Kilokeskustelu !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle oli painoa neuvolassa vk 41+0 +20,8 kg. Vauva syntyi 41+2. Tänään kotiuduttiin neidin ollessa 2 vrk:n ikäinen ja synnärille jäi näköjään 9 kg.

Loppu raskausmassa lähtee varmasti imetyksen myötä tippumaan ihan itsekseen. Tietysti toivon, että palaudun pian omiin mittoihin ja omaan painoon, mutta yritän välttää vaa'alla käymistä turhan usein, koska tiedän jääväni helposti koukuun putoaviin numeroihin, jolloin riski sortua liian nopeaan laihduttamiseen iletyksen ja vauvan hyvinvoinnin kustannuksella on suuri.

Mulla lähtöpaino 70kg, ennen synnytystä 82kg ja synnärille jäi 6kg. Poika huomenna 2vkoa ja kotona pudonnut paino 2kiloa kahdessa viikossa. Ei paljo tarvi ainakaan tässä kohtaa miettiä laihduttamista, sillä paino putoaa tappavan tasasta tahtia, vaikka syön ihan mitä sattuu ja tosi paljon. Hurjaa miten tuo imettäminen syökin kiloja. Torstaina käytiin neuvolassa ja sain vanhat farkkuni jo jalkaan. Elämän pieniä iloja.

Mun pitää kyl huomenna aamulla muistaa käydä puntarilla :) eilen synnäriltä lähtiessä meni muuten omat farkut jalkaan mut nappi ei menny kii :o ja kotiin ku tultiin näin eteisessä heti sisälle päästyäni itteni kokovartalopeilistä, oli hieman outo näky ku ei ollu sitä palloo tossa eessä :) Melko kiva on myös huomata et mies kattelee perään ku kävelen sen ohi :)

No nyt on punnittu, tai eilen siis... Lähtöpaino oli siis 63kg, paino vikassa neuvolassa 79kg... Aika hurjan kirin otti mun kroppa ja Tirppa loppusuoralla. Neljä päivää (eilen) synnytyksestä ja paino oli 72kg. Sitä ei kuulemma huomaa. No itse huomaan! Maha on pöhköpussipallo mikä lie edelleen, mutta tissit kasvoi siitä jo ohi. Onneksi, nyt se näyttää pienemmältä ;)

Kilot ne vaan karisee itsestään... Ajattelin puntaroida jatkossa itseni kerran viikossa.

05/2014 66 kg (pituus 168 cm) paino ennen raskautta
03.2.2015 87,8 kg (eli +21,8 kg) paino vikassa neuvolassa (39+6)
10.2.2015 81 kg ekana aamuna kotona (4 päivää synnytyksestä)
14.2.2015 78,3 kg

21.2.2015 76,4 kg

Tääl tippu ekan viikon aikana lähes 10kg. Mutta sen jälkeen nyt melkein 2vko ei paino oo tippunu grammaakaan! Syön ruualla mahan täyteen, annokset on kyllä isompia ku ennen raskautta. Herkkuja olen vältelly. Ja täysimetän ja luovutan desin-kaks päivässä.. Vaan ei.. Ihmetyttää.. :O
Muoks* tarkennettakoon että toinen 10kg viel puotettavana..

Noin puolet raskauskiloista lähtenyt viikossa ja perjantaina saunassa tajusin jotain yllättävää ja oleellista. Mä en ole koskaan pitänyt kropastani. Nyt synnytyksen jälkeen pizzataikinamahalla, kirjavilla arvilla, vuotavilla tisseillä, turvonneella ja kipeellä alapäällä ja pahalta haisevalla hiellä varustettuna mä tunnen oloni paremmaksi kuin aikoihin, jopa seksikkääksi. En olis ikinä uskonut. Taas yks asia mistä olla onnellinen :)

13 kiloo pudotettavana ja pitäis ristiäismekkoon mahtua ku tilasin sitte kokoo xs ku ajattelin,että mahun helposti kun maha on poissa,mutta toivottomalta näyttää:(

Mä kans aloin erityisesti tykätä kropastani ja arvostaa sitä vasta ensimmäisen raskauden jälkeen, mikä ei sinänsä vaikeaa ollutkaan kun ei siitä oikein jälkiä jäänyt, muuta kuin henkiselle puolelle hyvänlaatuisia jälkiä :) Ennen lasta olin paljon tyytymättömämpi suht samaan kroppaan. Merkillistä. Ehkä sitä kutsutaan henkiseksi kasvuksi.

Aika erikoista ollut huomata, ettei mua rassaa ollenkaan tiikeriraitainen massu ja pikkunen pullamaha! Luulin, että siitä tulee mulle seuraava kompleksi ja peittelen itteeni kun mikäkin spitaalinen... Noh kävikin näin, että hillun kotosalla rintsikoissa ja alkkareissa aamuisin ja iltaisin, päivällä yritän muistaa laittaa vaatteita päälle. Huom: yritän! Pitää ihan keskittyä muistamaan, etenkin jos joku tulee kylään... :grin

Takaisin