Kilot poksahtelee!

Nibs, mulla täsmälleen sama tilanne niin viikkojen kuin kilojenkin suhteen! :) Mulla on tullut max 1kg viimeisen kuukauden aikana, jes! En vaan käsitä miks mulla tulee sekä maha että kilot alussa vauhdilla ja sitten hidastuu. Mutta hyvä niin!
 
Iik! 26+0 ja +8 kg kilahti. Nyt on turhan hurja vauhti mun makuun vaikka tämä vaihe onkin se pahin painon nousun aika. Silti... Ja ei johdu mullakaan turvotuksesta.
Aikaisemmissa raskauksissa tullut +14 kg molemmissa ja kilo jäänyt molemmilta lähtemättömästi. Nyt mennään tuon yli eli tietää töitä. Ääh, oon niin laiska tiputtaan kiloja pois.
 
Muokattu viimeksi:
Miten viimisellä kolmanneksella "normaalisti" tulee/pitäis tulla kiloja? Onko jollain tietoa? Vaikee ehkä sanoa kun niin vaihtelee ja ihmisestä kiinni. Mietin vaan tuleekohan vielä samalla ryminällä vai joko alkaa hidastua :D

Rv 27+3
 
27+0 ja +7kg.

Viime raskaudessa kerrytin painoa vajaa 10kg, ekassa 15kg ja keskimmäisessä tais tulla joku 12kg, jos en ihan väärin muista... Kahdessa ekassa painoin viimisilläni saman verran, ku ekasta raskaudesta oli se kolme kiloa jääny ylimäärästä. Toisen raskauden jälkeen paino putosi samaan, mitä oli ennen esikoista, joten olin viitisen kiloa kevyempi synnärille mennessä.
Tän raskauden alussa painoin kolme kiloa vähemmän, mitä ennen esikoista. Tänään just vertailin noita painonnousuja, niin tällä kertaa olis ehkä odoteltavissa samaa painoa synnärille mennessä, kuin oli edellisessäkin raskaudessa... Jos niin on, niin mulla tulis tässä vielä viitisen kiloa painoa ennen ku vauva syntyy. Mulla on tainnu aina loppua kohden kiihtyä painonnousu. Tää on todellakin yksilöllistä, miten kenellekin sitä painoa kertyy ja missä vaiheessa!
 
Tänään näytti suoraa sängystä noustuna aamupaino +4kg ja nyt menossa rv 27+2. Esikoisesta oli tullut tähän mennessä jo +9kg. Ehkei tää niin pahalta näytäkkään,ainakaan vielä :D Oon kyllä yrittäny käydä salilla 2-3 kertaa viikossa mutta oon myös suurkuluttanu jätskiä :rolleyes::shy:
 
27+2 ja +13 kg :sad001 lisäksi sf-mitta huitelee yläkäyrällä niin että pelkään saavani tätä menoa jättiläisvauvan (olen pienikokoinen).
 
Älä huoli bello vielä.. tuskin mitään jättiläistä on kuitenkaan tulossa. Uskon että kullekin tulee sen kokoinen mitä pystyy synnyttämään :)
Mulla jo +16 kiloa. Ja maha on iso! Koitan olla stressaamatta :)

Rv 29+3
 
Tänään rv 31+0 ja kävin pitkästä aikaa vaa'alla: + 4,5kg. Maltillista painonnousua, ja pikkasen on turvotuksia näin lämpimillä keleillä.
 
Älä huoli bello vielä.. tuskin mitään jättiläistä on kuitenkaan tulossa. Uskon että kullekin tulee sen kokoinen mitä pystyy synnyttämään :)
Mulla jo +16 kiloa. Ja maha on iso! Koitan olla stressaamatta :)

Rv 29+3

Kyllä se vaan välillä voi niin iso olla, että synnyttäminen ei olekaan itsestään selvyys. Huolet vain ajoissa kätilöiden ja terkan tietoon, että pystytään ajoissa reagoimaan!
 
Voihan se olla. En ole kyllä kuullut että usein näin olisi käynyt ettei ole voinut äidin pienen koon tai vauvan ison koon takia alateitse synnyttämään. Ellei ole jotain muuta "ongelmaa" sitten lisänä. Pari tuttuani ovat mm. todella pienikokoisia, n. 150cm, laihoja ja hyvin kapea lantioisia ja ovat normaalisti synnyttäneet 4,5-5 kiloiset vauvat alateitse :D
 
Minä 163 cm ja muutenkin pieni ja esikoinen oli reilu 4,2 kiloa. Pojalta murtui solisluu ja käteen tuli joku vaurio(en nyt muista nimeä), fyssarilla käytiin synnytyssalista 6kk asti... Onneksi toimii nykyään ihan normaalisti! Mutta siis pahemminkin olisi voinut käydä, että mäkin suosittelen ajoissa fiiliksistä puhumaan. Heinäkuussa ultrataan tän kokoa, sf mitta huitelee yläkäyrillä:sad001 ja siis esikoisesta meni koko ajan keskikäyrää.
 
Mulle on sanottu että paino ei saisi paljoaa nousta alussa, koska se nousee sit lopussa :P
Noh, mulla on kahdessa ekassakin raskaudessa noussu paino alussa kuulemma "liian nopeasti". En nyt kyl muista, kiihtyikö sit lopussa, mut nyt on jo jotain +14kg ja jos suurin painonnousu on vielä edessä niin OMG :P
Rav 29+5
 
Meillä esikoinen ei mahtunut tulemaan vaikka oli mittailtu, että mahtuu ja syntyi sitten viimein pitkän synnytyksen jälkeen sektiolla. Loppuun asti mentiin siis siinä uskossa, että kyllähän se nyt alakautta syntyy.
Nyt ollaan menossa synnytystapa arvioon ja sieltä valitettavasti suoraan sektioaika jos tämä on yhtä iso kuin siskonsa :sad001
 
Mä oon miettinyt kanssa sitä, että kuinka iso eppari voidaan tehdä? Mun poika oli syntyessään 3590g, ja kätilö näki hyvissä ajoin, että ei tule mahtumaan ilman repeämää. Kyllähän ne epparin ompeleet tuntui aika pitkältä saumalta. En tiedä oliko suurin mahdollinen leikkaus mitä voidaan tehdä vai..? Jos mulla kerran on niin tiukat paikat alakerrassa, niin luulis, että vähänkin isompi vauva saa repeämät aikaan... No, toivottavasti sitä epparia voidaan leikata enemmän/molemmin puolin, koska aina se on parempi vaihtoehto kuin spontaanit repeämät siellä täällä.
 
Eniten taitaa vaikuttaa vauvan päänympärys siihen, miten vauva mahtuu ulos.. tai näin mä olen ymmärtäny..
 
Meillä ainakin jumitti pahasti hartioista :rolleyes: Mä oon pohtinut kans tota eppariao_O

Lyhyesti juttelin aiheesta lääkärin kanssa, koska pelkään vauvan tulevaa kokoa ja mahtumista. Sanoi, että yleensä pää on vauvan isoin kohta, ja sen mahtuessa syntyy muu vauva ongelmitta. Ilmeisesti ainakin sokerivauvoilla on kuitenkin pieni riski harteikkuuteen. Käsitin, että harvinainen tilanne joka tapauksessa.

Nyt on rv 30+ ja vauvan painoarvio oli 1821 grammaa eli normaali, mutta yli keskikäyrän. Itselleni on kertynyt painoa 11 kg. Saas nähdä, vaikuttaako aloittamani vähärasvainen sappiruokavalio loppuajan painon karttumiseen.
 
Takaisin
Top