Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyyne on nyt tykästyny kaurapuuroon, mut toistaseks sinne ei saa laittaa sekaa mitää soseita. Ja toi ite tehty nauta-kasvis on alkanu tökkimään, siitä ei mee ku puolet siitä määrästä mitä normaalisti ruokaa menee.
 
Mä oon jo paistanutkin pojalle jauhelihaa. Pienessä tilkassa öljyä ja kasvisten sekaan. Ja uunissakin oon kypsyttäny.. :)
 
Haluisin joku aamu kokeilla pojalle mannapuuroa et eikös tän ikäsille voi antaa jo myös kys. puuroa? entäs onko kukaan antanu ihan normi riisipuuroa eikä niitä kaupas ällötys jauhepuuroja :D
 
Mä oon antanu mannapuuroa tai oikeestaan mannasuurimoista tehtyä mustikkapuuroa. Neuvolantädillekin puhuin, että taidampa antaa niin se oli silleen ok, mut sit myöhemmin luin jostain, että sais antaa vasta 8-10 kk iässä. No eipä siitä ainakaan tullut mitään ja hyvin onnistui syöminenkin niin aion antaa kyllä jatkossakin.
 
Ok kun ite unohdin jutella neuvolantädille siitä et jos antaisin vähän muitakin puuroja kun vaan kaurahiutaleista valmistettuja :) Kyllähän se nyt maalaisjärkikin sanoo et vois antaa ja jossei muuten niin ainakin vähän löysempänä versiona, mutta on helpottavaa kun täältä voi aina kysyä et onkos muut uskaltanut jo kokeilla ensin :)
 
Mä oon kans antanu just tuota muksun mannapuuroa. Ei vaan purkki kauaa kestä, kun desiin vettä menee 6rkl puurojauhoa.. Meillä on kaapissa myös ihan mannakaurapuurohiutaleita, joita esikoisen kanssa välillä syödään. Taidan keitellä siitä meille kaikille huomenna puuron.. Tosin en oo aikaisemmin vetee tehny sitä, mutta kai se onnistuu..
 
mä tein sen puuroannoksen pienempänä kun en yhtää tienny et miten tytsyn maha siihen reagoi,mut näemmä se ainakii toistasiks sille sopii.
 
tulipa tässä vielä mielee et mitenköhän kauan tota korvikemaitoo pitää vielä lämmittää??vai jokohan sen voi antaa suoraa kaapista?ei oo tullu neuvolassakaa se puheeks.
 
Mä oon tehny puuron ihan tavallisista mannasuurimoista. Neuvolatäti mainitsi meille myös, että voisi tehdä maissipuuroa maissisuurimoista. Tätä ei olla vielä kokeiltu mutta vois kyllä. Seuraavaks meidän täytyis tehdä kuitenkin neljän viljan puuroa.
 
Jäde muistaakseni esikko oli joku 7kk ikänen ku korvike ei aina kelvannu lämmitettynä, tais johtuu siit ku sillon tuli ekat hampaat. Sit annettii ihan jääkaappikylmänä sitä, silloin ku ei lämmin kelvannu. En tiiä onko tohon oikeesti edes mitään sääntöä, ku ei koskaa tullu neuvolassa puheeks.
 
mä oon nyt lämmittäny sen jääkaappikylmän maidon haaleeks ja antanu sitte.tuntuu et se sitä maitoo juo lähinnä enää vaa janoo.
 
Huaah....!!!! Luumuinho kasvoi vauvassa kerta kerralta suuremmaksi eikä vatsakaan meinannut enää toimia. Eilen kokeilin vielä luumua mangososeen kanssa, muttei sekään kelvannut. Bataattia kyllä suostui syömään muutaman lusikallisen, mutta mangoa ei tainnut mennä kuin kaksi lusikallista ja nekin suu viivana... Viime yönä tietysti heräsi kaksi kertaa - ei ole soseiden mössöttely täällä auvoista.
 
meillä se puuroinho on kasvanu.taidan heittää roskii noi puurot.mut mitäs mä nyt sit tilalle annan??tulee kalliiks ostaa aamuvellejä kun niitä menis purkki per aamu.tänään annoin pelkkää maitoo,eka meni 180 millii ja sit hetken päästä 120millii päälle:eek:.pitäs sit antaa kaks hedelmäsosetta päiväs jos yhen ottais jo aamulle.
 
Ootko jäde koittanu tavallista puuroa? Tai sitten että sekoitat vähän jotain marja/hedelmäsosetta puuron joukkoon?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
aina ja tunnollisesti oon sotkenu hedelmäsosetta joukkoo,mut ei kelpaa.kerran koitin normi kaurapuuroo,ei kelvannu.emmääkää puurosta niin välitä,jos se on sukuvika et puuro ei maistu:grin
 
Mä en sotke sitä hedelmäsosetta sinne puuroo, must siit tulee ällöä eikä sellain sötkötetty puuro oikein maistu pojallekkaa :grin Mä heitän sen nokareena puuron reunalle ja otan lusikalle eriksee sosetta ja puuroa. Lisään sosetta jos meinaa loppua. Katon aina vähän miltä poika näyttää että onko puuro tuulella vai ei. jos puuro ei meinaa maistua ni otan enemmän lusikkaan sosetta ja vähemmän puuroa ja välillä laitan pelkkää puuroa lusikallisen suuhun, jos taas puuro maistuu ni sitten vähemmän hedelmäsosetta.
 
Meilläkin maistui taas vähän paremmin puuro, kun keitin kaurapuuron ja lisäsin keittäessä joukkoon pakastemustikoita. Ihana mutta hyvin sotkuisaa mustikkapuuroa oli se. Tulee erilaista kun keittää mustikkapuuron verrattuna siihen, että laittaa keitetyn puuron joukkoon mustikkasoseen.
 
Takaisin
Top