Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä maistatan kaikki soseet ja vellit ennen puoltapäivää:) sit huomaa jo päivän mittaa et sopiiks ne vai ei. varmaa toi maissivelli on semmonen mikä jätetää pois,siitä tuntuu tytölle tulevan ilmavaivoja.
 
Joo, niin minäkin tästä lähtien.Tässä kun oon katellu noita ravintoarvoja(finelin sivuilta) niin pottu/bataatti lähinnä hiilarii ja tärkkelystä.Varma suolijumi.
Porkkana sokeria hiilaria. Parsakaali ok ja kukkakaali, mutta ainakin toi kukkakaali ei sopinu.
Eikä oikein kiinosta noi kaupan jatketut sössöt..missä on sit lisänä öljyjä ja maissitärkkelyksiä..blah.

Onko kukaan kokeillut tuota parsakaali+pottusössöä?
 
Meillä on nyt maisteltu päärynä,luumu, pottu/porkkana. Velleissä maissi ja pottuporkkana.
Ei oo mistään tullut onneks mitään.. En ole porkkana/perunaa tehnyt itse vaan kokeillut kaupan purkilla.
Ensi viikolla ajattelin rueta keittopuuhiin ja tehdä vähän pakkaseenkin. Annokset on ollut niin mitättömiä ja on vielä pitkän aikaa, että ei kiinnostaisi vielä hirveästi räpeltää itse ja pakastus ei varmasti ole paras vaihtoehto ravintoarvoja ajatellen. (Liekkö ne kaupan purkitkaan nyt niin ravinne rikkaita....) :D
 
jotain säilöntäaineita niis kaupan ruuissa on ihan julmetusti,miten muuten ne säilyis vuotee 2015??mä ostin kaapit täytee pilttiä,bonaa ym,eipähän tarvi mennä aina kaupasta ostaa.Toistasiks mennää noilla kaupan ruuilla,ehkä sitte ku vauva on 6kk ni rupeen tekemää itte.
 
Mä oon tehnyt pakkaseen jääpalamuotteihin mm.kukkak., parsak. ja porkkanaa. Ne on helppoja sitten yhdistelläkkin kun tyttö on kaikkiin tottunut. Aloitettiin kumminkin banaanilla kun sitä aina esikoiselle aamulla annan. Kyllä kelpasi pienemmällekkin :)

Onko kukaan pakastanut bataattia? Peruna ei ainakaan kovin tykkää, jos sen yksinään pakastaa.
 
Mä oon kans laittanu noihin jääpalamuotteihin.
Meijän tytön tähän asti suosikkiruoka on ollu se persikka-banaani,kyllähän se tietenkii perunat ja porkkanat voittaa:).
teetsä orvokki ite ruuat?
 
Orvokki, esikoisella pakastin bataattia ja ei se mikskää menny. Niin ajattelin nytkin toimia kun ajankohtaiseksi tulee. Viimeks neuvolassa tästä puhuttiin ja täti siellä sanoi että ainoastaa perunaa ei saa yksinää pakastaa. Perunasosestta voi pakastaa silloin jos mukaan sekottaa jotain muutakin..
 
Oi, taidetaan kans kokeilla seuraavaksi banaania =) ja ilta velliksi voisi sitten ottaa banaani-mustikan. nams :)

Icecream, meillä myös kaappi pullollaan, varsinkin hedelmä yms purnukoita. Oli citarissa 1,49e lava, joten taisin kuusi lavallista ostaa, näitä kun tuskin tulen itse ikinä tekemään.. :) Lisäksi muutama purkki perunaporkkanaa ja bataatti kesäkurpitsaa.
 
Eemi meiän esikolle ei muksu-merkin ruoat maistunu ollenkaan. Ja ne on oikeesti omaaki suuhun tosi pahan makusia. Pilteistä se tykkäs eniten, ja Hipp meni myös. Mut Hipp-merkin tuotteet ainaki silloin oli keskenää turhan samankaltasia, ni ei voinu ihan pelkil niilläkää mennä, ku selkeesti alko kyllästyttää. Bonaa ei taidettu ostaa, ku on nestlen tuote, ja sitä oon jo boikotoinu monta vuotta erinäisist syistä.
 
Mä annoin nyt maistaa avokadoa, kun sitä oli meil muutenki salaattia varten. Yhden teelusikallisen, maitos seassa. Hyvin mussutti menemään ja näytti sangen iloiselta, kun kerrankin meidän syödessä sai itsekin jotakin suuhunsa.
 
Meil oli mies jättäny vahingossa pakastimen oven auki, ku oltii laitoksella. Oliki kiva ylläri tulla vauvan kans kotii ja ruveta sit sulattaa kunnolla sitä pakkasta. Harmitti ihan vietävästi, ku oli just kesämansikat pakastettu. Ei muuta, ku mies kauppaan hillosokeria hakee. Ekaa kertaa elämässäni tein hilloa. Kaks kattilaa, väsyny äiti...puolet hellalla. Hyvää silti tuli ja nyt jo naurattaa koko episodi. Ei ainakaan pääse unohtuu :D

Meni vähän ohi aiheen, mut joo. Mä en pakastele enää mitään :)

Tossa just eilen automatkalla mietittii, et ois kätevää, ku tekisivät just semmosia pieniä maistelupusseja/purkkeja. Menee puolet hukkaan, ku eihän noi kestä, ku kaks päivää avattuna. Meil on nyt pien paussi kiinteistä. Jätkän maha kyllä kesti, mut meni ihan holtittomaks, ku söi yli kymmenen kertaa päiväs ja silti ei mukamas ollu täynnä. Oisin voinu kuvitella, et kiinteet maidon ohella täyttää enemmän, mut olin sit väärässä.
 
Älkää kääntäkö veistä haavassa :sad001 Voi itkujen itku noiden pakastimien kanssa
Kesällä ostettiin pari laatikkoa 5kg mansikoita, käytii kerää mustikoita (kyllä sen ison mahan kanssa) pari litraa ja kun se tosiaa tuntui ilkeeltä mahassa niin ostettii 9litran mustikkaloota. Anoppi toi vadelmia ja oma tekemää mehua 26 litraa talvea varten. Tätä kaikkea varten ostettii pieni arkkupakastin eteisee. Olin ihan innoissani, nyt on talveksi marjoja joita saa ihan huolella käyttää eikä tarvi säästellä. Syyskuussa olin laittamassa jotakin pakastimee. Avasin kannen, laitoin tuotteen sisää ja kannen kiinni. Sitte se iski, mikä haju se oli?!? Avasin kannen uudelleen ja kaikki oli homeessa ja pilalla. Koko pakastimen sisältö. Ajattelin ensin että koiranpentumme on järsiny tabascolla kuorrutetun johdon poikki, mutta ei. Pakastin oli sammutettu nappia kääntämällä nollaa. Ei keksitty muuta syyllistä kuin esikoinen joka on käyny kääntelee napukkaa. Voi sitä itkun määrää joka iski niissä synnytyshormooneissa :sad001
 
Voi ei, sympatiat kaikille pakastimensa sisällön menettäneille!

IceCream: olen nyt alkuun tehnyt itse ruuat, mutta varmaan sitten tulen kyllä siirtymään purkkiruokaan kun lihan maistelu tulee kuvioihin!

Tänään maisteltiin omalta takapihalta poimittuja mustikoita :) oli vähän suttusta hommaa!!!
 
Mä en ees tutkinu mitä pakastimen sisällölle oli käyny,ei se ovi kerinny olee raollaa kun eilisestä iltapäivästä.tytön ruuat nyt menee roskii ne mitkä ei kerinny vielä jäätymää,mä luotan et mansikat oli niin jäässä et ne ei oo kerinny sulamaa.muuten siellä ny onkii vaa semmost tavaraa minkä joutais jo heittää pois.mut kyllä se siltti jurppii ku muutenkaa tunnu mikää taas onnistuvan.
voi tiutsi miten huono tuuri sulla on ollu!!

Me maisteltii äsken sitä piltin punaposki-sosetta,hyvin maistu eikä tullu ees sotkua:).mitenhän paljon noita soseita uskaltaa kerralla antaa?nytkää en antanu ku 3 vauvan teelusikallista mut ois se huolinu enemmänkii.
 
Mä oon pelkästään maistattanu pikkuselle bataattia ja perunaa.. Tarkotus olis tänää hakees kaupasta porkkanaa ja keittää ne... Ajattelin et vois kokeilla bataatti-porkkana sekotusta kun tuota bataattia on pakkasessa valmiina...

Kävin tänää 4 kk neuvolassa missä lääkäri kehotti syöttään enemmän tuota kiinteää kun pikkujäbä syö maitoo n. 200 millii kerralla... Aamulla päivällä ja illalla.. :eek:
 
Meillä on pikkumies periny varmaan enonsa ruokahalun.. Eli kokoajan nälkä :D
Menee siis aikalailla enonsa mitoissa mitä ollaan katottu sen neuvolakorttia :D Jos sama tahti jatkuu meijän pojasta tulee hujoppi 190 pitkä :)
 
Takaisin
Top