Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä oon jaksanu, ihme kyllä, keittää jika aamu ja ilta ihan normipuurot pojalle. Ei oo käyny ees mielessä pikapuurot tai jos keittäis kerralla isomman satsin. Hei tästä vois päästä helpommalla! On sitä tyhmä :laughing005
 
Eipä ole tämäkään sosekokeilu auvoisa. Pikkuihmeellä oli kolmen päivän kakkatauko, mutta s ai eilen tehtyä tarpeet, ehkä luumusose auttoi. Annoin nyt tänäänkin luumusosetta palsternakan jälkeen, vaikka vauveli ei todellakaan luumun mausta riemastu. Happamiahan nuo ovat, kun ovat kaukaa Suomeen rahdattuja tähän aikaan vuodesta. Nopeaa kyllä oli luumusoseen teko - muuta hyvää en juuri nyt osaa sanoa. Odotellaan tässä nyt taas vauvan vatsan toimintaa...
Seitsemän tunnin yöuniakaan ei ole tässä taloudessa juuri nukuttu sosesyöpöttelyn alettua. Onko tämä kaikilla yhtä hankalaa?
 
Kyllähän se alku usein tuottaa jonkinmoisia vaikeuksia asiassa tai toisessa. Kyllä se polkulainen siitä. Toisilla kestää niin makunystyröillä kuin mahallakin hetki tottua noihin kiinteisiin. Kyllä meillä kaikilla kuitenkin jossain kohtaa on se lapsi, joka syö jo ihan itse lusikalla ruokaa enemmän tai vähemmän taitavasti. :) Sitten on ehkä nämä alun kompuroinnit jo unohdettu.
 
Minäkin keitän puuron vaan joka toinen päivä. Sit vähän suhautan maitoa suoraan tissistä niin notkistuu.

Minä en oo yrittänyt edes liittyä mihinkään onni-kerhoon. Onko siitä mitä iloa? En tosin mitään ruokalappua edes tarvii, jos kyseessä on kankainen lappu. Meillä syöminen on sotkuisempaa pehmeän lapun kanssa kun ilman mitään lappua, koska vauva pistää sen lapun suuhun koko ajan, eikä sinne suuhun mene kyllä yhtään ruokaakaan. Me käytetään selkaista kovaa lappua, missä on se kaukalo. Sitä ei tarvii kun yhden, kun se on niin helppo pestä.
 
Jes, täällä syödään nyt luumu-, bataatti- ja mustikkasosetta, eikä verta oo näkynyt! Bataatin jälkeen oli pienen pieni veriviiru, mutta sen jälkeen ei mitään. :happy093 Poitsu varmaan söis ihan kaikkee mitä annetaan. Ei missään vaiheessa oo kieltäytynyt syömästä soseita ja selkeesti nauttii, kun saa "oikeaa" ruokaa. Oon vaan niin onnellinen! :love017
Meillä muuten nukutaan soseiden jälkeen paljon paremmin kuin ennen! Yöllä herää suunnilleen kerran tai kaks ja aamukuudeltahan mun on pakko viimeistään herättää lääkkeelle, jos ei muuten herää. Eli meillä ei kyllä kitistä mitään masuvaivoja tai muutakaan.
 
Muokattu viimeksi:
minäpäs tänä aamuna keittelin (mikro keitti:grin) tytölle manna/riisipuuroo,vähän hedelmäseiska sosetta joukkoo..ja arvatkaa vaan söikö?EI! no osasyynä saatto olla se 140 millii maitoo ennen sitä puuroa.ja kyllä se muutaman lusikallisen sitä maisto mut sit tuli kiintiö täyteeo_O.no huomenna taas uus yritys.
 
Hei muuten... Kun tuota valion tuutia pojalle annan niin annatteko te vielä 1 maidonkorviketta vai sitä 2:sta mikä on tarkotettu 6kk--> ? (ku en todellakaan tiedä meneekö se samanlain eri maidonkorvikkeissa noi nrot...)
 
Ok.. Meil on tota kakkosta ja tänää maisteltii sitä puuron jälkeen 100 ml... sitte varmaan viel kerran tänää viel juodaan sitä toisen kerran ja muuten juodaan ykköstä... Kun se kuulemma voi aiheuttaa vattavaivoja?
 
Tuuti 2 annettiin heti 6kk etiäpäin, inki lista sama olikohan sinkkiä ja rautaa (2) hitusen enemmän, muuten samaa möllöö :D
Vatsavaivoja? Mistä moista kuulit? niissä on hiuksenhieno ero niin tuskin aiheuttaa mitään, ei ainakaan täällä...
 
en mäkään oo kuullu et se mitään vatsavaivoja aiheuttais,tai sit aiheuttais jo se ykkönenkii.meillehän ei käyny muu korvike kun se arlan baby organic(luomukorvike siis)
 
Tais se oma neuvolatäti niin sanoo kun kysyin että annetaanko jo 2 vai jatketaanko ykkösellä... :D
No samapa tuo.. meil o viel muutama purkki ykköstä.. juokoot eka ne pois ja jatketaan si kakkosella... :)
 
Meidän neuvolatäti neuvoi kaverille että lihat,viljat täytyy aloittaa aina yhtaikaa, siis 5kk iässä :D myös kun sen lapsi 3 tuntia rotatehosteen jälkeen ripuloi ja oksensi väitti ettei voi olla se rokote...koskaan ei aiheuta 3 tehoste vaivoja.
Kyseinen neuvolatäti ei ole täälläpäin oikein suosiossa :D Kävin sillä 2 krt...paskimmat neuvot mitä ikinä mistään olen saanut.Mieskin inhosi sitä..
NOjoo, kai jossainpäin suomea on niitä ammattitaitoisiakin....
 
Mun pitää tehä ite toi tyrni sose kun tuo omppu ei kelpaa pojalle...
Tai voishan sitä kokeilla sitä kaupan omenaa jos se ei olisi nii äkästä ainetta :)
 
Ostin 2 kiloa päärynöitä kunnes( biologi)ystäväni kertoi että kaupan hedelmissä on niin paljon säilöntäaineita ettei moista syöttäis omalle lapselleen, kuulema vauvojen hedelmäsoseet ovat turvallisisa koska ne tehdään heti eikä niihin silloin täydy laittaa myrkkyjä.
Kotimaiset/luomu on eriasia..Justiinsa...minnehhän nakkaan noi päärynät ny sitten,Oon syönyt jo 2 päivää monta päivässä...
 
Takaisin
Top