Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samoin ku nappokin tekee, mä ostan kaupasta hedelmäsoseet ja ruoat teen itse. Sit jos lähdetään jonnekin, niin saatan ottaa kotiruokaa mukaan tai niinku tänään, ostan pojalle sen herkkupurkkiruokaa lounaaksi. Lähdetään kohta päiväksi taas liikenteeseen. :)
 
En oo kyl kokeillu kertaakaan kaupan ruokia.. :o pitäsköhän koklata ettei tuu stoppia syömiselle jos ollaa josai reissussa joskus :D
 
nappo: Ei sitä sihtikurkkua tule, se on, jos on. :D Meidän Kiira ainakin taitaa olla vähän, vaikka se on alusta asti syöny esim. tavallista puuroa eikä mistään jauheesta tehtyä. Silti kököt saa kakomaan ja lopulta oksentamaan. Mutta jospa se Kiiralla on vaan lyhyt vaihe, eikä kestä aikuisikään, kuten joillakin. En kyllä itsekään esim. särkylääkettä tahdo saada alas ilman vettä, mutta en kyllä kovin paha sihtikurkku enää ole!
 
Meidän poika ei tosiaankaan oo sihtikurkku. Yhdestä hampaasta huolimatta jauhaa ikenillä porkkanakuutiota yms isompaa palaa. Ei mitään ongelmaa. Kaupan ruokia oon pojalle antanu siksi, että on sit helpompaa reissun päällä ostaa vaan kaupasta se sapuska. Ja pojan suurta herkkua on ollut juuri se kanaa ja makaroonia 5kk mut nyt voiton on vienyt spagetti bolognese 8kk. Tuntuu uppoavan kaikkein parhaimmalla ruokahalulla. :)
 
Meillä onkin varmaan ollut liian helppoa tää ruokailu. Kun Kiira on syönyt varsin siististi ja hyvin, niin pitäähän sitä jossain tulla sitä ongelmaakin. Esikoinen söi pienempiä annoksia, mutta sille kyllä kelpasi myös nuo kökköisemmät. Ja äidin tekemät myös.
 
Oon ruvennu pienentää tota kaurapuuroo vaan vähän ettei kaikki olisi niin vellimäistä... Itelläki tökkii puuro pahasti jos yritän syödä aamupuuron tuollaisenaan :DD Mä pienennän oman puuron samalla ku teen poitsulle puuroo :D
 
Mäkään en enää pienennä kaurapuuroa, mut minusta sen puuropaketin ohjeistukset on ihan omituiset. Saan laittaa melkein tuplamäärän vettä eloveenan ohjeeseen verrattuna, tai muuten tulee tosi tönkköä. Puuro menee siis karkeampanakin alas, mut muussa ruuassa ei sit saiskaan vissiin yhtään olla sitä rakennetta. Luulen, et siks ei nuo omatekoiset maistu. Poikkeuksena sit sormiruokailu kyllä onnisruu.

Meidän pojan lempparia on muksuruuat :) Varsinkin joku, missä on nautaa, tomaattia ja vihanneksia. En muista nimeä.
 
Mie aattelin, et voitais ensin kokeilla niitä 8kk välipalasoseita. Niissä ne palat on ehkä hitusen pienempiä ja pehmeämpiä. Et pystyiskö tuo meidän neiti syömään niitä kakomatta. Ja sit tietty pitäisi lisätä sitä sormiruokaa. Siinähän se oppis monenlaista taitoa samalla.
 
mä tarjosin tytölle Econ lasagnee,siinä on jotain valkosia kökköjä,ei maistunu ne kököt tytölle vaan se räki ne pois.heitin sit koko soseen roskii.ehkä lykkään niitä 8kk soseitakii.
 
Jäde, meilläkin syljettiin ne pallerot, mutta kokeiltiin sit olisko piltin spagetti bolognesea ja hyvin ne spagetit meni =)
Sit kokeiltiin jotain kanaa ja vihanneksia, n. tunnin päästä ruokailusta oksensi ne vihannekset pihalle lähes kokonaisina.. eli odotetaan vielä noitten kovempien kohdalla hetki
 
joo,myö taijetaa ootella kanssa.
ihmetyttää et miten ne siihen lasagne 6kk jättää semmosia kökköjä??
 
Minä kävin säkillisen ostamassa noita 8kk pilttejä. Enimmäkseen hedelmä ja marja pilttejä kun teen liharuoat ite. Härregyyd kun on isoja purkkeja! Pitäskö tollanen hedelmäpurkki vajota kokonaan 8kk ikäseen vaikka välipalalla? Ei tietenkään kaikilla mene ja on tapauskohtasta mutta jostainhan ne on nuo annoskoot repässy. Huih. Neuvolassa käydessä sain sellasen käsityksen että meidän poika ei saa tarpeeksi ruokaa joten ei muutako yrittämään... Sanoi täti että 8kk ikänen syö sen verran mitä siinä isossa purkissa on.
 
Meidän ipana vetää sen ison purkillisen verran helposti sapuskaa.. Tänään maistoi ekaa kertaa sitä kanaa ja couscousia 8kk. Päivälliseksi poitsu saa sitten kotitekoista lohipataa. :)
 
meillä on vähän nälästä ja ruuasta kiinni et miten paljon sitä menee,nyt meni pien purkki päärynäsosetta.pitkästä aikaa söi kunnolla.
 
Takaisin
Top