Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä syödään Semperin kaurapuuroa, mutta NL-täti suositteli, että opeteltaisiin pikkuhiljaa ihan normi kaurapuuroon.Täytyy vissiin sekoittaa vauvapuuroo ja normipuuroa sekaisin ja sitten alkaa vähitellen vähentään sitä vauvapuuron osaa. Aina kun teen normaalia kaurapuura tytölle siitä tulee limaista, eikä se maistu. Seuraavaks kokeilen 4-viljan puuroa, se on omasta mielestä parempaa.

Saatiin myös Onnilta pahoittelut epäonnistuneesta rekisteröinnistä ja tuotteet. Ne jää säilöön reissuja varten :).
 
voiko niitä tavan 4-viljan puuroja jo antaa? ku sitte kattelin vauvapuuroissa 4-viljan puuroa ni ne on vasta 8kk ylöspäin... Miksi?
 
Minä annoin eka kaurapuuroa viikon ja nyt ollaan syöty riisipuuroa ja myös neljän viljan puuroa. Hyvin meillä uppoo se Nallen neljän viljan puuro ja myös äidille. Kaurapuuroa en enää poraa, mut ton neljän viljan puuron mä viel vedän pikkuisen sileämmäksi. :) Nii ja siis tosiaan ihan tavallista puuroa oon antanu. Ainoa vauvojen puurojauhe oli se HIPPin riisipuuro, mut se ei kelpaa pojalle kovin hyvin.
 
Mä annoin eilen taas kaurapuuroa, ja nyt pelkäl tissimaidol maustettna ja uppos paljo paremmin ku soseesee tehty. Tänää jäi puuro välistä mut jos taas huomena antas. Ja ihan pikakaurapuuroo annoin, ja en pienentäny sitä mitenkää. Toi pika ku on selasta höttöä et menee turpoomal jo niin hienoks.
 
En muista et sanoinko jo tästä mut siis meil on sitä piltin kaurapuuroa mikä on niin hienonnettua ettei siihen tarvi lisätä ku keittimestä vesi.... tietenkin aina vähän jotain hedelmää sekautan pari lusikallista mukaa :)
 
Mie en jaksanu siihen liittyä. Ruokalappujakin löytyy jo aika monta. Mutta ihan peruspuurot meilläkin on käytössä. Ei ole maistettukaan noita valmiita tämän toisen kanssa. Esikoisen aikaan taidettiin jotain muksupuuroa saada joku näytepakkaus, ja omaan suuhun se maistui jotenkin suolaiselta, vaikkei siinä varmasti suolaa ollutkaan. :D Neljänviljanpuuroa on jo maisteltu kaurapuuron lisäksi, se maistuu ihan hyvin, mutta siinä on hiutaleet isompia kuin tuossa pikakaurapuurossa, niin heikommin menee.
 
Täälläkin tehdään normikaurapuuroa. Olen jauhanut ryynit jauhoksi tai vetänyt puuron sauvasekoittimella sileäksi. Varmaan vois mennä isommatkin hiutaleet, jos ovat pehmeitä. Itsekin olen tykästynyt sileään puuroon, johon voi sulattaa makupalan pakkasesta. Seuraavaksi ajattelin keittää puolukoita jääpalakuutioiksi sekä ostin maustamatonta, suolatonta kanaa, josta teen sapuskaa tytölle.

Meillä puuro on tytön suurta herkkua, 2dl on mennyt meilläkin ja se tuntui hirmuisen isolta määrältä, mutta koska teilläkin menee niin taitaa olla suht normimäärä. Olen myös kuukauden päivät tehnyt kaurapuuroa. Kaapista löytyy kaura-ruishiutaleita. Oliko rukiille jotain rajoituksia ? Entä teittekö riisipuuroa niistä hiutaleista vai oikein puuroriisistä veteen vai mihin ?
 
oiskohan sitä huomenna tartuttava itteää niskasta kiinni ja tehtävä tytsykälle sitä puuroo??ei se kyllä oo valittanu vaikka ei oo sitä saanukkaa.
ei sille äsken maistunu ruokakaa kunnolla...pirhana.
 
Mä en joka aamu ja ilta ehdi keitellä puuroa kattilassa, sen takia oon tykästynyt noihin lisää vain vesi-puuro.. mutta mit on tuommoiset pikakaurapuurot?! :think005
 
Ongelma on vaa siinä, että meidän levyt kuumenee ihan hitokseen hitaasti. Keittoaika 1 minuutin mutta kunnes se alkaa kiehua vie 15minuuttia :laughing021 kyllä siitnä välillä meidän iltoina on pikasuus kaukana :laughing021
 
Joo, no meil on kaasuliesi nii todellakin tulee hippasen pikaseen puurot. Laita valmiiksi kuumennettu vesi, nii tulee ees aavistuksen nopeammin. :)
 
Mä teen aina iltasin satsin sitä nallen 4 viljan puuroa. Sit jaan sen kahteen kippoon. Saavat jäähtyä. Toisen herra vetää iltapalaks ja toinen on sit jääkaapissa oottamassa aamua. Sen sitte pikasesti lämmitän ja lisään hedelmäsosetta. Meiän herra tykkää siis syödä huoneenlämpösenä. En mä ees tienny, ettei tota 4 viljan sais antaa ? Onhan se onnipuuroki. Ja meillä kun ei pelkkä kaura käyny, ni toi oli ihan looginen :D
 
No mut eiks siitä tuu sellasta klönttimäistä ja limaista ku aamulla lämmittää mikrossa?
 
Ei tuu. Mäkin joskus keittäny valmiiksi, vaik yleensä keitän aina tuoreen puuron, mut ihan yhtä hyvää on vaik lämmittää mikrossa. :)
 
Sama täällä, teen usein 3 annosta puuroa valmiiksi. Jos tulee klönttimäistä noin niin lisää vettä tms. ja sekoita sileäksi. Tuossa vauvanruokakirjassakin ohjeistettiin tekemään vesipuuroa ja säilyttämään jääkaapissa. Uudelleen otettaessa käyttöön voi lisätä vauvalle sopivaa maitoa sekaan.
 
Mie teen vauvalle mikrossa annokset. Tietysti sitten, jos itsekin syö puuroa, niin samalla siinä keittyy vauvallekin. Mutta mikrossa valmistuu ihan kätevästi, kun vaan muistaa kytätä sitä puuroa siellä, ettei kuohu yli. On sitä puuroista mikroa saatu jonkun kerran siivota täällä nimittäin.
 
Takaisin
Top