Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä ostan sitä mitä sattuu olemaa,en kato et kuka sen on valmistanu ja missä.jos löytyy HIPPiä niin ostan sitä,sitä on kyl aika nihkeesti saatavilla tossa meijän lähikaupassa.
 
Joo, erot on tosiaan huimia kauppojen välillä. Mä vertailen aika paljon hintoja ja katon aina kilo- ja kappalehinnat, et mitä kannattaa ostaa.
 
onks muuten myynnissä niitä ihan normaaleja vellejä?et ei mitää vauvojen?tulee kalliiks jos joka ilta menee yks purkki.
 
täytyy perehtyä asiaa.tos meijän lähikaupassa ei varmaan oo tota risiijauhoo,mut jos sieltä nyt jotain löytyis.
 
Minäkin onnistuin eilen piitkästä aikaa tekemään ite pöperöitä. Tein sit jauheliha-porkkanakastiketta ja spagettia. Jätin vähän rakeisemmaks. Poika kakoi alkuun tosi paljon, mutta söi lopulta melkein koko purkin, mutta ei kyllä kovin mielellään. Parin seuraavan tunnin aikana hän sitten puklas varmaan viis kertaa aika reippaasti. Eiköhän sitten käynyt vatsalle vai mikä lie?

Toisena ruokana tein lihapullia. Ajattelin rueta meillä lisäämään enemmän tuota sormiruokailua kuvioihin, kun poika syö niin mielellään ite omasta kädestä, eikä meinaa jaksaa yhtään olla syötettävänä.
 
miä oon tehny just ihan puurojauheesta velliä,jättää tosiaan hiutaleita vähemmälle.. ainaki meillä on onnistunut ja hyvin on tullu läpi vellituteista. :)
 
Onnistuu onnistuu. :) Ja jos teet hiutaleesta, nii hienoksi vaan ja sit vaik varuiks sihvin läpi, niinku tos blogissakin oli. Meillä ei kyl vellejä oo syöty vielä kertaakaan, mut jos jossai vaihees tulee puurostoppi, nii voisin tehdä ite sit kyl kokeeksi, et kelpaako. :)
 
Meil ei muten olla vieläkää kokeiltu kalaa. Pitäs varmaa seki kohta jo ottaa. Tosin meil syödää muutenki tosi huonosti kalaa, ku mä en vaan tykkää muusta ku lohesta ja joskus tonnikalasta. Silakan hajua en voi sietää ollenkaa ni ei mieskää voi sitä sit syödä, onneks esikko saa kalaa hoidossa säännöllisesti ni ei tarvi potee siitä huonoo omaatuntoa.
 
Mun pitää kans ostaa se kala ny seuraavalla reissulla ja koittaa.. samoin kananmunaakaan ei oo testattu vielä. Tällä viikolla kuitenkin.
 
Mä en ees muista mis vaihees esikolle otettii kananmuna käyttöön. Must siitä ei ollu ees neuvolas silloin mitää puhetta, eikä ollu kyl tän toisenkaa kohalla. Tyynelle kerran oon antanu valkuaista maistaa, ja masu siitä tuli kipeäks. Nyt ei taas oo tullu itekää syötyä sitä ni ei oo annettu Tyynellekään uudestaa.
 
Mulla on kyl munia melkein aina kaapissa.. täytyy pitää marenkivarastoa yllä ja miehelle tulee tehtyä jauhispannaria sillon tällön, kun se siitä nii tykkää. Kalaa pitäis syödä itekin enemmän, se kun on mun herkkua vielä.
 
Me ollaa kananmunaa jo kokeiltu, ehkä pitäis kuitenkin useemminkin sitä ottaa. Kala on ihan täysin jäänyt, pitäsköhän vallan vkl:na tehä siitä jotain.. hmm.
 
Olipa hyvä linkki tohon velliin. täytyy ostaa kaupasta. kalliita noi valmisvellit ja enemmin annan itse tehtyä. vauvojen puurotkin on hintavia, nyt ollaan alettu syömään koko perhe samaa puuroa. mies tosin jo kyselly, että eikö voi muuta antaa aamu ja iltapalalla ku puuroa... no velliä.. ei kai muuta?
 
meijän täytyy kyl ruveta tekee ite se velli,äskekii tyttö veti liikaa velliä ja nukkumaa käydessä mahassa sen kun hölsky se velli.tarttee vissii jotain paksumpaa.
 
Ei oikeen vielä voi antaa muutakun velliä ja puuroa. Jokunen kuukausi niin voi ottaa jo ihan normi leivän aamu- ja iltapalalle, mielellään ilman rasvaa sekin. Tai niin mä ainakin annan aluksi ihan sitä itteensä ilman rasvoja kun käytetään miehen kanssa punasta oivariinia ja muuta meijän talouteen ei tule edes lapsen takia niin saa sit sitä leipänsä päälle kun vähän kasvaa. :)
 
Minä testasin ekat kerrat kalaa ihan vaan purkista. Nyt on jo 5 krt annettu, eikä vielä ainakaan oo mitään pahoja oireita tullut :) kanamunaa annan tässä lähiaikoina kun saa poju maistaa mun tekemää lihapullaa, jossa siis on vähän kananmunaa.

Kävin ostaa paketin kanaa ja possua. Mietin jos tekisin jonkun possu-peruna-porkkana-herne-laatikon, jota uunissa pitkään kypsyttelisin. Ostin myös palsternakan tuohon laatikkoon, mut en oo sitä koskaan valmistanut. Mitenkähän paljon sitä kannattaa laittaa? Kanasta ajattelin tehdä maissin paprikan ja ehkä mangon kans kastiketta ja riisin kans sitä tarjota. Keksin siis ihan omasta päästä nää pöperöt enkä tiedä onko mitään järkeä edes :)
 
Takaisin
Top