Kilokeskustelu !

Ei varppina vois, heti ois lastensuojeluviranomaiset soitettu paikalle :grin tilaappa Sprite, niin hetken päästä kaikki ympärillä on päättäneet, että siinä se tuore äiti vetää pahvimukista kossua, herran jestas!!!!!!
 
Mulla tuli +20 kg raskauden aikana joista 12 kg on nyt lähtenyt. Synnytyksestä 2 vkoa aikaa. Oon ollut tosi yllättynyt miten kilot onkin karisseet, tää pikkumies toisaalta pitää huolen ettei äiti ehdi juurikaan syömään...
 
Kävin vaa’alla vielä sinä aamuna kun synnytys alkoi ja lukema oli 88,5 kg, eli 12,5 kg tuli raskausaikana painoa. Synnärille ei jäänyt juuri mitään kiitos jäätävän synnytystä seuranneen turvotuksen (mun jalat eivät näyttäneet enää edes jaloilta), mutta nyt 8 päivää synnytyksen jälkeen kiloja on jäljellä 4. Turvotusta taitaa olla edelleen kun sormus ei mahdu.

Tänään kävin ensimmäisellä varsinaisella vaunulenkillä puolisen tuntia ja olipas kiva päästä kävelemään reippaasti (kaikki on suhteellista :D) ekaa kertaa moneen kuukauteen. Jumppaamisen aloitin jo muutama päivä sitten täällä jonkun vinkkaaman Tuoreen äidin treenikirjan ja Äitiys liikuttaa -blogin (http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi) ohjeiden mukaan. Mulla kärsi ryhti sen verran raskausaikana, että keskivartalonhallintatreeni tuntuu todella hyvältä ja kaiketi se auttaa myös mahan palautumista. Lisäksi oon tehnyt lantionpohjan treeniä, minkä aloitin kevyesti jo synnärillä.

Olen kyllä todella iloinen siitä, miten nopeaa oon palautunut! Vanhat housut ei mene edelleenkään yms, mutta fiilis alkaa olla sellanen että oon saanut vartaloni takaisin. Nyt kun vielä tikit sulaisi niin pystyisi istumaan suorassa myös kovalla alustalla :D.

Epäilen kyllä, että tällä palautumisella on paljon enemmän tekemistä tuurin ja ehkä geenien kanssa kuin oman toiminnan, selvisin synnytyksestä todella pienin vahingoin ja vauvan kanssa elo on lähtenyt oikein mukavasti rullaamaan, niin helppohan tässä on tehdä se vähä mitä itse palautumisen eteen tässä vaiheessa pystyy :)
 
Lähtö: 66 kg

Vika neuvola: 87,8 kg

6.2.2015: Poitsun syntymä

10.2.2015: 81 kg

21.2.2015 76,4 kg

28.2.2015 75,7 kg

7.3.2015 75 kg

15.3.2015 76,2 kg

21.3.2015 75,8 kg

Jees, siihen se painon lasku jämähti. Hyvä hyvä! Tästä vois päätellä, että oon viime viikkoina ehtiny jo vauvan hoidon ohessa syömäänkin ja liikuntaa voi lisätä aivan huoletta. Mä lainasin kans sen Tuoreen äidin treenikirjan, siin on hyviä vinkkejä kyllä. Kerran oon tehnykin/kokeillu sitä ekaa treeniohjelmaa, mikä tosin keskeytyi kun pikku-ukkeli alkoi kiljumaan parvekeunillaan... Ehti mulle kuitenkin jo hyvä hiki tulla :) tänään tai huomenna uudestaan, kun isukki on kotona. Voi naureskella mulle, kun alan ähisemään :grin
 
Ei toimi kieltämättä minään lisäbuustina kun tissit iskee naamaan. Ei vaan sovi mun parhaat urheiluliivit päälle kun on tätä massaa sen +10-15kg siihen verrattuna kun oon nuo hommannu. Onneks löyty vanhat urheiluliivit edelliseltä massakaudelta niin ei tarvi reippaan kävelyn aikana pitää tisseistä kiinni :grin
 
Mä kohta amputoin ton tulehtuneen varpaan ni pääsis sit kunnolla liikkumaan. Ärsyttävää!! :mad:
 
Mulle tuli 18kg raskausaikana ja nyt 2vko 5pv synnytyksestä niistä on jäljellä 7kg. Omat farkut menee ihme kyllä jalkaan (ainakin ne kahdet joustavimmat joita oon uskaltanut kokeilla), tiukimpia en halua vielä edes ajatella kun masentaa vaan jos ei mahdukaan. Maha tuntuu hävinneen ja peili väittää että näytän hoikemmalta kun lähtötilanteessa, mutta ei se mitenkään voi olla mahdollista kun kiloja on jäljellä noinkin paljon vielä joten luultavasti mielikuvat omasta kropasta ennen raskautta on karummat mitä livenä oonkaan ollut :grin
 
Mä oon niin masentunu ruumiin kuvastani etten viitti mennä vaa'alle ja pettyy.. :sad001 Positiivinen asia on se et kävin tänää tissi konsultaatiossa ja ne nyt sit laitetaan kuntoon :) ku sais itteensä niskast kii et jaksais treenaa :sad001
 
Mulla niin turhauttaa koko peilikuva!! Paino ei tipu mihinkään, kohoilee välillä riippuen turvotuksista. Mul on törkeät ongelmat mahantoiminnan kanssa.

Ekat 1,5 vk synnytyksestä homma toimi, mut sen jälkeen oon saanu mahan toimimaan noin kerran viikossa ainoastaan laxoberonilla, enkä aina senkään avulla. Luumut, tehokuitupuurot, kahvit eikä mikään auta. Meinaa usko loppua. Tyty nyt 6 viikkoa vanha. Oon varmaan vuodenki päästä samoissa lukemissa. Pudotettavaa 16 kiloa, eikä turhien herkkujenkaan jättäminen vaikuta mihinkään. 
 
Mulla on jääny nyt toi +10kg, josta yks kaks kiloo on NIIN tisseissä... loput on sit tasasesti joka puolella, että ei nyt oikeastaan huomaa kuin selkäläskeistä, että ylimääräistä on. Mua ei ihme kyllä ahdista asia yhtään. Tiiän kyllä, että ne siitä lähtee kun pääsee tekemään lihaskuntoa säännöllisesti :) voishan sitä kotonakin tehdä, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Kyllä se on salille mentävä, että alkaa tapahtua. Siksipä odottelenkin sitä neuvolan lupaa... ens viikon maanantaina on jälkitarkastus! :)

Ajattelin ottaa jäsenyyden Fressille (entinen SATS). Ennen oon käyny kaupungin hieman kämäsillä saleilla, mutta ne on niin kaukana, joten ei niille jaksa kyllä tässä elämäntilanteessa vääntäytyä. Ei oo enää niin paljon ylimääräistä aikaa, että salireissuun voi kulua 2-3 tuntia matkoineen. Ja mielestäni (ja miehenkin mielestä!) oon ansainnut sen oman ajan ja hyvän kuntopaikan, joten ei tuu huono omatunto jos parempaan saliin nyt sijoittaisikin :)
 
Sats yhdistyi Elixian kanssa ja on nykyään SatsElixia. Fressillä ei ole liityntää niihin ellei sitten ole vain muuttanut joihinkin Satsilta yhdistymisen vuoksi tarpeettomaksi jääneisiin tiloihin.
 
Onhan niille roikkuvat perkele polvissa asti ja mammografiaan olis mentävä ku kuulemma todella paljon rintakudosta :/
 
Ai en ookkaan huomanut tällasta kilokeskustelua! Mutta mulla tuli raskauden aikana +14,5kg. Synnärillä/heti kotiin tullessa en päässyt punnitsemaan (en omista puntaria eikä synnärilläkään ihmeemmin näkynyt vaakoja :D ), joten reilu viikko synnytyksestä kävin vanhemmillani puntarilla ja siellä näkyi luku +1kg lähtöpainosta, eli -13,5kg raskauden lopusta. Ja eilen kävin myös puntarilla (3vk synnytyksestä) ja edelleen se sama lukema vaa'assa.

Painonnousu ei stressannut raskauden aikana, eikä stressaa painoasiat nytkään (eikä koskaan muutenkaan elämässäni ne ole mua vaivannut). Ulkonäköön oon tosi tyytyväinen, kun ainoa mistä huomaa että olen just saanut lapsen on tää maha röllykkä ja iiiisot maitotissit :D
 
Takaisin
Top