Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä oon tarjonnu banaania,ei maistunu.porkkanaa,ei maistunu.kurkkua,maisto mut kyllästy kun ei se pysyny käsissä...
 
Meillä kanssa ollaan jo hyvä tovi sormiruokailtu oikeen kunnolla. Eilenkin poika söi kanssa puolikkaan banaanin (tosin kyllästyy kanssa aika piakkoin kun se on niin limanen ettei pysy käessä) ja vielä sen päälle söi siivun vaasan ruispala leipää hyvällä ruokahalulla ja sinne uppos eikä ees kakonu yhtään :D Taidanki ruveta antaan pelkästään tommosia ruokia mitä voi ite syödä kun viime viikon koko saldo noissa soseitten syömisissä oli n. 2 ruokalusikallista!! siis oikeesti joka päivä tarjoan useeseen otteeseen ja koko viikon aikana meni mahaan asti n. 2 ruokalusikkaa vaan! :o
 
Meidän poika on periny isänsä kärsivällisyyden. Todella kärsivällisesti jaksoi sen banaanin kanssa, vaikka oli liukas ja tipahteli eikä aina saanu suuhun asti heti palasta.. ja jos laittaa pieniä palasia jotain syötävää eteen, niin voi mahdoton, miten rauhallisesti ja tarkasti se tosiaan malttaa keskittyä siihen ja viedä suuhun..
 
Meillä ei vielä oo päästy kokeilemaan sormiruokailua. Ei jotenkin innosta antaa mustikoita naaman eteen sotkettavaks ja oikein mitään muuta ruokavaliossa ei sitten ookaan mitä vois edes yrittää. Onneks kuun lopussa on se ravitsemusterapeutti. Josko sieltä sais vähän laajempaa ruokavalioo. :thumright
 
Suviii... On hienoo et sulla on noin positiivinen asenne täällä foorumilla kuin blogissakin! Varmasti on niitä huonojakin päiviä mutta hienoo että teillä maistuu jo monta eri ruokalajia! :thumright
 
Ei sitä voi olla, ku onnellinen, että on alkanut homma toimiin! Vertahan ei oo enää maidon vaihdon jälkeen tullu ollenkaan ja Santtu syö hyvällä ruokahalulla, niin mikäs tässä ollessa. :) Määrätkin on kasvanut hurjaa vauhtia ja nyt on taas uus pieni lista kokeiltavia ruoka-aineita. :thumright

Muoks. Ja se allergialääke on lopetettu kokonaan hyvällä menestyksellä!
 
Pitää meilläkin ihan oikeasti ottaa noita sormiruokia tällä viikolla neidin ruokavalioon. Tai no ainakin hypistelyasteelle, jos ei mahaan mene. :D Neuvolantätikin tuumasi, että toiset ei syö niitä kökköjä sileämmän seassa, mutta erikseen menee. Miten mie olin tuonkin unohtanut jo ihan kokonaan, vaikka esikoisen aikaan samanikäisillä vauvoilla oli juuri tuota? No, nyt rupean laittamaan pienelle jotain sormiruokaa! Se on lähdettävä ostamaan porkkanaa yms., kun ne on loppu jääkaapista! :D
 
Mä muiden sormiruokailijoiden inspiroimana raastin tytölle vähän hienoa porkkanaraastetta itse syötäväksi :) Vähän epäileväinen neiti ensin oli mutta kyllä ne raasteet lopuksi suuhun meni kovan muminan kera :) oli se suloista katsottavaa!
 
Me tehtii tänää jätkällä lihakeittoa (fb:ssä laitoinkin kuvaa) eikä muussattu sitä. Se on meijän harjoituskeittomme :grin
 
Minä olen tytölle antanut sormiruokia mm. tuorekurkkua ja kesäkurpitsaa, molemmista tykkää tosi paljon samoin tuoreesta ananaksesta Keitettyä parsakaalin kukintoa olen antanut vasta kerran. Banaania en ole uskaltanut antaa, mutta ehkäpä teidän inspiroimana uskallan sitäkin antaa jokupäivä ja maissinaksuja syö tyttö kuin vanha tekijä.

Meillä syödään pääasiassa itsetehtyjä soseita, jotka alkoivat mennä paremmin kun laitoin sekaan tarpeeksi vettä. Silloin tällöin ostan reissuun valmiita soseita, tosin usein on omia soseita mukana. Hedelmäsoseita ostan useammin kuin lihasoseita. Tänään jouduin syömään tytölle tekemäni soseen kana-parsakaali-maissi-kesäkurpitsa-täysjyväspagetti, oli kieltämättä maukasta, puhtaita makuja. Miten en olekaan huomannut että toi yhdistelmä on niin - Nam :) Spagettipaketissa luki, saattaa sisältää kanamunaa ja kun tytsi on sille allerginen, en uskaltanutkaan sitä antaa.
 
Elikkäs leipää täytyy mennä ostamaan, meillä kun sitä ei oo syöty nyt ollenkaan, siis me aikuiset. Mitkä on sopivia sormiruokia? Raastettu porkkana? Banaani, kurkku, mitäs muuta? Maissinaksujakaan ei olla maisteltu.
 
Mä oon myös viipaloinu porkkanaa ja perunaa ja keittänyt ne. Antanut ne viipaloidut pojalle, myös parsakaali/kukkakaalin kukintoja. Kurkkua, maissinaksua ja leivän palasiakin on jo saanut pari kertaa mussuteltavaks.
 
Mä annoin esikoiselle usein niitä maissinaksuja. Mutta nykyinen neuvolan täti, joka tosin on ihan hysteerinen sokerin suhteen, kertoi että maissinaksut sisältävät paljon sokeria?! En ole niitä kakkoselle antanut, hänellä kun tuo ruokavalio on muutenkin niin suppea.

Onko joku muuten kokeillut esim. vesimelonia tai päärynää? Mä ajattelin että niitä voisin kokeilla seuraavaksi koska ne ovat hyväksi masun toiminnalle. Myös tummaa riisiä ajattelin kokeilla :)
 
Me ollaa vesimelonia kokeiltu. Hyvin uppos. Samoin mansikoita, appelsiinia... mur päärynää ei.. pitää tarjoilla sitäkin. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top