Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MIekin kokeilin kerran Kiiralle sellaista 8kk pöperöä, mutta vaikka haarukalla tilsin ne palaset pienemmiksi, ei meidän sihtikurkku onnistunut niitä syömään. Joten vielä ei oo meillä niiden aika.
 
Mä oon jo antanut jotain 8 kk soseita. Lähinnä siis noita "välipala" juttuja ku ruuat teen itse.
 
Se sakeuttaja ruoan seassa on kyllä auttanut tuota puklailun määrän vähentämistä. Onneksi :) Meillä syödään tällä hetkellä viis kertaa päivässä. Aamu-ja iltapuurot, pilttipurkillisia: lounaalla kasvis sosetta ja jälkkärinä muutama lusikallinen hedelmää/marjaa, välipalalla rahkaa tai jogurttia ja päivällisellä lihasosetta sekä jälkkäriksi hedelmää/marjaa. Mekin voitas kyllä jo ostaa niitä 8kk pilttejä kun se ens viikolla tulee jo täyteen :)
 
Mä ostan huomenna Tyynelle sitä kalaa, jos muistan. Ei oo neito vielä päässy sitä maistamaan.
 
meillä on pakastimessa sitä kalaa,pitäs vaan muistaa antaa mut on ollu eilen ja tänään aika nihkeetä toi soseitten syöminen.
ja alahampaan vieressä näkyy taas samanlainen kolo mikä näky muittenkii hampaiden kohalla ennenkun ne tuli ikenestä läpi.toivottavasti johtus hampaasta toi ruokalakko.ja mahakii sillä menee taas sekasi...tuli nyt kaikki vaivat tähän samaa syssyy.
 
Mä ostin Semperin kalapurkin (perunaa ja turskaa). Ja hyvin näytti se kaks tl menevän. Ja ei tullu onneks mitää oireitakaan, tänää sit annanki jo enemmän. Ei meil kummankaa suvus kala-allergioita ookaa, mut silti jotenki olin kalan kans varuillaa.

Ja eilen Tyyne söi tuol ulkona pikkukiviä, ja ihan masuu asti ne kakomatta meni, joten kyllä aion jättää soseetki selvästi karkeammaks jatkossa :)
 
No eipä tuota voinu estääkää :Heartpink Sen verran tarkistin ettei muuta sinne suuhun menny :)
 
Mä annoin pojalle lohta tänään. Ja ihan suoraan sormimaistiaisina. Jätkä diggas! Annoin vaan vähän ja nyt toivon, ettei oo herkkä. Tosin, ei meidän perheissä kukaan oo, mut aina sitä kalaa vähä jännittää, kun allergisoi voimakkaasti monia tuttujakin.
 
Nyt tosiaa ku Tyyne oppi enemmän liikkumaan ja nousee ite istumaa, ni on ruokahalukii lisääntyny huomattavasti :) Tänää söi ison kalaruokapurkin (190g) tosin kahes satsis ja lisäks puoltoist purkkia (niit 125g) hedelmäsosetta ja monet tissitykset päälle. Oon nyt tarjonnu rintaa herkemmin ja tänää se onki maistunu joka kerta. Yleensä jos joka välis tarjoo ni ei oo kelvannu.

Mä en vielkää joka päivä tarjoo puuroo vaik se Tyynelle maistuiski. Ja muutenki ärsyttää et neuvolas ja muuallaki tuputetaa et puuroo pitää antaa aamuin illoin. Ja silti esim. marttojen yhes ruokakirjasessa sanotaa et jos ottaa puuroa aamulla, valitse jotain muuta illalla. On kyl aikuiselle se ruokalista siinä, mut mun mielestä sama pätee lapsiiki. Kyl ne vauvat ehtii niitä viljoja tarpeeksi ja yliki puputtaa sit isompina :)
 
meillä syödää edellee huonosti.eilen 17-17.30 välillä tarjosin hedelmäsosetta,söi muutaman lusikallisen.sitte 20 jälkee annoin maitoo ja vellii,sitä meni 20 millii:eek: ja tän aamun maitomäärä tais olla alle 20 millii.o_O
 
Meillä poika söi alkuun soseita ihan hupsuna.. ajattelin, et mihin se sitä syö.. sitten se on tasoittunut ja ei enää syö samoja määriä, mut selvästi nälkä lähtee kun jaksaa olla hienosti ja touhuta. Maitoa lopsottaa tissistä vieläkin erittäin mielellään.
 
Meillä menee hyvin puuro aamulla ja illalla, mutta päivällä vaihtelee vähän tuo soseiden syömisinto. Jos syö hyvin, niin menee sellainen pieni purkillinen ruokaa kerralla. Mutta jos huonosti, niin hyvä jos muutaman lusikallisen saa menemään. Ja meillä normaalisti se viisi ateriaa (puuro - soseruoka - välipalasose - soseruoka - puuro), mutta joskus unien takia jää neljään ateriaan. Nyt takkuaa etenkin nuo äidin tekemät soseet, välillä ei kelpaa kuin pari lusikallista. Välillä syö puolisen purkkia. Lienevätkö vähän tujumpia vai miksi kummassa. :D Kaupan soseissa ei ole maulla väliä.
 
Mä en taas ymmärrä mihin tuo jätkää vetää kaiken ton ruuan mitä sille lykitään suusta alas. Parhaimpina päivinä meillä syödään 6 kertaa päivässä + tissimaidot. Huomaan, että maito ei enää yksinää auta nälkään. Siirtää vaa max tunnilla. Mutta kun soseitakin syödää toisinaa 2h välein ja siinä välissä on maidotki vedetty :eek: Eilen nostin ruokasoseen määrää 1,5 pikkuseen pilttipurkin kokosee annokseen. Sekin loppu kesken, jätkä vaa availi suutansa vaikka lautaselta loppu sapuska.. Voikohan tuollasta pikku ipanaa ylen syöttää?
 
tytölle ei vissiin sovi toi omatekonen sose,se saa siitä ilmavaivoja,ylläriylläri.eikä se porkkana sula sen vatsassa.
 
Meillä myös noita piltti hedelmä/marja soseita menee 1,5 purkkia + 120 millii maitua.. ja kuitenkin on kahen tunnin päästä jo nälkä... Ruokaakin annetaan n 2dl + 100 ml maitoo... Tosin poika on ruvennu enemmän touhuumaan lattialla ja hyppykiikussa... Iltasin puurookin menee jopa vähä päältä 2 desii + 100 millii maitoo..
 
Teijän muksut syö ihan hirveesti meijän pojan syömisiin verrattuna kun tää vetää enintään ruokalusikallisen kerralla :o
 
Takaisin
Top