Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vihdoin ja viimein tytsy rupes eilen syömää,meni melkein koko iso purkki maissi-peruna-kanaa.ja puolikas iso purkki hedelmiä-täsjyvää.nää siis niitä HIPPin purkkeja.illalla hörppäs 140? millii vellii ja maitoo.eilen aamulla ei sille soseet vielä maistunu.
 
toivottavasti:).tais sillä ikenet kutista kun nyt on muutenkii paljon rauhallisempi ku edellisinä päivinä.rattaissakii nukku koko kaupunkireissun ajan.
 
Tiutsi siis joka aterialla suunnilleel eli n. 4 kertaa päivssä :/ mua alkaa jo pikkuhiljaa ketuttaa koko kiinteitten syöttäminen kun ei siitä tuu näköjään lasta eikä paskaa :mad:
 
Mä annan kans lihaa kaks kertaa päivässä. Tänää ajattelin keitellä perunaa, kasviksia ja makroonia sormiruokailtavaksi. Oletan, että suurin osa tippuu lattialle, mutta kokeillaan mitä jätkä tuumaa ja vähän erilaista puuhaa :)

Jozzuu, inhottavaa kyllä :sad001 ovatko neuvolasta tuumanneet asiaan mitään? Annatko maitoa ennen vai jälkee ruuan?
 
Jozzuuh, meilläkään ei alkuun melkein pariin kuukauteen mennyt yhtään enempää kun just joku ruokalusikallinen päivässä. Sit ihan yhtenä päivänä kaveri hokas kiinteet ja söi heti jonkun puol purkkia ruokaa ja siitä aika nopeesti alkoi syödä kokonaisen purkillisen, kunhan puolet tästä oli hedelmää. Nyt menee jo 3/4 purkkia lihakasvissosetta ja 1/2 purkkia hedelmää. Eikö mikään maistu? Oletteko kokeillut sormiruokaa? Mut voihan olla, että sun maito on vaan niin paksua, että riittää vielä täyttämään tän hetkisen energiantarpeen, eikä kiinnostus kiinteisiin ole vielä herännyt. Kyllä mä luulen, että vauva kyllä söis, jos olis nälkäinen.
 
Hillevi, niin se taitaa ollakin et poika saa vielä mun maidosta kaiken tarvitsemansa. Joo ollaan kokeiltu sormiruokailua ja se onkin nykyään jokapäiväistä touhua. Sillain itse syömällä poika tuntuu syövän paremmin kunhan hiukan kasvaisi vielä et osais syödä ite vähän tarkemmin ettei kaikki oo rinnuksilla :D

Tiutsi, joo mä puhuin viimeks neuvolassa tästä ruokailuasiasta kun mua se niin vaivaa niin se neuvolantäti vaan kirjotti sinne pojan vihkoseen et annokset vielä pieniä, joten oletan et ei kai se sit vielä oikeestaan niin vakavaa ookkaan jos poika ei syö ton enempää kun muuten on kuitenkin tollanen aina lihaisa kaveri :) Oon tosiaan kokeillu antaa rintaa ennen ja jälkeen ruoan mut aina tuntuu olevan sama tulos eli menee vaan se ruokalusikallinen.
 
Meillä on pari päivää syöty päivällisellä aina "lautasmallin" tapaisesti. Esim. tänään oli lohta ja riisiä, vieressä kukkakaali-pottupyree tillillä ja kurkkuraastetta. Saa vähän eri makuja aina eri lusikallisilla ja kurkkuraaste on pojasta vinkeä kokemus.. silmät pyöreenä mussuttaa sitä.
 
Mä annoin kans tänää ihan keitettyä perunaa, makaronia, porkkanaa ja kukkakaalia. Siis ihan kokonaisena (tai no siis käteen sopivia paloja pilkkonut mutta en soseuttanut) ja sinne ne uppos :p Täytyis siis alkaa tarjoomaa useemmin ihan oikeaa sapuskaakin.
 
Mä annoin äskön tossa aamupuuron kanssa pojalle ekaa kertaa kananmunaa ja senkin vaan keitettynä pilkottuna naaman eteen et sai ite maistella :) hihih se ilme oli kyllä näkemisen arvonen kun se keltuainen hajos jo matkalla suuhun :D
 
Minuu vaan keljuttaa, kun tyttö on taas tänään kenkkuillut tissin suhteen. Pureksii mokoma. Nyt kun on niin hyvin syönyt kipeänä ollessaan tissiä. Jotenkin luulen, etten vuoden ikään asti pysty imettämään, jos tämä meno jatkuu. Yritäpä tuosta nyt edes arvailla, milloin se sitä maitoa suostuisi syömään! Aamulla meni puuro tänään varsin hyvin, mutta lounasruoka taas ei. Kun siinä oli omatekemää sosetta mukana, vedin sen vielä ihan sileeksi sauvasekoittimella. Kelpasi ehkä kymmenen pienen lusikallisen verran (siis vauvan lusikoita), sitten alkoi tökkiä ja lopulta oksennettiin. Vaikka se oli kyllä yhtä sileetä kuin kaupan soseet. Mutta minkäs teet. Näillä eväillä mennään tai ainakin yritetään. :D
 
Mäkin väsäsin taas tänään hienon kanapadan pojalle. Oli kanaa, riisiä, maissia, bataattia sekä vähän mangososetta, kaurakermaa ja mausteita. Pitkään hauduttelin uunissa. Kyllähän tuo poika jotenkin söi, mutta veikkaan, että tän kans käy niin kun muidenkin omatekoisten ruokien, et pakastamisen jälkeen ei enää maistu senkään vertaa. Tuotakin tuli se 13 purkkia, niin toivois nyt ees maistuvan. On se turhauttavaa tehä ite noita, jos toinen ei edes syö. Mikähän niissä kaupan soseissa on niin paljon parempaa. Pitää vissiin itekin alkaa tehä sit niin, että osa omatekoista ja osa kaupansosetta sekasin.
 
Meillä poitsu syö kaiken minkä suuhun saa. Saan olla kyllä tyytyväinen, tosin eiköhän se nirsoilu meillekin vastaan tule :D tosin raastettu kurkku oli äklön olosta ilmeestä päätellen.
 
Mä oon kans iloinen, että meillä syödään melkeimpä kaikki mitä nenän eteen tuodaan. Eilen jopa loppui kesken ja huuto oli sen mukainen. Harmi, kun toisten kanssa saa "tapella". Meillä esikoinen oli semmoinen.

Tein tänää kasvipossusosetta. Keitin possut laakerilehti+mustapippuriliemessä, possut kukkakaali+perunasoseeseen ja hyvin upposi.

Mä haluaisin kans kokeilla jotain uuniruokaa. Oisko kellää antaa hyvää ohjeideaa?
 
Meillä maistuu kaupan soseet kyllä hyvin, ihan sama mitä makua. Mutta nyt tökkii nuo kotitekoiset. :( Ne pelkät kasvissoseet meni ite tehtynäki hyvin. Noh, kai se joskus noitakin syö. Tai sitten ei. Pääasia, että jotain syö!
 
Mä ostan kaupan hedelmäsoseita ja itse ruoan teen ite... Nyt seuraava satsi jonka pakastimeen teen niin teen vähä isompi rakeista ettei tuu sitä sihtikurkkua vai mikälie oli? :D
 
Takaisin
Top