Kilot poksahtelee!

Täällä rv 26+2 ja kiloja tullut vajaa 5. Th juuri tiistaina totesi, että onpa maltillinen nousu, että usein tässä kohtaa raskautta on suuremmat nousut/vko. (mulla oli 150g/vko)
 
Rv 27+6 ja paino +2,4kg ja tässäkin on vielä vähän turvotusta. Varmaan taas loppuraskaudesta turvottaa kuten esikoista odottaessa ja silloin niitä kilojakin sitten alkoi tulemaan. Toivottavasti tälläiset ilmat +20 c pysyisi elokuun alkuun ja sitten vasta alkaisi helteet, niin pystyisi välttämään suurimmat turvotukset.
 
Rv 27+0 ja painoa on tullu kerrytettyä äskösen punnauksen mukaan 9,8kg eli sanotaan ihan reilusti vaan että 10kg :eek::D
Torstaina onkin sitte neuvolan virallinen punnitus. Jaiks.
 
Huomena tulee viikot 27+0 täyteen ja tänään aamupuntarilla käydessä näytti +10.8kg. :sad001ihan hirveä tunne, kun esikoisesta ei tullu koko aikana ku 14kg. Ja kun esikoisen aikana sitä jankattiin, ettei sais nousta ollenkaan paino, niin vielä enemmän ahdistaa ku nyt jo kymppi menny rikki. :sad001
Vaikuttaakohan se sitte niin paljo, että nyt ootan tyttöä. Ihan samallalailla oon syöny, eikä verensokerit huitele taivaissa. Maha kyllä on yhtä iso nyt kun oli pojan odotuksessa 34-35viikoilla :rolleyes:
Niin ja huomioitakoon myös se ero, että nyt oon liikkunu enempi ku esikoisen raskausaikana. Sillon hyvä jos kerran kuukaudessa kävin lyhyellä kävelyllä. Nyt oon kuitenki käyny kerran viikossa salilla ja kerran viikossa sen salin lisäksi yrittäny käyä vähä ees kävelemässä. Sen mitä on supisteluilta tai jomotuksilta pystyny.
 
Paljo teil tullu korkeimmillaa kuussa painoo? Mää yritin neuvolasta kysellä että paljo passaa tulla aina kuussa kiloja nii meinas vaa että 9-12 koko raskauden aikana. :D
Mulle tuli molemmissa raskauksissa n. 20kg vaikka olen normaalipainoinen. Eihän ne heti synnytyksessä ole kadonneet ne kilot, mutta imetyksen loputtua kylläkin oon taas ollu entisissä mitoissa :) Mä en ainakaan missään raskaudessa ole pystyny juuri liikkumaan kevyttä kävelyä enempää ja normaalisti joudun kyllä urheilemaan vähintään kolmesti viikossa, ettei paino nouse. En ole huolissani (paljoakaan) nytkään siis :P

Mulle korkeimmillaan kuussa tullu jopa 4kg heti silloin alussa. Kun jouduin syömään koko ajan ettei tullut huono olo.
Nyt oli kuukaudessa tullu 2kg ja ite pidän sitä ihan maltillisena. Th eikä lääkäri sanoneet ainakaan mitään myöskään....
 
Muokattu viimeksi:
Mä en kyl tajuu kuinka voi jäädä 15kg muutamassa päivässä synnärille?? O_O
Mulla jäi sinne molemmista n. 5kg ja loput lähti sitten ajan kanssa, rytinällä vasta kun imetys loppui, eli noin vuoden sai kannella vähän extraa :P

Nyt oon kyllä jo suunnitellut että jälkitarkastuksen jälkeen aloitan kunnon treenin.... Ikä kun ei enää ole mun puolella, vasn joudun tekemään varmasti kovaa töitä että saan entisen kroppani takaisin. Tai tuskin ihan entistä, mutta kunhan hoikan taas :P
 
Miulla esikosta synnäriltä kotiutuessa +2kg verrattuna synnärille menoon :rolleyes: pieni turvotus oli.. Sit pariin kk tippu 10kg siitä 20kg: stä ja loput jäi :sad001
 
Esikoisesta tuli +14kg, joista iso osa turvotusta. Viikko synnytyksestä (sektiosta) ja paino oli enää +2kg ennen raskautta. Ja nuo loput 2kg lähti itsekseen imetyksellä? jälkitarkastukseen mennessä. Eli 2kk kuluttua synnytyksestä olin lähtöpainossa. En ota painon noususta muuten stressiä, mutten halua samaa turvoitusta kuin viimeksi. Silloin sattui sormien nivelet turvotuksen vuoksi, eikä mikään meinannut pysyä käsissä.
 
Mulla painon nousu ei johdu turvotuksesta, vaikka oliskin mukava sanoa, johtuu. :) Ihan ehtaa ihraa on kasvanut kannikkaan. Ja mikä tää on tää selluliitin määrä?! :dance011
 
Tänään iski eka ahdistus. Kiloja +8,4kg ja niistä viikossa (!!) tullut 2kg. Miten se on mahdollista? En oo syönyt mitenkään tavallista enempää... Toki turvotusta voi olla kuumuudesta johtuen? Ja maha toiminut huonommin... Mutta silti. Apua :eek:

Rv 26+2
 
Mulla saattoi ennen raskauttakin paino yhtäkkiä pompsahtaa +2kg jos maha oli ummella, joten uskoisin et sitä sullakin, ei huolta :)
 
Kiitos! :) mullakin se vaikuttaa kyllä heti, tänään olikin puol kiloa vähemmän kun maha toiminut :D nyt en vaa'alle taas menekkään ennen kun joskus viikon päästä :) sen nousee minkä nousee. Tykkään kuitenkin vähän seurailla missä mennään.
 
29+0 ja kymppi rikki.. Huomaa, että turvotusta on nyt ruvennut kertymään, sormus puristaa ja naama on kuin pallo.
 
Takaisin
Top