Kävin vaa’alla vielä sinä aamuna kun synnytys alkoi ja lukema oli 88,5 kg, eli 12,5 kg tuli raskausaikana painoa. Synnärille ei jäänyt juuri mitään kiitos jäätävän synnytystä seuranneen turvotuksen (mun jalat eivät näyttäneet enää edes jaloilta), mutta nyt 8 päivää synnytyksen jälkeen kiloja on jäljellä 4. Turvotusta taitaa olla edelleen kun sormus ei mahdu.
Tänään kävin ensimmäisellä varsinaisella vaunulenkillä puolisen tuntia ja olipas kiva päästä kävelemään reippaasti (kaikki on suhteellista :D) ekaa kertaa moneen kuukauteen. Jumppaamisen aloitin jo muutama päivä sitten täällä jonkun vinkkaaman Tuoreen äidin treenikirjan ja Äitiys liikuttaa -blogin (
http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi) ohjeiden mukaan. Mulla kärsi ryhti sen verran raskausaikana, että keskivartalonhallintatreeni tuntuu todella hyvältä ja kaiketi se auttaa myös mahan palautumista. Lisäksi oon tehnyt lantionpohjan treeniä, minkä aloitin kevyesti jo synnärillä.
Olen kyllä todella iloinen siitä, miten nopeaa oon palautunut! Vanhat housut ei mene edelleenkään yms, mutta fiilis alkaa olla sellanen että oon saanut vartaloni takaisin. Nyt kun vielä tikit sulaisi niin pystyisi istumaan suorassa myös kovalla alustalla :D.
Epäilen kyllä, että tällä palautumisella on paljon enemmän tekemistä tuurin ja ehkä geenien kanssa kuin oman toiminnan, selvisin synnytyksestä todella pienin vahingoin ja vauvan kanssa elo on lähtenyt oikein mukavasti rullaamaan, niin helppohan tässä on tehdä se vähä mitä itse palautumisen eteen tässä vaiheessa pystyy :)