Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi soseiden tekeminen säästää kyllä rahaa ja niin myös sämpylöiden ym.leivonnaisten tekeminenkin. Niinkuin Kellitys sanoi, tuoreena taivaallisia. Viiime aikoina on ollut lehdissä juurileipien teko-ohjeita mm.ruis. Minusta ne ovat olleet muutaman leivän ohjeita. En ole saanut aikaiseksi testata, mutta tekisi mieli joku päivä kokeilla.

On kivaa kun tyttö syö soseita hyvällä ruokahalulla. Vieläkään ei olla kaikkea maistettu, aina löytyy uutta maisteltavaa. Viimeksi ostin luomuomenan, jonka annan näin alkuun keitettynä. Ajattelin myös keitellä pienen määrän naudan jauhelihaa ja laittaa soseeksi. Varmaan helpompi soseuttaa kuin isot köntsät lihaa, kun on valmiiksi pientä.
 
Huh! Tänään vähän laiskotti ja päätin tarjota pienelle ihmeelle kaupan palsternakkasosetta. Oli kyllä niin järkyn hajuista!! En takuulla tarjoa enää kaupan vihannessoseita (tai ainakaan tuota palsternakkaa) - ei se muuten oikein kelvannutkaan... Taidanpa tehdä huomenna kesäkurpitsasosetta, jospa se parantaisi palsternakan :)
 
Mulla oli kans eilen sosetehdas taas käynnissä täällä. On kuutta eri sorttia ja sitten maissi- ja hernemössöja napeiksi pakastettuna, et saa vähän vivahdetta perusmössöihin helposti. Lihatkin on jauhettu ja pakastettu palleroina, joten ei kun lisää sit lihaa vaan aina soseen kaveriksi. Nyt taas saa hetken öhnöttää rauhassa. Nii.. ja tein myskikurpitsastakin ruokaa.. Ite rakastan myskikurpitsapastaa, joten jännä nähdä, maistuuko pojalle. Hyvää se oli, joten miksi ei maistuisi. :)
 
En mäkään. Mä oon tehny ite. Mä nyt en muutenkaan osta kaupasta ku mieluiten pilttiä.. bonat pyrin välttämään, mut oonpa niihinkin taipunu jokusen kerran.
 
AI TAIVAS!!!! Voi perse... milloin se on nestlelle menny... mä en oo tajunnu lainkaan. Googlettamaan.... ---->


Muoks. Joo. Niinpä näyttää olevan.. multa on menny tää jotenkin aivan täysin OHI.. En mielelläni oo ostellu nestlen tuotteita, kun jotenkin aina pitäny sitä vähä sellasena riistofirmana. Mut.. noh.. kyllä on tyhmä olo nyt. Toistaalta.. nestle on yks niistä firmoista, jotka omistaa ison siivon koko maapallosta. Ei siltä voi välttyä.. kyllä on typerä olo... :schocked028
 
Muokattu viimeksi:
Täällä nyt kova selvitys päällä tuosta piltistä ja yleensä koko nestlestä..ei malta nukkumaan alkaa ku pitää tutkia. Muksu sentää on nestlestä vapaa.. hehheh.. plaah. Mitäs elin Piltti-purkissa. Unille-->

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ei muksuun siirrytä vaik mikä olis, ne hedelmäsoseet nyt viel menis mut ruokasoseet vaan maistuu ihan hirveelle... Yritetää siis tehä jatkos entist enemmän ite ja sit ostaa hippiä ja semperii...
 
Eikä tuu unikaan.. argh. En oo muksusta muuta kokeillutkaan ku niitä puuroja. Onneks tosiaan voi tehdä itse! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Olen taipunut. En mä ala kalliita soseita osteleen.. kuten hippiä. Semperiä ei oo kokeiltukaan vaikka on Ruotsalainen valmistaja. Nyt meistä tuli nestle-perhe kertaheitolla. Jatkan Piltin parissa, se siitä. Me liityttiin siihen Piltin makuraatiinkin. Ei jaksa alkaa nihkeileen enempää ja vaikka onkin Nestlen omistama, niin on kuitenkin kotimaassa valmistettua ja työllistää täällä. http://www.nestlebaby.com/fi/our_commitments/nestle_bona/
 
On muuten jännä kun oon vertaillu hedelmäsoseiden hintoja... Paikallisessa kaupassa 52 senttii, cittarissa 35 senttii ja lidlissä 25 senttii.... Aikamoisia hintaeroja vaikka on samoja tuotteita :o
 
Niinpä... Lidlissä tulee jonkun verran käytyä niin ostetaan soseet sieltä.. noita pampersseja siel kaupas ei oo nii käydää yleensä kahdes eri kaupas sen takii..
 
Takaisin
Top