Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sormiruokailuhan ei vaadi hampaita, muutenkin toisille saattaa tulla vasta hampaan kun myöhempää eikä soseuta tarvi sinne asti syödä.

Me ollaa jo syöty maissinaksuja, kurkkua ja keitettyjä sekä raakaa porkkanaa. Raakaa lähinnä jyystää, keitetty hävisi mahaan... Myös vesimelonia oon antanut. Paltoon nappeja ja mitähän muuta...
 
nonni, unohdin ostaa illaks tetroja joten, puolet kauraa/riisipuuroa ja sekaan vatkasin mustikka,vadelma, omppu sosetta ja johan kelpasi! Jesh!
 
Poika veti tunti sitten 1,5dl neljän viljan puuroa ja puolikkaan purkin päärynäsosetta kylkeen. Sitten viipotti ympäri kämppää ja nyt alkaa vähän önisemään, et taitaa olla iltatissin aika ja sit unille. :)
 
meillä tyttö joi 220 vellimaitoo ja hyyty.nyt sit joutaa sitteripesuu,siinä on muutaman kuukauden soseet ja muut puklut.
 
Jesh! Eilen sain onnistuneesti tehtyä pojalle ensimmäistä kertaa itse sapuskaa! :)
Kanaa, pataattia ja porkkanaa ja kananmunaa lisukkeena.
Vastaanotto ei ollut kananmunalle ihan niin myönteinen kuin yleensä uusia ruokalajeja kohtaan koska oksurefleksi tuli aina kun yritin kananmunaa antaa.
Oletteko muuten tomaattia miten sotkenut ruokiin? Kun haluaisin spagettia ja lihaa tehdä niin sekaan sopisi hyvin tomaatti, mutta mietin, että pitääkö se tomaatti keittää vai miten se kannattaisi tehdä?
 
Minä kalttasin eka tomaatit ja sit keitin kastikkeeksi.Mut meillä tomaatti aiheutti ihon punoitusta ja kiukkua, nii koitan myöhemmin uudelleen. :)
 
Äh, munki pitäis pestä tuo sitteri.

Tänää meillä oli ruokana ruokaa, jossa oli enemmän kökköjä. Upposi, joten täytyy muistaa ettei enää soseuttais ihan niin hienoksi kaikkea..

Meillä ei oo vielä löytynyt mitään mikä ei uppoisi, tosin on jo hyvin selväks käyny että jäpikkä on perso ruualle :p
 
Meillä lensi sitteri jo hetki sitten varastoon kun tyttö kurkottelee siinä niin kovin että on muutaman kerran näyttänyt siltä että kapistus keikahtaa johonkin suuntaan. Meillä mennään edelleen aika hitaasti maisteluissa eteenpäin, eikä annoksetkaan hirmu suuria taida olla...nyt on lihoista maisteltu lohi ja kana. Pakasteessa odottaa ens viikoksi naudanlihasose pieniksi pulliksi pyöriteltyinä :) Kasviksista sekoittelen joukkoon kukka ja parsakaalia sekä porkkanaa. Saa myös luumu, päärynä, mango tai ruusunmarjasosetta. Puuroja en ole vieläkään uskaltanut aloittaa uudestaan, kun tytöllä heittää tosi helposti edelleen ummetuksen puolelle. Tyttö syö joka aterialla n. puolen pilttipurkin kokoisen määrän. Paino onneksi on noussut ilmeisesti ihan kohtuullisesti, ainakaan neuvolassa siittä ei ole huomautettu. Pituus on vähän junnannut paikoillaan. Ja tyttö syö tosi hyvällä ruokahalulla!
 
Niranda00, Tuola resepti ketjussa on mun omakeksimä spagetti-tomaatti-jauheliharuokaresepti et siinä ainakin yks vinkki miten voi tarjota tomaattia :)
 
Tomaatista on helppo tehdä ruokaa. Mulla on pakkasessa tosiaan tomaattikastiketta. Siihen sitten lisään lihaa ja makaroonia tai kasviksia.. ihan miten vaan. Nyt on ihan peruskastiketta. Ensin tosiaan kalttasin tomaatit ja otin karat pois ja sitten keittelin hissuksiin liedellä sipulin kanssa. Mausteena basilikaa tms. Tätä kastiketta voi jalostaa helposti lisäämällä hieman porkkanaraastetta kypsytysvaiheessa sekaan. Periaatteessa siis aika samanlaista kastiketta teen itse ruoaksi, mutta vauvan kastikkeesta vaan jätän suolan pois. Valkosipulia en ole vielä laittanu vauvan kastikkeeseen, mutta sipulia ja purjoa kyllä. :) Harmi vaan, että poika reagoi tomaattiin... mä tykkään itse hirveästi tomaattisesta jauhelihakastikkeesta. Oisko tää ny sit pitäny laittaa resepteihin.. hirveesti ketjuja. APUVA!
 
Muokattu viimeksi:
Musta tuntuu, että vauva vetää ruokaövereitä.. Puklaa ja pursuaa ruokailun jälkeen. Tänää annoin vähemmän puuroa, vaikka lääkäri sanoi että ei vauvat ylensyö.
 
Tiiätkö Känkkis minä luulen myös että täällä syödään ihan liikaa. Napa vetää älyttömästi ja sitten puklataan ja puklataan.

Kun nyt oltiin reissussa ja annoin pojalle piltin kana-makaroni sosetta niin kertokaa mulle pölijälle miksi siinä purkissa lukee illan tullen?
 
Mä oon kans ihmetellyt samaa.. Mutta jos se on vaa haluttu nimetä erilailla että on saatu yks erilainen tuote lisää markkinoille. Jokuhan vois laittaa sinne sähköpostia ja kysellä asiasta :grin
 
Mie oon vaan jotenki aatellu, että se ois tarkoitettu silleen illalle ja et jos se olevinaan antais sit hyvät yöunet. :D Et sisältäis energiaa silleen, että pitäis yö pärjätä. Kun siinä on unimyssykin pupulla. ;) Eihän kaikki vauvat suostu syömään puuroa, jos se on vaihtoehto puurolle? Vaikka kyllä meilläkin sitä on syöty ihan normaalisti soseruuan aikaan.
 
Onpas kumma mainoslause piltissä. Meillä on tänä viikonloppuna maisteltu lohta, mansikkasoppaa ja riisiä. Ihan hyvin maistuivat :) Omassa suussakin nuo vauvanpöperöt maistuvat hyviltä kun on itsetehtyä. Ja vaipassa näkyy mitä milloinkin on syöty, mahtavat väriskaalat :D
 
Joo, meillä syötiin reissussa päivällisellä pari kertaa tuota kanaa ja makaroonia. Saman tapaista oon tehny kyl kotonakin. Tänään ois taas vauvalle ruokien tekoa muskarin jälkeen tehtävä.. Vähän risottoja, mössöjä yms täytyy keitellä. Ostin taas parsakaaliakin ja kokeilen, et miten tällä kertaa poitsulla sujuu sen kans. Siitä tuli nii paljon ilmaa pojalle, et sit kitisi ja itki kun ilma kiersi kipeästi.
 
se on just niinkun kellitys sanoi,kysyin meinaan joku aika sitten piltiltä et pitääks se syöttää illalla kun purkissa niin sanotaa:laughing002 ni sieltä tuli sit vastaukseks tyylii et se on niin täyttävää(olisko ollu proteiinii??) et sillä jaksaa sit monta tuntia.jotenkii näin se meni.:grin
 
No selvishän se :) Mun pitäs vähän jarrutella tuota soseiden teko intoo kun ei enään pakkaseen mahdu :grin Siellä on viittä eri sosetta ja jokaista lajia se kymmenisen purkkia.
 
Pakko tehdä aina vähän kerrallaan, kun pakkaset on täys itte tehtyä leipää, marjoja, omenahilloja yms yms.. vauvan ruoille on yks lokero.. ja se on pian täys. Tai no, ny alkaa kumista tyhjyyttään.. ei siel oo ku lihoja ja tomaattikastiketta ja ehkä yks pussukka kana-riisi-vihannesmössöä.
 
Takaisin
Top