Kilokeskustelu !

Miss T

Puuhakas puhuja
Eli mitä tuli raskauden aikana kiloja kerättyä? Ja paljon jäi laitokselle synnytyksen jälkeen? :)
 
Paino ennen raskautta oli 83 kiloa ja synnyttämään mennessä painoa oli 95 kiloa. Eli sen 12 kiloa kerty. Vauvan paino oli 3580 grammaa ja jälkeiset oli 700 grammaa. Kotiin tultua mun paino oli 86 kiloa. Eli kolme kiloa tuli raskaudesta. Eiköhän tuo nopsaan katoa ja vähän lisääki ku ei tahdo malttaa/muistaa syödä, eikä mahaan paljo kerralla mahdukaan.
 
Mulla paino oli ennen raskautta 55 kg, synnytyssalissa kun punnitsin itseni, vaaka näytti 71 kg. Tosin olin aika kuiva siinä kohtaa sen vatsataudin takia, eli veikkaan että mulla olis tullut ainakin se 18 kg. Heti synnytyksen jälkeen painoin 66 kg, nyt suurin piirtein siinä lukemassa, rinnat painaa maidonnousun jälkeen ainakin tonnin :) vatsanympäryksestä on lähtenyt 15 cm, se oli aika iso siinä lopussa, 112 cm kun ennen raskautta se oli siinä 70 cm hujakoilla. Vähän on vielä pötsiä jäljellä, mutta kyllä se imettämällä lähtee!
 
Minulla paino oli ekassa neuvolassa 62,8 kg, vikassa neuvolassa rvk 36 muistaakseni 70,6 kg ja synnytyksen jälkeisenä aamuna 65,8 kg. Vauva syntyi 36+5, painoi 3408g ja istukka ym oli vajaat 500g. Lähtöpaino oli normaalipainon alarajoissa, eli ei ylimääräistä. Nousua siis noin 8 kg ja synnytyksen jälkeen jäi 3 kg. Eilen viikko ja 2 päivää synnytyksen jälkeen kotivaa'alla näytti 64,4 kg. Ylimääräistä on vaan venynyt nahka. Vanhat vaatteet ajalta ennen raskautta menee päälle, ihanaa!!
 
Voi voi, jonkun se on avattava se toinen ääripää painosta.. :wink edellisillä nii huippulukemat!
Mulle tuli aikalai 20kg ja laitokselle jäi 5,5kg eli aika monta jää puotettavaksi.. :/
 
Komppaan Miss T:tä. Älä huoli, Touhotin! Me ollaan kaikki erilaisia. Toisten kroppa kerää odotusaikana enemmän imetysvarastoja kuin toisten ja kuten joku täällä kertoili, joillekin voi käydä niinkin, että raskausaikana painoa ei juurikaan tule, vaan niitä kiloja alkaa kertyä vasta imetysaikana.

Mullekin on tähän mennessä (nyt vk 40+3) kertynyt se 20 kg ja oon luottavavainen, että se lähtee putoamaan ihan itsekseen imetyksen ja liikkumaan pääsemisen myötä. Näin kävi esikoisenkin kanssa, vaikka silloin painoa kertyi odotusaikana niinkin paljon kuin 30 kg. Muutama viimeinen kilo oli kyllä todella tiukassa, mutta ne ja muutama ylimääräinenkin kilo tippuivat sitten kertarysäyksellä, kun lopetin imetyksen tytön ollessa 14 kk:n ikäinen. Kroppa ilmeisesti totesi, että jahas, tätä vararavintoa ei enää tarvitakaan.
 
Mulla paino ekassa neuvolassa 90,2 ja viimeisessä (rv37+5, päivää ennen synnytystä) tasan 90. Vauva painoi 2530g ja istukka 450g. Synnärille jäi n 5 kg. Tänään (4 pv synnytyksestä) paino 83,5 kg, tuohon kun lisää vaatteiden painon (mikä siis noissa neuvolan punnituksissa on mukana) niin n 6 kg on lähtenyt.
MUTTA mä olen yksi niistä joilla ei paino nouse raskauden aikana mut sit imettäessä keho keksiikin kerätä hätävarastoa tai jotain (ihan kuin sitä ei olis muutenkin). Eli tällä kertaa yritän kyllä tsempata ja vahtia syömisiäni ekstra-tarkkaan ettei paino lähtis takas nousuun.
 
Mulla oli paino ennen raskautta 90 kg, viimesessä neuvolassa se oli 78,9 kg. Nyt kun synnytyksestä 3 päivää niin kotivaaka (joka aina näyttäny neuvolan vaakaan verrattuna 2 kiloo enemmän) 75,2 kg. Tosin tissit painaa varmaan sen 6 kiloo yhteensä kun maito nous :)
Täytyy toivoo et nää kilot ei tällä kertaa tulis takasin kun imetän, vaan et paino pysyis kurissa. Se vaatiikiin syömisen tarkkailua, mitä inhoon ylikaiken ja vaunu kävelyjä koiran kanssa.
 
Enne raskautta paino 70kg, viimeisessä neuvolassa 80,3kg.
Synnytyksen jälkeisenä päivänä 73kg ja kun maito nousi rintoihin 76kg. Nyt en ole käynyt vähään aikaan, mut jos huomenna neuvolan puntarissa tarkiatais tilanteen.
Tavoitepaino mulla ois 65kg ja suunnitelmissa oli laihduttaa, mutta raskaaksi tuleminen sotki suunnitelman. Jos nyt imetyksellä ja vaunulenkeillä sais painon tippumaan.
 
Paino ennen raskautta: 66 kg (pituus 168 cm)

Paino vikassa neuvolassa 39+6: 87,8 kg eli +21,8 kg

Puntari näytti ekana aamuna kotona (4 päivää synnytyksestä): 81 kg eli 6,8 kg jäi synnärireissulle. Vatsakin on aivan säälittävän pieni, huomaa että pienenee joka imetyskerran jälkeen :) en olis uskonut, että noin hyvin ja nopeasti palautuu kroppa. Ajattelin että oon jo niin vanha (28v), että tämmöiset semisti ikäloput eukot palautuu hitaasti, mut väärässä olin. 15 kiloa on siis imetysvarastoa, saa kyllä ollakin kun tuo jäbä on niin kova ahmatti :Heartred
 
Painoa tuli 17 kg ja laitokselle jäi 8 kg. Poika painoi n. 4 kg, istukka 740 g, lapsivesi + veret arviolta 1,5 l ja heti synnytystä seuraavana päivänä vatsakin alkoi toimia niin, että ties kuinka vanhat tavarat saatiin pihalle :)
 
6,5 kiloa tuli, jousta reilu 3kg jäi laitokselle. Aamulla, 12 päivää synnytyksestä, oli 0,5kg jäljellä, mutta läheskään kaikki housut eivät mene vielä päälle. Taisi lantio vähän leventyä.. Ja koska ylimääräisiä kiloja oli jo ennestään, toiveena on että imetys muutaman kilon vielä sulattaisi.
 
Kilot ne vaan karisee itsestään... Ajattelin puntaroida jatkossa itseni kerran viikossa.

05/2014 66 kg (pituus 168 cm) paino ennen raskautta
03.2.2015 87,8 kg (eli +21,8 kg) paino vikassa neuvolassa (39+6)
10.2.2015 81 kg ekana aamuna kotona (4 päivää synnytyksestä)
14.2.2015 78,3 kg
 
Takaisin
Top