Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ny tiiä... kyl mun mielestä vesi on hyväksi ihan janon sammuttamiseen ruoan ohella. Meillä ei pojan aukile ole koskaan ollut kuopalla.. eikä oikein vähän painuneenakaan.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Ku mä en oikein edes ymmärrä että miten se on kuopalla.. tai siis siinä on se reikä mikä kuuluukin ja pehmeä kohta mikä kuuluukin olla.. ei se mitenkään oo mun mielestä ihmeellinen..

Onko joku sinbu sanonut, että vauva tarvitsee vettä? Meillä neuvolatäti sanoi, että rintamaidolla oleva vauva ei vettä vältämättä tarvi, myös rintamaito sammuttaa janoa. Vesi voi vaan täyttää turhaan mahaa ruualta ja maidolta, kun ei vauvat vettä sinänsä mihinkään vielä tarvi. Tiedä sitten, mutta itse en ole vettä vielä tässä kohtaa pitäny tärkeänä..
 
No ei meidän neuvolassa kielletäkään vettä kun se on hyväksi. Saa kiinteitä syövä vauva kyl vettä juoda ruoan kanssa ja avuksi se on suolistollekin. Se, että se vie maidolta tilaa on totta, mut ei sillä korvatakaan maitoa. Se on vain janoon ja kyl poika rintamaitoa vetää ihan hyvää tahtia edelleenkin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Nytkin ipana tissillä ja vetää maitoa täyttä häkää. :)

Nii ja erityisesti nyt tota hammasta saa huuhdeltua samalla sillä vedellä. Minusta vesi on hyväksi. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
En mä tarkoittanutkaan etteikö saisi antaa :) Tottakai ummetukseen kannattaa kokeilla, mutta kuten aikaisemmin kerroin ettei meillä ole ongelmia kakan tulon takia tms niin en ole nähnyt syytä antaa tarkoituksen mukaisesti päivittäin vettä.. Niin siis minä en ole tehnyt, muut voivat tehdä mitä itse haluavat :)
 
Samma här. Poika vetää lounaalla ja päivällisellä vettä ruoan kanssa. Ehkä arviolta ruokalusikallisen per ateria. Aika vähän ja siitä o tullu jo osa ruokailua ja tapa vaikka kakka tulee hyvin. Jos poika olisi pieni ja kasvaisi huonosti nii en juottais vettä vaan senkin edestä maitoa. Mut tuo mörssäri ei kyl kutistu ku kyl ruoka maistuu. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Minä koitan antaa sitä vettä sen takia, kun meillä ei kelpuuteta maitoa enää ruuan päälle niin menis sit edes jotain nestettä. Tuntuu, ettei rintamaito maistu niin suurissa määrin muutenkaan enää, niin jotenkin tuntuu, että kai se vauva sitä nestettä kuitenkin edelleen tarvii. Välillä näyttää, että pissiä tulee aika vähän ja kakka on melko kovaa usein. Yks aamu oli vaan muutama jäniksen papana vaipassa ja siinä koko päivän saldo.
 
meilläkään ei enää ruuan kanssa oteta maitoo,siks tarjosinkii sitä vettä.tuttipullosta meillä sitä juodaa,muki on sitä varten että sitä nokkaa voi purra ja narskutella:)ehkä se joskus sitä oppii käyttämään.
 
Siitä aukileesta, se on siis normaalisti sellanen pieni notko kallon luiden välis, mut sit ku vauva ei oo saanu riittävästi nestettä siihen tulee kunnon lommo ja kalloluiden reunat tuntuu "terävinä" kun päätä silittää.

Ja meilläkii Tyyne ei tissiä huoli ollenkaa ruoan päälle vaan aikaa pitää kulua melkee pari tuntia ennen ku tissi kelpaa.
 
Meil menee vettä hyvä et suullinen jos sitäkään ku ne syljetään kaikki pois... hyvin harvoin annan vettä ton takii... vettä käytän kuitenkin ruoan tekemiseen niin saa sitäkin kautta nestettä vaikka saakin maitoa joka ruokailun jälkeen :)
 
Okei, no nyt vähän selkis tämä aukilejuttu :)

Meillä yleensä tissi menee ruuan päälle joko melkein saman tien tai puolen tunnin sisään. Ja siitä sitte unille, nimen omaa siis lounas ja päivällis aika siis..
 
Joo meilläkin voi seurata pojan maidonjuonti kiintiötä suoraan aukileesta :) ihan lommolla jos ei oo maistunut, yleensä ei ole kuopalla.
 
Jeij, kaurapuuroa mennyt nyt kaksi päivää ja tuntuu sopivan hyvin! :smiley-ashamed004 Tää on niin mahtavaa. Tuntuu, että menee ehkä vähän liiankin hyvin, että koska se stoppi tulee ja kaikki menee taas päin p:tä. o_O Ihmettelen tota veden antamista ihan siks, kun meille ei ole lääkäri maininnut ollenkaan. Maidolla mennään niin pitkään, kun vaan kelpaa hyvin. Ehkä kesällä sitten vettä, jos tuntuu, että tarvii.
 
Joo parempi juoda vettä ku aina maitoa kesäkuumalla.. saati vastiketta. Iha pienet vauvat yms poikkeukset mukaan lukematta.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyl ois tylsä janoon juottaa tissiä jossai uimarannallakin kokoajan.. :p

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Päätin sitte kokeeks tarjota tissimaitoa nokkamukista ruoan kanssa, jos vaik sais maitoo menee paremmin. Ja oliki muuten pahimman laatunen virhe, Tyyne pisti täys stopin kaikelle syömiselle; ei kelvannu se maito ei vesi eikä se ruokakaan :angry3 Ihan sama mitä mä teen ku väärin menee hitto kuitenkii :BangHead
 
Takaisin
Top