Kilot poksahtelee!

rv 33+1 ja vaaka näyttää +11,5kg.

Viime viikot tullu aika reippaasti painoa, liekö turvotuksista ja helteestä vai kasvaako pieni kovaa vauhtia... Muutenkin ihmettelin kun vaun sovelluksessa sanotaan tänään että vauva ei kasva enää samaan tahtiin kun aijemmin.. Eikö just nyt se paino hällä nouse?
 
32+3 ja nyt on +8kg. Paino ei ole viimeisen 1.5kk aikana noussut yhtään, melkein laskusuunnassa radi-ruokavalion vuoksi. Lisäksi vatsatauti auttoi kummasti asiaa :yuck:
 
33+2 ja 6,5 kg tullut. Mutta mullakin on moony tullu tästä 2 kg viimisen neljän viikon aikana! Siis huima nopeutus painonnousuun (mutta myönnetään, on niitä herkkujakin tullut syötyä aika paljon, pienessä sokerikoukussa taidan olla kuten sallahaa).
Eli ehtii tosiaan vielä näköjään kiriä, Moonlight85 :D
 
Pakko vielä jatkaa tuosta episiotomiasta. Olen kuullut sanottavan, että repeämät voivat olla pahempia jos on tehty episiotomia kuin jos se on jätetty tekemättä. Tiedä sitten. Itse en halunnut että epparia tehdään ja minulle tuli hyvin vähäiset repeämät.
 
Rv 31+3 ja edelleen +13kg :) aikaisempi huima kasvu taittui radi-ruokavalion takia. Helpottunut olo etten liho +25kg raskauden aikana vaan jää maltilliseksi :)
 
Tänään oli vk32 neuvola ja painoa tullut +8,9kg. Yllätti sillä olisin olettanut että kiloja olisi tullut enemmän...

Rv 32+3
 
Rv 34+3 ja 16kg :P
Viimeisen kuukauden aikana tullut vain +1kg. Näin edellisetkin, että alussa painoa tulee nopeasti ja alle 20kg jää eli ihan ok :)
 
34+4 ja himpun verran alle 7 kiloa tullut. Ei ehkä tuu pelättyä sokerivauvaa, kotimittauksien mukaan ruokavalio pienien muutoksien jälkeen riittävä
 
Tällä viikolla panostanut veden juomiseen, ja maha toiminut hyvin. Muutamassa päivässä painokin tullut alaspäin, nyt rv 34+5 kiloja +10,1kg. Parhaimmillaan näytti jo kaksi ja puoli kiloa enemmän, joten kyllä siihen veden juomiseen vaan kannattaa panostaa :) hyvä fiilis! Toki painoa tulee sen mitä tulee, mutta kiva huomata että oma panostuskin vaikuttaa.
 
Moony, hyvä jos veden juominen on auttanut noin paljon! Iteki oon siihen yrittäny panostaa aivan erityisen paljon, koska pienikin nestehukka kostautuu pahoinvointina miulla..

Miulle oli viime neuvolassa rv33+2 tullu jo yli 15kg. Hups.
Mielettömässä herkkukoukussa kyllä oon, kaikki maistuu. Karkkia menee viikottain ainakin iso pussi irtokarkkeja, pahimmillaan tavis karkkipussi päivässä. Ja vissiin matalien verenpaineiden takia popparit ja juustonaksut maistuu kans n. paristi viikossa ja paljon kerralla.. Oivoi :D
 
En kyllä tiiä Nenna, jos mulla olis sama tahti kuin sulla, niin mulla olis varmaan +30kg! Melko hyvin on pysynyt syöminen kurissa (radin takia on ollut jonkin verran tarkempaa, ei ole ollut myöskään yhtään pahoinvointia kilojen tuloa estelemässä), mutta nyt rv35+2 on kuitenkin +16kg. Esikoisesta tuli 18. Samaan tapaan on molemmilla kerroilla mennyt painon kanssa; alussa tulee kovaa vauhtia kiloja, noin rv25 loppuu kuin seinään ja sitten viimeisten 1,5-2kk aikana pari kiloa vielä.
 
Mullakin mieletön herkkukoukku ja muutenkin ajattelen vaan syömistä koko ajan... +22kg. Hui.
Oon ihan tankkeri jo ja vauva kuitenkin nyt kasvaa huimaa vauhtia vielä. Tuleekohan se 25 kiloa..
 
37+1 ja +16kg. Viimeisen parin viikon aikana tullut vain +300g, eli maltillistunut huomattavasti. Turvotuksia on tosin ehkä vähän lähtenyt poiskin.
 
Rv35+4 neuvolalääkärillä oli painoa kertynyt jo yli +16kg. Toivoin (ja toivon edelleen) että alle +20kg pysyis raskauskilot.
Ennen raskautta oli aivan se ja sama mitä söin ja kuinka paljon, oon aina syöny todella paljon karkkia ja suklaata ja helposti korvannu kouluaikoinakin useamman ruoan pelkällä karkilla, tai vastaavasti saatoin syödä ruokaa puolet enemmän ku aikuinen mies, eikä paino ikinä noussut. Tuskin enää raskauden jälkeen jatkuu sama meno kun ikäkin alkaa jo vaikuttamaan siihen ettei enää aineenvaihdunta toimi samalla tavalla ku teini-iässä.. Tosin vauvaa ja omaa terveyttä ajatellen tää herkkumäärä ei todellakaan ole hyvä juttu, meinaa morkkis olla aina kun karkkikippo tyhjyy, koska tiiän tekeväni hallaa meille ja ottaa päähän etten siellä kaupassa karkkihimoissani ajattele sitä miltä myöhemmin tuntuu :D
 
Rv 36+4 ja neuvolassa tänään +18kg
Ihan samoissa mennään ku aiemmissa raskauksissani :P eli 20-22kg varmaan tulee olemaan kokonais"saalis" mutta kyllä niistä on vielä ajan kanssa eroon päästy :P
 
Takaisin
Top