Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Vois ehkä olla, en kyllä osaa yhtään sanoa että mitä on kun ei normaalisti yleensä tuu mitään vastaavaa. Tänäänkin tuli pientä veristä vuotoa aamulla kun vessassa kävin, eilen ei tullut. Tosin me miehen kanssa eilen pupuiltiin niin voihan se olla että on vaan tullu joku nirhauma yms. Mutta en kyllä ala mitään jos mulla jotkut ylimääräset menkat nyt alkaa o.O

Jännään täällä teidän testailijoiden puolesta, tulkaas sitten kertomaan tuloksia :D

Meillä on huomenna viimeinen lääkärikäynti naistenklinikalla, toivon mukaan kuullaan jotain tuloksia, olis mukavaa jos löytyis jokin syy sille miksi viime raskaus meni mönkään.

Helou naiset! 

Täällähän on monella jännät päivät menossa, onnea kaikille tasapuolisesti! :) Ja toivotaan nyt niitä plussia kun viime plussasta taitaa hetki olla. 

Pepa, outoja tollaset tuhruvuodot, mullaki niitä on nyt ollu enkä yhtään tiedä missä mennään. Reilu viikko sit tein negan, pakko kai se on välillä testata kun ei ehkäisyä kaytössä ole. Viikon tai kahen päivän päästä testaan uudestaan. Nyt oli viikonlopun aikana outoa mahakipua koko alavatsan seudulla, oisko voinu olla ovis? No, eilen pupuiltiin ja ihan loppuun asti (ei oo kyl nyt edes keskeytetty pitkiin aikoihin) joten joten voisi olettaa että jotain mahista vois olla jos ovis oli viikonloppuna. 
Tulehan kertomaan lääkärikäynnin tulokset kun kerkeet. :) 

Tuossahan tuo oma napa jo tulikin Pepalle vastattaessa. Ehkäisyä ei siis ole käytössä. Mies tiedostaa mun kuumeen, ääneen ei varsinaisesti asiasta olla puhuttu muuta kuin leikillämme. Mutta tilanne on molemmilla tiedossa. 
Testailen varmaan viikon, parin päästä seuraavan kerran jos ei tule aiemmin oireita raskaudesta tai kuukautisista. 

Nyt on ollu pari päivää alavatsa ihan ihmeellisen tuntonen.. Nipistelyä ja jomotusta. 
Samoin päänsärkyä ja älytöntä väsymystä. En kyllä muista pojista tämmöstä tunteneeni näin aikaisin, toki molemmista plussasin vasta parin viikon päästä menkkojen poisjäännin jälkeen. 
En siis silloin näin kovasti miettinyt ja odottanut asiaa... :D 

Että jokohan tässä on ihan vajonnut tyystin näihin raskaushaaveisiin ja siten kehitellyt kaikki maholliset raskausoireet, vai oisko tosiaan näin äkkiä tärpännyt.. Ainakin perjantaihin asti pakko jännätä ja odottaa, ehkä jopa lauantaihin. Onneksi olen NIIIIIIN kärsivällinen!!! emoticon emoticon 

Ei tarvinnut testata....nyt siis kp1 käynnissä ja fiilikset aivan maassa...miten pitkään tätä yritystä jaksaa...seuraavan oviksen aikana mies on työmatkalla, joten ei ole mitään saumoja...menee taas kahdella kuukaudella eteenpäin....on tää niin vaikeeta!!!

Käyn tässä nopeesti vaan omanapailemassa :)

Olin tänään siis siellä naistenklinikalla kuulemassa tuloksia kaikista noista kokeista mitä ne nyt on multa ottanu ja vauvaa tutkinu. Luultavasti on ollu monia pieniä juttuja jotka on sitten yhdessä aiheuttanu sen että vauvan kasvu hidastui ja pieni väsähti eikä enää jaksanut. Suurimmat / näkyvimmät syyt oli hyytymät / tukokset istukassa ja napanuoran suonet oli jotenkin väärällälailla kierteellä (en nyt muista kaikkia hienoja lääketieteellisiä termejä). Mutta että ei sitten ollut napanuora ja istukka toimineet niinkuin olis pitänyt. Mulla oli myös verikokeissa joku arvo koholla ja nyt tutkitaan sitä että oliko se koholla vain siksi että olin raskaana vai onko mulla sellanen ku Fosfolipidivasta-aineoireyhtymä (APS) tai joku.. Joka on sitten aiheuttanut nuo tukokset. Jos mulla on tuo niin seuraavassa raskaudessa joudun piikittää itteeni joka päivä, jes. Mutta siis mitään lääketieteellistä syytä odotuttaa raskaaksi tulemista ei ole, saatiin lupa yrittää uutta vauvaa heti kun ollaan siihen valmiita. Seuraavan raskauden etenemistä sitten vaan seurataan tarkemmin.

Tuossa kun tota fosfolihässäkkää googletin niin se saattaa aiheuttaa keskenmenoja yms. raskausajan komplikaatioita joten nähtäväksi jää että saadaanko me sitä vauvaa enää ollenkaan :/ Toisaalta ehkä on ihan hyvä että selviää nuo jutut nyt niin jospa sitten osataan ensi raskaudessa ehkäistä.. tiedä sitten. 

Flakes, pahoittelut menkoista. Luulen, että liityn seuraan viimeistään huomenna. Tänään aamulla testattu tyylipuhdas nega. Vielä eilen olo ei ollenkaan enteillyt menkkoja, mutta tänään on päätä jomottanut aamusta saakka ja nyt tuntuu myös alavatsa ja -selkä jomotuksia. Tänään kp 27/27-29, eli periaatteessa toivoa on vielä, mutta luulempa että menkat tästä vielä tulee. Höh.

PePa, teillä oli varmasti rankka päivä eilen. Toisaalta hyvä, että jokin mahdollinen syy kuitenkin löytyi, luulisin että pelottavampi olisi seuraavassa raskaudessa odottaa että "jotain" tapahtuu. Nyt ainakin pääsette kunnon seurantaan, vaikka se sitten merkitsisi jatkuvaa lääkkeiden pistämistä. Ja teillä on kuitenkin jo kaksi lasta, minkä luulisi olevan merkki siitä, että mahdollisuudet uuteenkin normaaliin raskauteen ovat hyvät.

Minä palaan raportoimaan, kun jotain kerrottavaa taas on. Toivottavasti jo huomenna. Pari uutta rtestiäkin jo hain apteekista, tällä kertaa Clearblueta, tänään testasin Apteekin omalla. Vähän jo muakin harmittaa, vaikka onkin vasta kolmas yrityskierto. Aikaisemmin olen kuitenkin aina tullut raskaaksi lähes sormia napsauttamalla... Nyt nuo koventuneet menkka- ja oviskivut vähän arveluttaa, ettei vaan olisi endo tai jokin tullut.

Heipsan kaikille tasapuolisesti :D

Flakesille pahoittelut menkoista, tiedän tunteen (no, varmaan me kaikki...).

Pepalle tsempit täältä, kuulostaa tosiaan rankalta tuo teidän eilinen päivä. Mutta niin vaan minäkin ajattelisin että on parempi tietää mikä meni vikaan seuraavaa raskautta ajatellen, osaa sitten heti alusta ottaa huomioon.

Piinapäiväilijöille tsemppiä ja kärsivällisyyttä :D

Omalta suunnalta ei paljon mitään ihmeitä kuulu, vielä ihan harkintatasolla mennään ja olen joka toinen minuutti vauvahaaveiden lykkäämisen kannalla ja joka toinen olisin valmis tulemaan raskaaksi vaikka heti. Miehelle uskoisin että kummin vaan käy. HUOH, sanon minä. Miten tästä yhtäkkiä tuli näin vaikeata :D Palailen varmaan asiaan kunhan jotain kerrottavaa löytyy :D

Iltoja!
Täällä monet taas päässeet jännäilemään.Kyllä sitä vaan niin eläytyy teidän kanssa piinailemaan :D, Voi kunpa kaikki saisivat jo sen plussan...niin tai pääsisivät mieleiseensä ratkaisuun yrittääkö vai ei :)

Itse innostuin niin paljon siitä kun saatiin neste punktoitua kilpparista pois et olin varma ettei leikkausta tarvita et varasin suunnittelukäynnin hoitoihin yksityiselle ja niin sitten päätettiin et heti seuraavista kuukautisista lähdetään yrittämään ja tänään alkoi pieni vuoto et saapi nähdä et aloitanko huomenna vai sitä seuraavana pistokset. Tästä se sit lähtee,hui hui ja ihanaa! On tää kyl jännä tilanne ku toisaalta nää hoidot on ihan persiistä tällaselle piikkikammoselle mut sit toisaalta tätä odottaa niin innolla. No tietty ku muu keino raskautumiseen ei onnistu ni sitä sit vaan täytyy asennoitua et nää on nyt hyvä juttu. Voi wide,mähän saatan olla kuun loppupuolella raskaana :D ois se kyl ihanaa!!! Ei oikein osaa ajatella että että meille suotaisiin vielä kolmaskin lapsi kun esikkoa yritimme yli 8 piiiiitkää vuotta ja vihdoin prinsessamme saimme ja sitten vielä ikään kuin bonuksena toisenkin ihanaisen <3 voiko meillä olla niin hyvä onni että saisimme vielä kolmannen lottovoiton,jotenkin vaikea uskoa mutta sehän nähdään kohta,turhapa tässä on jossitella ja ihmetellä!
Niin muuten,ja olenpa sitten kuitenkin leikkausjonossa eli jos nyt alkaa raskaus,niin sitten leikataan raskauden jälkeen ja jos ei onnistu ni saatan päästä aika piankin leikkaukseen,että saas kattoo nyt kui käy. Ja olipa kiva kuulla tänään uutinen näin leikkausjonossa olevana et on tehty tutkimus että  useampi ihminen kuolee viimeistään 2kk kuluessa leikkauksesta mitä on aikaisemmin luultu :/ ei ois aikaisemmin paljoo hetkauttanu mut nyt ku ite on just menossa leikkaukseen ni arvatkaa vaan alkoko vähän mietityttämään!!!!????!!!! voi apuva,ja mä oon aina sellanen stressaaja muutenki ja ajattelen kaikki aina ekana pahimman kautta:/

No,mut nyt ajatukset positiivisena hoitoa kohti!!!

plussia,plussia nyt kaikille!!! Tehdään yhdessä sellainen plussamega-aalto et plussataan kaikki samaan aikaan:D :D

Täällä ei kyllä varmaa tuu ihan kovin pian plussattua... Viimeks pupuiltu noin 2kk sitte ja mies meinaa että mun pitää laihduttaa ennen ku yritetään kunnolla ja multa on menny kyllä kaikki into sitte jo koko yrittämisestä kun se kommentoi välillä aika ilkeestikin mun painoani. Ihan ku en ite tietäs et oon ylipainonen!! Eipä sillä että meillä ois muutenkaa mitään ollu pitkään aikaan... Varmaan ollaan vaan niin väsyneitä tai jotain. Mutta silti...
Ei vaan malttais odottaa enää että sais kolmannen. En halua lapsille hirmu suuria ikäeroja. Kuitenkin haluun vielä ainaki kolmannen, kattoo sitte että vieläkö meille mahtuu lisää =) Poitsu täytti juur kolme ja tytsy täyttää kaks helmikuussa.
Joku kysy et miten siihen on suhtauduttu kun on puhuttu kolmannesta, mun äitini ainakin on sitä mieltä että ei nyt enää tarttis ja tuntuu että muutamat muutkin. Ite kyllä haluttais yks viel ainakin molemmat mutta eka tarttee saada välit paremmiks miehen kaa... Huoh.

Tsemppiä teille yrityksissä. Toivottavasti teillä monella tärppää pian!
Elän mukana täällä ja haaveilen että ens vuonna meillä ois pien käärö mutta epäilen...

Näköjään ainakin tunnistan mitä kropassani tapahtuu. Eli käyntiin pyörähti yk4, tänään kp 1. Ainoa hyvä on asia on se, että kierto tuntuu olevan hyvinkin tasainen, nyt 28 päivää. Kauheasti muuta hyvää en tällä hetkellä asiasta keksikään... Saavatpahan tänään hammaslääkärissä iskeä kunnon puudutusmömmöt.

Hejsan alla!
Mitäs täällä?
MARIANNU: Plääh,sulla ainakin menkat alkanu :(

Tälleen pikaisesti ja omanapaisesti,täällä menossa toinen pistospäivä. on tää edelleen aikas jännää,mut huomaa et edelleen menee aikas rutiinilla nää pistoshommat,on sen verran tullu tätä hommaa aikanaan tehtyä :/ ens viikon keskiviikkona olis folliultra ni näkee kasvaako munikset hyvin ja sit tietää milloin ois tää ihanaakin ihanampi punktio:/ se on kyl joka kerta ollu niin hanurista ku on tehny ihan älyttömän kipeetä,kipulääkkeet varmaan maksimissa ja silti sattuu.kadehdin kyl niitä jotka sanoo et ei se juuri tunnu...no täällä tuntuu ainakin,mut toivotaan että se on sen väärti!!!
Öitä kaikille ja jaksuja odottelun odotteluun <3

Pepa: varmaan hyväkin asia että sait nyt jotain faktaa viime raskaudesta jotta ens kerralla voidaan ajoissa puuttua mahdollisiin ongelmiin. Raskastahan se varmasti on miettiä menehtyneen pienokaisen taivalta. <3 

Pipapoppana: Tsemppiä pistos ym.. muihin hoitoihin. Toivottavasti saisitte vielä yhden pienokaisen maailmaan vaikkei se luomusti onnistukkaan. 

Pahoittelut tädin vierailusta mariannu ja Flakes. En muista oliko muita nyt. 

Annuli84: toivotaan että vähälläkin seksimäärällä teidän kolmas tarttuu mukaan. Onko teillä aina ollut samanlaista, tarkoitan siis että harvoin harrastatte seksiä vai onko nyt joku vaihe menossa? Meillä tuntuu nyt seksielämä olevan pirteimmillään aikoihin, en tiedä mistä johtuu. 

Ukuli, no, oletteko tullut minkälaiseen päätökseen, milloin teillä on sopiva aika yrittää kolmosta? Sinäkin kuitenkin kuumeilet kolmannesta niin miksei sitä tekisi sitten samantien? :) Kyllä asiat järjestyy! 

ON: Mä sain miehen suostuteltua vielä kolmanteen, aivan mahtavaa. :) Eipä tuo koskaan ole vastaankaan sanonut mutta nyt sain häneltä varmistuksen asialle. :) Kerran kun puettiin lapsia pihalle, mies sanoi ettei enää yhtään tähän hullunmyllyyn mutta totesin että esikoinenhan kohta alkaa pukea itse niin yksi puettava jää pois. :) Eli meillä siis varsinainen yritys alkaa. Mennään kuitenkin rennolla meiningillä, halujen mukaan. Toivottavasti se onnistuu multakin. :) Välillä kyllä mietin että ollaanko hulluja kun kolmas halutaan heti ja jos tärppää pian, on meillä tod.näk kolme alle kolmevuotiasta. huh huh. Juuri menkat loppumaisillaan, päästään siis heti tositoimiin. 

Pepa, varmasti sait nyt mielenrauhan ja seuraavan odotuskin helpottaa kun tietää, että raskautta seurataan vielä tarkemmin! Ei muuta kuin tsemppiä ja yritystä kehiin!!!

Pipapoppana, tsemppiä sinnekin paljon! Toivotaan että tärppää heti ekasta! Niinkuin sanoit, voit olla jo ihan pian raskaana!!!! Sillä ajatuksella mennään!!!!

Hemppa, hienoa että olet saanut miehenkin mukaan! Tää kuumeilu on niin kamalaa, että kyllä sitä vaan pitää päästä pian yrittämään!!!

Tilasin sitten netistä kuitenkin niitä ovistikkuja, kun viime kuussa oli varmaan se ovis sitten ihan eri aikaan kuin viime kerrassa...nyt pidän vaan kovasti peukkuja että ovis olis myöhässä tässäkin kuussa kun mies lähtee huomenna kolmeksi päiväksi työmatkalle. Tänään pitää kyllä mies vielä kellistää ja huomenna aloitan tikuttelun....niin kovasti toivon että tässä kuussa saisin oviksen edes bongattua....ja vielä kun se ei osuis seuraavaan kolmeen päivään, niin sais edes mahdollisuuden tässä kuussa!!!

Hei vaan kaikki!

Tulin vaan tsempittämään kaikkia jo yrittäviä ja käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia kyllä varmaan joka päivä.

Hemppa kyseli meidän tilanteesta, että ollaanko päätetty yrittää vai ei. Vastauksena että eipä olla nyt puuhuttu aiheesta lainkaan, mutta suurinpiirtein 90% päivästä huomaan kuumeilevani. Niin, että kaipa taas olisi otettava asia keskustelun alle. Olihan mies jo aiemmin suostuvainen mutta sitten itseäni alkoi jännittämään, ja jänistin! Mutta nyt kun olen saanut rauhassa miettiä (ja kuumeilla!) huomaan että vauvakuume senkun vahvistuu....

eli saa nähdä mihin päädytään. :D

Moi taas kaikille. Tylsät päivät menossa, kp 7, eikä siis mitään tapahdu pikkukolmos-rintamalla, mutta ajattelin kuitenkin tulla jotain kirjoittelemaan.

Ukuli, siitä vaan yritys käyntiin! Tuolle kuumeilulle kun ei juuri muuta lääkettä ole :).

Flakes, toivottavasti oviksen tikuttelu tuottaa tulosta! Mäkin vähän tuumin, että pitäiskö niitä ostaa, mutta josko kuitenkin luotan siihen että nuo kivut kertoo mulle oviksen ajankohdan.

Hemppa, jee! Tervetuloa mukaan aktiivisesti yrittämään! Ja PipaPoppana sama homma, vaikka teillä tuo tyyli onkin vähän erilainen :).

Mä kävin tänään yksityisellä gynellä, kun halusin että tsekataan nuo paikat kun mun menkka- ja oviskivut on niin kovin hirveät nykyisin. Oviskivut on koventuneet tosi paljon ja menkkoja ennen tulee migreenityyppinen päänsärky, joka on ihan uusi juttu mulla. Ultrassa näytti kaikki olevan hyvin, joten sain sitten vaan reseptit jättipurkkeihin Panadolia ja Buranaa. Joten olen valmiina seuraavaan ovikseen, kolme kertaa gramman panadolia saa kuulemma turvallisesti ottaa. Loppuviikosta odotan kipuilun alkavan ja ehkä su-ma tietämillä ovis?

Tervehdys kuumeilijat...!!
Minä täällä kanssa kuumeilen että meinaa "hiki" tulla =)
Meillä lapset vuosimallia 2010 ja 2011 ja nyt meillä toiveissa kolmas, tai ehkä enempi minulla kuin isännällä emoticon Tämä meidän nuorimmainen täytti juuri syyskuussa 1.v ja sen jälkeen kuumeiluni alkoi oikein rytinällä..Olen ollut työstä pois nytten n.3 vuotta ja tarkoituksena olisi lähteä takaisin töihin, mutta se ajatus tuntuu jotenkin hassulta että haluun kolmannen lapsen ja haluun myöskin töihin..Olisiko hyvä rysäyttää kaikki muksut yhteen syssyyn? Mutta olisihan se kiva olla välillä töissä, ihan jo pelkästään sen takia että rahatilanne olisi jonkun aikaa tasapainossa..ku ei tää kotona olo oikeen kannata, vaikkakin on ihanaa olla lasten kanssa kotona ja ei tarvitse tuskailla hoitopaikkojen ynm. kanssa.

Kyllä mua vähän jänskättää myöskin se että eka raskaus oli henkisesti rankka, vaikka lapsi oli toivottu ja niin odotettu, toinen oli sitten fyysisesti raskas ja synnytyskään mun mielestä ei mennyt ihan nappiin kun jouduttiin tekemään kiireellinen sektio. Tunsin jotenkin epäonnistuneeni kun siinä meni niin käymään. Mutta nämä on niitä asioita mihin ei pysty vaikuttamaan. Olen etsinyt uutta työpaikkaa nykyisen tilalle jo keväästä asti, mutta todella huonolta näyttää, olen myös hakenut kahteen kouluun, ajatuksissa alan vaihto. Mutta jos näistä vaihtoehdoista ei nyt tärppää vuoden 2013 alkuun niin sitten saisi virallinen yritys alkaa vauva kolmosta varten.

Täällä ei mitään uutta.. eilen sorruin tekemään testin mutta negaa näytti :/ Menkkojen pitäisi alkaa nyt viikonloppuna mutta saa nähdä alkaako kun oli se muutaman päivän mysteerivuoto. Ensi viikolla varmaan teen vielä varmuuden vuoksi raskaustestin jos ei mitään vuotoja ala näkymään, mutta aika varma fiilis ettei tästä kierrosta oo tärpänny. Alkukierrosta olin niin varma että nyt tärppää mutta aika paljon kyllä nuo ylimääräset vuodot lannisti..

marzi, sun ajatukset kuulostaa niin tutulle. Mullakin oli ensin ajatuksena että lähden nyt töihin ensi vuoden alussa tai sitten lähden vaihtamaan alaa ja alan opiskella. Mutta sitten mieleni valtasi vauvakuume! Paljon puntaroin, onko järkev tehdä se kolmas (ja viimeinen) nyt putkeen vai mennä töihin/opiskelemaan ja lykätä vauvahaavetta 3-5 vuodella. 
Päätettiin siis alkaa nyt yrittämään. Sain miehenkin siis mukaan. 
Tykkään olla lasten kanssa kotona ja on niin ihana nähdä itse heidän kasvun ja kehityksen. Siispä järkevin kaikkien kannalta on tehdä se kolmas nyt. :) 

Tsemppiä sinne pohdintoihin ja miehen lämmittelyyn. :) Minun ohje siis että kolmas putkeen ja sitten töihin. 

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet kuumeilijat! :)

Tein sitten sen testin viime perjantaina, ja toisen maanantaina, mutta molemmat näytti negaa.. Tätiä ei tosin ole vieläkään näkynyt kylään.... 
Päätin, että ellei sunnuntaihin mennessä ole menkat alkaneet, niin sitten teen vielä yhden testin. Jos se näyttää negaa, niin täytynee sitten uskoa. Siinä tapauksessa taitaa kroppa vain olla sekaisin, kun olen saanut painoa reilu 8kg tiputettua lähiaikoina.... Ja juu, en siis ole mikään kukkakeppi, ja ois tätä painoa vieläkin tiputettavana :D
Sovittiin miehen kanssa, että jos nyt ei tärppää, yritys on tästä lähtien vähemmän aktiivista.. En siis ala stressailemaan ovisten kanssa, tulee jos on tullakseen. :)

Hemppa ja marzi  Täällä samoja pohdintoja.. Olen ollut siitä lähtien kokopäiväisesti kotona, kun valmistuin ammattiin, eli nyt reilu pari vuotta. (esikoinen oli siis jo syntynyt, kun kävin koulua loppuun äitiysloman aikana..) Itekkin mietin työelämää tai vastaavasti uutta koulutusta poikien välissä, ja nytkin... mutta jotenkin tuntuu järkevämmältä tehdä se kolmas sitten samaan syssyyn, tuntuis tyhmältä niitä vanhempia alkaa päiväkotiin tutustuttamaan välillä.. Tällä menolla tosin esikoinen ehtii jo eskariin, jos olen kolmannen kanssa kotona siihen kolmeen vuoteen asti :D
Töitä ehtii kyllä tehdä kyllästymiseen asti, mutta lapset on pieniä vain kerran.... :)

Jipiii..eilen juteltiin ukko kullan kanssa tästä mun hurrrjan suuresta vauvakuumeesta, ja tulokseksi tuli se että ostan vielä yhden 3kk pakkauksen pillereitä, mikä riittää sitten helmikuulle 2013. sen jälkeen en enää popsisi pillereitä. Mies kyllä hiukan epäröi vielä kumminkin, ja ymmärrän täysin..on huolissaan mun jaksamisesta ja tietenkin taloudellisesta tilanteesta.

Mutta minkäs sille voi kun kummallekkin lapset on rakkaita oli ne omia tai sukulaisten lapsia. Meille on perhe todella suuri asia.

remaj: hyvä että otatte lunkisti, kyllähän se sitten tärppää kun on sen aika..meilläkin sillon ensimmäisen lapsen kohdalla oli aktiivista yritystä n. 2 vuotta, sitten kun pistin asian romukoppaan ja suunnittelin tulevaa kesälomaa niin ensimmäisenä kesälomapäivänä sitten testi näytti plussaa...olin sen viimeisen kaksi vuotta tehnyt hirveästi töitä, suurimmaksi osaksi ilta ja yövuoroa, ei ihme että raskautuminen ei onnistunut ihan heti, kroppa niin sekasin. mutta onhan se kroppa nyt herkemmällä raskautumiseen kahden muksun jälkeen, jotenka rentoa yrittämistä teille emoticon

Takaisin