Kilot poksahtelee!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nibs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No huh! Ei todellakaan mitään ammattilaisia sieĺlä. 2014 painoin 65kg ja nyt oli lähtö paino 76kg... yli 80 alkaa oleen jo ...mulle tulee huono olo vähän sen jälkeen ku on syöny. Tuntuu että halkeen! Mahaa alkaa jo olemaan.. no johtuu varmaan kun edellisestä niin vähän aikaa ja kohtu kuulemma eteenpäin.

Susamama, ompa ikävää tuollanen vaiva.

Onneksi mulla on nyt neuvolatäti eri, eikä oo puhunu painosta mitään. Tai no sen verran, että viime neuvolassa totes, että lähtölukemissa on paino ja kysy haluanko käyä siinä puntarilla vai oonko kotona käyny. Saa nähä miten ens kerralla sitte menee, kun nuita kiloja on kerta tullu.

Miulla on kans tosi rento neuvolatäti, otin itse enemmän stressiä korkeesta alkupainosta. Lue: kävin itkee kun kävin eka neuvolas vaa'alla, täti sit lohdutteli et ei tää vielä katastrofi oo :D

Siis mä en ole vielä nähnyt meidän uutta neuvolantätiä! Alkuraskauden neuvolassa oli vielä edellinen terkka, se oli ihan viimesiä työpäiviään silloin meidän neuvolassa. Viime kerralla tää uusi terkka olikin kipeänä, eli nähdään vasta rv24+ ekan kerran! Se on kuulemma tosi mukava. Naapurissa asuu pienen vauvan äiti, ja se on kovasti kehunut tätä uutta terkkaa, kun ne on käyny kerran kuussa vauvaneuvolassa.

Suvi mulla ihan samoin sanoi että ei tarvisi puoleen väliin asti tulla oikeastaan ollenkaan painoa ja nyt jo +6 kg 18+4 :o samoin aina välillä asia ahdistaa ja varsinkin taas kun ma mulla on neuvola ja viimeks oli +5 kg ja taas tullu siihen +1kg lisää :(

Ehtii ehtii murehtimaan myöhemminki, mutta ei haluais kuulla saarnaa neuvolasta. :/
Toivotaan Tytsyyy, ettei kovin neuvolassa moitittais. Onhan tää niin ainutlaatuista aikaa, että ei pitäis stressata painosta. :)

Mulle ei neuvolassa ole mainittu mitään painosta, siis mitä saisi tulla tms. On vain kirjattu paino ylös. Se mikä ärsyttää on että mulle lähtöpaino merkitty oman sanomani mukaan eli kotona aamupaino ilman vaatteita, kun taas siitä seuraava ekassa neuvolassa päivällä vaatteet päällä niin eroahan siinäkin jo oli vaikkei todellisuudessa vielä ollu :( :D tyhmää!

Enivei, +2,7kg ja nyt rv 18+4. Oon tyytyväinen :)

Mulla on nyt melkeinpä 10kg ja 19+0. Ja jos mulle olis joku terkka tullu saarnaamaan, että ei saisi vielä tulla painoo, niin sanoisin aika napakasti mielipiteeni. Voin ottaa esimerkiksi esikoisen odotusajan: Söin aika reilusti alussa, kun oli kova nälkä jatkuvasti, mutta en mitään roskaruokia enempää kuin ennenkään, jolloin painossa ei ole nousua tullut. Harrastin kuntoliikuntaa monta kertaa viikossa ennen raskautta ja sen aikana. Rv20 mennessä tuli 13kg, mutta sen jälkeen 5. Että ei ne terkatkaan voi yleistää liikoja painonnousun ajankohdasta saati saarnata odottajalle "liiallisista" kiloista. Ei ihminen voi alkaa itseään näännyttämään. Onneksi mun terkka osasi suhtautua muhun yksilönä, eikä tuijottanu suosituksia tai jotain painokäyriä.

Ekan neuvolan ja tän viikkosen neuvolalääkärin ero -1,2 kg.. (Mitattu eri vaaoilla joten siitäkin voi rulla pientä eroa) Rv 19. Ei pitäis kuulemma olla huolissaan vaan on ihan normaalia että paino ei vielä nouse kun on lähtöpainoa ennestään vähän ylimäärästä. Normaalisti olen syönyt enkä kärsiny oksentelustakaan alkuraskaudesta. Ekassa neuvolassa tosin oli tosi turvonnu olo joten painoa saatto olla sillon vähän normaalia enemmän ja sen jälkeen turvotus helpotti.

Rv 20+4 nyt tullut +4kg ja vy 115cm...liikkumaan en kipujen ja supisteluiden vuoksi pysty. Jalat on kuihtuneet ja niin voimattomat... tosi vaikeuksia kääntyä sängyssä, harrastaa miehen kanssa läheisyyttä, nousta tuolilta..sängystä

Mulla rv 20 ja n. 2kg tullu lisää. Maha näyttää kyllä kauheelta pallolta et näyttää niinku kiloja ois tullu ainaki 5 mutta ei :o

Mulla rv 20+3 ja nyt oli keskiviikkona paino lähtöpisteessä. Mahaa kyllä löytyy vaikka muillekin lainata . Saas nähdä joko se paino tästä alkaa kohisten nousemaan. Paino ennen raskautta 84, eka neuvola 81 ja nyt siis 84.

Täällä rv 22 ja vielä -3kg lähtöpainosta. Mulla lähtötason BMI oli 21. Huoh... Syön kyllä, ja herkuttelen myös, mutta vauva vaan tuntuu vievän kaiken. Isäänsä tullu :D

19+3 ja vähän vajaa 3 kiloa tullut. Oon tyytyväinen, kun lähtöpainoa oli kuitenkin vähän reilummin

Takaisin