Kilot poksahtelee!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nibs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen nyt RV 24+5 ja +4kg tullut. Paino lähtenyt vasta viime viikkoina nousuun, sillä sitä ennen kova oksentelu piti painon pitkään kurissa.

Mä edelleen seuraan epätoivoisena teidän painonnousua :/ Mulla oli viimein toissa viikolla tullut 200g (jippii...) lisää lähtöpainoon, ja tällä viikolla oltiin taas lähtöpainossa. Ja mä syön ihan koko ajan ja kaikkea! Rv 25+4...

Mä meen edelleen miinuskiloilla, en muista tarkkaa määrää vaikka täysin normaalisti syön. Samalla tavalla menee näköjään tämäkin raskaus, kuten esikon kohdalla. Silloin loppuvaiheessa tuli vain joku reilu kolme kiloa ja sekin kokonaan turvotuksen aiheuttamaa. Mun puolesta paino saakin pudota, kun noita ylimääräisiä kiloja on vielä jonkin verran ja varsin hyvin tiedän, että vauva kyllä saa tarvitsemansa ravinnon vaikka paino ei nousiskaan. Esikoinenkin syntyi hyvänkokoisena ja laitoksellekin jäi kymmenisen kiloa. :) Ei niillä kilojen määrällä ole sen suurempaa merkitystä, kunhan vauva vaan voi hyvin. :)

• Tykkään
Reaktiot: Fii
Mä meen edelleen miinuskiloilla, en muista tarkkaa määrää vaikka täysin normaalisti syön. Samalla tavalla menee näköjään tämäkin raskaus, kuten esikon kohdalla. Silloin loppuvaiheessa tuli vain joku reilu kolme kiloa ja sekin kokonaan turvotuksen aiheuttamaa. Mun puolesta paino saakin pudota, kun noita ylimääräisiä kiloja on vielä jonkin verran ja varsin hyvin tiedän, että vauva kyllä saa tarvitsemansa ravinnon vaikka paino ei nousiskaan. Esikoinenkin syntyi hyvänkokoisena ja laitoksellekin jäi kymmenisen kiloa. :) Ei niillä kilojen määrällä ole sen suurempaa merkitystä, kunhan vauva vaan voi hyvin. :)
Täällä myös vielä miinuskiloilla mennään, rv 22 neuvolassa -0,4kg ensimmäiseen punnitukseen. Ylimääräisiä kiloja on ennestään ja normaalisti olen syönyt joten uskon että kaikki hyvin. Neuvolassakin näytti olevan tyytyväisiä vaan kun ei ole vielä tässä vaiheessa tullu enempää lisäkiloja.

• Tykkään
Reaktiot: enu
4kg tullut jo nyt lisää(rv 25). Oon aika pienikokoinen ja huolissani nyt tietty että vauvasta tulee järkyttävän kokoinen eikä mahdu syntymään. . Neuvolan täti sanoi että jotkut odottavat äidit vähentää syömisiä loppuraskaudesta kun kokevat että lapsi ei sitten pääse ihan mahdottoman isoksi. Ei tietty suositellut tämmöistä,mutta en ole ikinä kuullutkaan moisesta. Ootteko te?

En oo, kuulostaapa jotenki hirveeltä :D Mulle neuvolassa vaa esikoisen aikaan sano, että ei syö nii hirveenä sitä suklaata ku se voi vaikuttaa siihen vauvan mahamittaan :D

Apua mä syön suklaata. Koko ajan :D :? Lähestulkoon. Herkkupäivä venyy koko ajan arkipäivillekin ja kauhea tuska olla syömättä suklaata.

Mulla on kans suklaa semmonen pahe, ekassa ja nyt tässä tokassaki raskaudessa :D

Mä oon addiktoitunut leipään ja ei ihme että kiloja tulee :banghead: Tänään oon pitänyt leivättömän päivän ja herran je mitä vieroitusoireita :oops: Tekee vaan koko ajan mieli avata pussi ja ottaa yks viipale!

Rv 23+4 ja +3kg. Varsin tyytyväinen olen. Ekan kohdalla oli jo +13kg. Ehkä viimein mennyt oppi terveellisestä syömisestä perille, unohtamatta tietenkään pieniä herkkuhetkiä.

25+1 ja +8kg, radiruokavalion aloittamisen jälkeen pysähtyi tuohon. Kaksi viikkoa on paino ollut nyt samassa.

26+5 ja plus miinus nolla -linja jatkuu. Laittoivat neuvolassa jo lääkärillekin sen takia, koska ylimääräistä ei oo yhtään, ja mä syön kaiken. Mutta ilmeisesti mun keho vaan toimii näin.

Mä oon addiktoitunut leipään ja ei ihme että kiloja tulee :banghead: Tänään oon pitänyt leivättömän päivän ja herran je mitä vieroitusoireita :oops: Tekee vaan koko ajan mieli avata pussi ja ottaa yks viipale!
Mä kans rakastan leipää ja siitä en tule luopumaan! :P Oon suurimman osan syömistäni leivistä vaihtanut täysjyvään... Muuta ei voi tehdä!!

Rv 23+6 ja nyt mullekin 3,5 kg alkupainoon ilmaantunut, kaikki tullut rv 18 jälkeen eli suht hyvä massankartutusvauhti näköjään alkoi tuolloin :D Luinkin kyllä jostain että painon nousu raskauden aikana on usein nopeinta viikoilla 17-24 (?).

Takaisin