Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille neuvolatäti sanoi, etä kun ne kuorii ja keittää niin säilöntäaineet häviää, eikä hätää ole.
 
No kuoriminen ei kuulema täysin auta, ja keittämällä häviää vitskut.
Kohtuus kaikessa sanon minä. Taidan tehä kuitenkin pikku sössön.
 
Mä oon ainakin tehnyt, mutta enhän mä nyt tietenkään joka päivä just sitä päärynää syötä :grin
Olen ollut siinä käsityksessä, että ihan kaikki vitamiinit ei tuhoa keittäessä ellet sitten keitä niitä tuntia. Mutta ainahan on vaihtoehtona ostaa kaupasta valmis purkkiruoka jos kokee ettei oma tekemä ole hyvä juttu :)
 
En koe :D jatkossa ostan luomua, noi menköön nyt soseeksi. Hullukshan tässä tulee jos liikaa alkaa kyttää kaikkea.
 
Hei auttakee viisaammat! Ostin nyt vihdoin aineksia, että tekisin itse sapuskaa tänään pojalle. No olin laittamassa maustamattomia kanasuikaleita kiehumaan niin huomasin, et niissä on kuitenkin suolaa. Haittaakse?!
Ja sit tosiaan noi oli noita raimbown, ja kun äsken olin tarkemmin katsomassa niitä ni niissä on siis jotain E -koodejakin ja haluaisin edes vielä hetken säästää pojan noilta... Mistä kanasuikaleista te ootte tehnyt ja onko edes sellasia kokonaan naturelleja kanasuikaleita olemassa missä ei ole mitään?
 
Voi en mä nyt mitenkään karinniemeksi muutu :sad001 Noihan olis näemmä hyviä ja varmaan niitä kaupassa katsoinkin, mutta maksoi luultavasti niin paljon että piheys iski.
Voiko kypsennettyä kanaa muuten sitten pakastaa, kun tuostahan tulee niin paljon?
Oon vähän tyhmä näiden vauvan sapuskojen kanssa:oops:

En nyt sitten varmaan tee noista kanoista mitä ostin... keitän kuitenkin makaronia ja porkkanaa ja pataattia ja laitan pilttiä kaveriksi. Puoliksi sentään itse tehtyä :)
 
Niranda iha helppo on tehdä kanasta ja tulee loppu peleissä halvemmaksi kuin kaupan purkkiruuat (vaikka se paketti kariniemeä maksaakin enemmän kuin rainbow :wink ) koska mä tosiaan leikkasin pieniksi ja kypsennin keittämällä kunnolla. Tarkistin kypsyyttä niin, että otin lautasella yhden palan ja leikkasin nähdäkseni sisälle. Kun oli kypsää niin liemet eri kippoo ja kanat toisee kippoo. Vähän keitinvettä joukkoo (ja tarpeen mukaa lisätä sieltä liemikiposta keitinvettä) ja sauvasekoittimella hurauttelin mössöks. Laitoin säilytysastian kannelle pieniä kananokareita. Ehkä noin 2tl kokoisi ja pakkasee. Kun oli jäätyny ni laitoin pussii ja sieltä otetaa aina kana aterialle yks nokare. Niitä nokareita tulee paljon ja niistä kyllä riittää sitten syötäväks, ja huomattavasti enemmän, helpommin ja halvemmin kuin ostaisit sen purkkiruuan kanaa joka syödää yhellä kertaa :) YOU CAN DO IT!!! :grin
 
Ehkäpä menen tänään taas kauppaan ja ostan noita fileitä :)
Montako osaa ateriasta on tuota lihaa yleensä? 1/3, 1/4..
 
Melkein kaikkea voi pakastaa, mä teen aina karinniemen jauhelihasta, sitä keittelen musteliemessä ja sit vihanneksia sekaan ja blenderiin!
Aventilla on hyviä maidonvarastointi kippoja myydään 10kpl paketeissa 2dl eli päivän setti.SIIS PAKASTAMISEEN.
Oon laittanut lihaa/kalaa/kanaa n. 15% yht.
 
Öö, hyvä kysymys :grin oon tehny liha napit pakkasessa erikseen. Noin ruokalusikallinen per päivä. Hei mitenkäs ootta tehny jauhelihan? Kun mietin että paistanko pannussa vai keitänkö?
 
Jhl, keittänyt pitkään pehmeäksi, peri laakerinlehteä ja muutama maustepippuri sekaan ja sit poimin pois ja liemi mukaan ja blenderiin kasvisten kera,Sama staili kun kanassa :grin
Ja lohessa, +2 musta-ja valkopipppuria...tilliä ja kasvikset.

korjaus: eka vettä johon ne mausteet, 10min keittely sitten ne pois ja jhl sekaan.Vaikee noukkii kun liha seassa :)
 
Muokattu viimeksi:
No mä heitän pakkasesta purkillisen ite tehtyä sosetta ja sinne ton liha/kana napin.

niknik Voiko niitä maidon säilytyskippoja pakastaa? ihan oikeesti? miksen oo älynny, mulla on niitä just se 10kpl tuol kaapissa ja kun en maitoon niitä käytä ni miksen oo älynny että voisin niissä pakastaa sapuskat :eek:
 
Teeppä niknik heti sellain :) mutta jos täällä höpistää muuten kiinteistä ja siel sit vaa repseptit :)
 
En mä oo kattonu niitä niin tarkkaa. ostettii ne esikoisen aikaa pumpatulle maidolle jääkaappi säilytykseen mutta nyt ne on jääny ihan käyttämättä. no, nyt tiedän niillekki käyttöä :)
 
Takaisin
Top