaan niinkuin Sandy sanoi, että on täysin eriasia tässä nyt kun itsellä on jo lapsia ja nyt vanhoilla päivillä vielä tahtoo lisääkin kun toiset ovat yrittäneet jo pitkään sitä ensimmäistä. :sad001 Välillä tuleekin tunne, että loukkaa jotakuta jutuillaan tuolla vahingossa. Mutta täällä tosiaan ollaan samassa veneessä kaikki! :) Ja nyt siis oli niinkun kp 20 (ehkä ja kenties...)

Mä vähän huolissani seuraan päivähoitomaksujen nousupuheita:sorry: meillä lapset on päiväkodissa 4 päivää viikossa klo 7-16.30-17, minä töissä 4 päivää viikossa ja palkka tietty useamman satasen huonompi kuin olisi jos olisin kokoaikainen. Mä olen kunnan palveluksessa, lisät koostuu kokemuslisistä. Mies kokoaikatyössä, hänen palkka ehkä nykyään jo samansuuruinen kuin minun. Minun oli pakko mennä töihin, kun kuopus oli 1vee (ja samoin kävi esikoisenkin kohdalla aikoinaan, kun asiat eivät menneet kuten toivoin eikä kuopus tärpännytkään ja hoitovapaalle ei ollut varaa jäädä) ja tämä osahoitovapaa on paras vaihtoehto tässä tilanteessa, mutta pitää kyllä vakavasti miettiä, kannattaako maksujen noustessa.

Mä oisin halunnut "tehdä" (mulla särähtää aina toi pahasti korvaan, kun vaikka kuinka hampaat irvessä yritin, en saanut lapsia "tekemällä", vaan onneksi mun värkit toimii edes kahdesti elämässä, toivottavasti kolmannenkin kerran) lapset jo paaaaljon aikaisemmin, mutta koska en pystynyt asiaan vaikuttamaan niinkuin en pysty nytkään, toivon että saan vielä yhden, mutta jollen, tarjoan näille kahdelle parhaani. En tosiaan tiedä, olisiko kolmanteen oikeasti varaa, kun ei me nytkään kovin leveästi elellä. Meidän perhe ei mahdu kokonaisuudessaan edes nykyiseen autoon, mutta muuhun ei ole varaa saati että kahteen olisi, joten mä käyn töissä julkisilla ja mies autolla, koska hänen työaikansa on hankalampi kuin minun. Asutaan pääkaupunkiseudulla, maksetaan kalliisti meille jo liian pienen asunnon lainoja ym. herkkuja eikä isompaan päästä ennenkuin tämä on myyty ja kaupaksi ei mene tällä hetkellä. No, oksennus on ehkä nyt tuossa, pääasia kuitenkin, että lapsille on vaatteita ja ruokaa ja rakkautta.

Mä tykkään myös jutella täällä samassa veneessä olevien kanssa! Tätä ketjua ehdin paremmin seurata, Raskaaksi-ketjua huonosti, koska pääsen lueskelemaan ja kommentoimaan ehkä joskus illalla ja sitten se meneekin vain omanapailuksi, kun en pysty seuraamaan yhtään keskustelua.

Minäkin pidän tästä ketjusta, vaikka tykkäänkin lueskella myös raskaaksi -ketjua :)

Kierron "tylsä" vaihe menossa, ja meinaa realiteetit hiukan masentaa. Ikää tulee, eikä se helpota raskautumista. Ja kun tosiaan näemme mieheni kanssa vain arkisin, niin tärppäyksen mahdollisuus on vielä pienempi. Ei voi ollenkaan ajoittaa päiviä tms. Ihan oikeasti pakko mennä tjot -asenteella, vaikka se on vaikeaa. Olen yrittänyt keksiä muuta suunniteltavaa, mutta eihän se oikein auta.
Vahnempien lasteni jälkeen olin vuosikausia ihan varma, etten enää koskaan halua lisää lapsia. Olin täysin tyytyväinen. En olisi koskaan uskonut, että tällainen vauvakuume vielä on mahdollista. :oops:

Toivottavasti ansakille tulee plussa nyt :)

Kuulostaa Hormiga, että meillä on aikalailla samankaltaiset jutut! :happy: Itsekkin jo "iällä" oleva ja kahteen olin tyytyväinen monta vuotta kunnes yllättäen tulinkin (hormoonikierukan kanssa :sorry:) raskaaksi. Se meni kesken, enkä yhtään toisaalta sitä ihmettelekkään kun oli kierukan poistot yms siinä kuitenkin. Mutta se hetki kun olin raskaana olin niiiin onnellinen ja kun ajatukseen pääsi niin miksikäs ei! :happy: Ja oli kkm tosi kova paikka koko perheelle, joten ymmärsin, että vauva olisikin ihan tervetullut meille vielä! Tää ikä vaan mietityttää välillä, mutta kai maar niitä vanhempiakin on, joille syntyy vauvoja kun minä! o_O Ja viimeksi kun olin raskaana niin neuvolan täti mulle sano, että on jonkin verran mun ikäisiä ensi synnyttäjiäkin, joten ei huolta! Jännittää lauantain testaus! Suorastaan ärsyttää kun mulla on nyt tosi vahva tunne siitä, että olis tärpänny, en tiedä miks kun oireita on paljon vähemmän kuin viime raskaudessa... Tuun putoon niin lujaa ja korkeelta! :meh:

Mun äiti oli 38 kun mä synnyin ja 39 kun siskoni syntyi :) Mä itse olin 30 kun esikoinen syntyi ja nyt 33 kun tämä kolmas syntyy :) Ehkä yks syy miksi olemme näin tiuhaan tahtiin edetty, on ollut se että oikeasti heti esikoisen jälkeen molemmat aatteli että neljäkin lasta vois olla kiva :)
Ja kuten tiikerilukas totesi, lapsia ei "tehdä". Pelko itselläkin ollut että jos kestääkin pitkään raskautua. Tähän mennessä ollaan kuitenkin oltu onnekkaasti ns helposti raskautuvia :)

En tiedä, voiko tuo hedelmällisyys olla perinnöllistä? Että jos äitini on saanut lapsia "vanhemmalla" iällä, niin tarviiko munkaan yhtä paljon pelätä että hedelmällisyys laskee ku lehmän häntä....

Ansaki, kunpa sulle se plussa pärähtää! Lauantaita odotellessa :)

Itselläni nyt rv 6+1 menossa :) Röyhtäsyttää kovin, illalla pitää syödä kevyesti että ei mene koko alkuyö röyhtäilyksi. Vielä piiiiitkää aika odottaa ekaa ultraa ja todisteita että tuolla jotain varmasti on...

Niin, olen niin aikaisin tehnyt ekat lapset, että nyt tuntuu jo niin vanhalta! :rolleyes: Täytän siis pikapuoliin 38 ja noi lapsukaiset täyttää tän vuoden puolella 16 ja 17 (huh meneepäs aika äkkiä! :eek:). Ehkä en sit ookkaan niin ikäloppu kuin kuvittelen! :p

Mä päätin, että vien kaikki tilatut r-testit miehen luo viikonloppuna. En siis voi sitten enää sortua testaamaan turhia negoja arkisin. Uusia testejä en saa ostaa.
Erehdyin juuri lueskelemaan, kuinka hedelmällisyys laskee merkittävästi 35 ikävuoden jälkeen :oops: tietysti tiesin sen, mutta tieto lisää taas tuskaa.

Sandy, tuota en olekaan miettinyt, että onko hedelmällisyys perinnöllistä :rolleyes:
eikä mua se tieto auttaisi, kun mun äiti on saanut meistä nuorimman 31-vuotiaana. mutta sen huomaan, että minä, äitini ja siskoni, olemme kaikki tulleet helposti raskaiksi nuorena, siinä "ihanteellisessa" 25-vuoden iässä.

ansaki, meillä ei isommat lapset tiedä meidän vauvahaaveista mitään. En ole uskaltanut kertoa, kun ei tiedä, tärppääkö koskaan. Mutta ne on kyllä itse tuoneet selvästi julki, että haluaisivat vielä pikkusisaruksen. Meillähän on uusperhe, lapset ovat itse muodostaneet niin hyvän tiimin keskenään, ja lähes kiusoittelevat meitä, että voisiko vielä tulla vauva :grin:Heartred

Meilläkään ei lapset nyt tiedä tätä yrittämis meininkiä, en tee uudestaan sitä virhettä että kerron liian aikaisin ja tulee pettymys... Uhosin kkm:n jälkeen, että jos vielä raskaudun niin en kerro siitä kellekkään ennen kun on 100% varmaa, että on ja pysyy loppuun asti! :grin Johon mun mieheni sano, että "jos mulle ees voisit kertoo kuitenkin ainakin kuukautta ennen synnytystä! " Lupasin vakavissani harkita tätä asiaa! :laughing021

Täällä on tjot-kierron jälkeen aloitettu taas oviksen metsästys. Tänään kp 9. Viikonloppuna puhuttiin miehen kanssa et nyt pitää kyllä aktivoitua tuolla makkarissa muutenkin kuin vain oviksen aikaan. Noh, eilen kun saatiin lapset nukkumaan ja saunan jälkeen molemmat tuumas et 'jos tänään mentäis jo nyt nukkuun ja aloitellaan aktivoituminen huomenna' :hilarious: ei ole niin helppoa enää tuo pupuilu kun on nuo kaksi pientä! Mut jos tänään jaksettais..

Olen nyt käynyt 2x osteopaatilla jan1x vyöhyketerapiassa ja molemmat sanovat että minulla on lantion seutu ihan jumissa. Saa nähdä onko rahaa käydä niin monesti että paikat aukeavat... Jotenkin uskon, että uusi raskaus ei ala ennenkuin saa kireydet auki! Mut yritys silti päällä :happy:

Tänään ovispäivä. Tänään testattu puhdas nega ovistestillä. Eli eilen oli plussa.

Nyt sit piinaillaan :)

Nyt mietin aloitanko terot? Voisko olla hyötyä? Ainakin pitäisi kierron aisoissa.

No tässä on pari päivää miettiä ottaako vai ei.

WM kp19 dpo0 yk6

No niin, meinasin jo tänään sortua testaan... Nyt kp 22, joten ihan hyvä etten vielä testannu, mutta likellä oli! :rolleyes: Taas olis yks testi menny hukkaan... Ja voi olla että lauantainakin on liian aikaista, mutta ihan sama, testaan kuitenkin! :grin Lämmöt edelleenkin (nyt siis vissiin ollu 7 päivää jo) koholla , noin 37,4. Mitenköhän pian ne yleensä oviksen jälkee lähtee laskuun?

Mä en ainakaan tiedä noista lämmöistä mitään. Kun kuulin, että pitäis mitata aina samaan aikaan ja pitäis olla x-määrä yhtenäistä unta takana että ois luotettava tulos niin unohdin koko jutun. Näiden kahden pikkuisen kanssa aika mahdotonta tietää seuraavasta yöstä... :dead:

En nyt satavarma ole mut eikö ne laske päivä pari ennen kuukautisia?

Kehonlämpö on kyl aika heittelevä ainakin mulla. Oon nyt mittaillu aina aamusta kun herään mutta lukemat on vähän sitä sun tätä.

Toivottavasti Ansaki sun testiin piirtyy kaksi viivaa :)

Takaisin