Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sinbu Tyynelle ei kelpaa tissi ollenkaa ruoan päälle, vaan se on siirtyny omaks ateriaks. Yöllä syö 1-2krt, seittemältä ylös ja sen jälkee 1-2krt tissiä ennen lounasta, lounas 11-13 aikoihin (riippuu miten päikyilt herää) sen jälkee 1-2krt tissiä ja n. klo17 päivällinen ja n.klo20 iltapala. Joskus iltapalan ja päivällisen välis menee viel maitoa, mut harvoin. Ja useemmin aamusiki menee 1 kuin 2 krt maitoa. Jos lounas on klo11 ni 2krt maitoa ennen päivällistä, muuten 1.

Tänääki yritin iltapalan päälle (n40min myöhemmin) tarjota tissiä, mutta turhaan, ei kelvannu. Sit se herää joskus 11-01 välil syömää ekan kerran. Yöllä tissistä syödääki sit oikee pitkän kaavan kanssa, päivisin lyhyemmin.
 
Nii ja tost painojutusta. Oon vertaillu esikon ja Tyynen neuvolakortteja (6kk), ja on hassua et vaikka Tyyne on himpun lyhyempi ja kevyempi kuin esikko nii silti esikko oli hoikemman näkönen. Tyynel onki sit melkee 1,5cm isompi pipomitta :laughing021:love017
 
Meillä menee ihan hirmusti edelleen sapuskaa ja tissiäkin.
Tänää poika on syönyt ensin 06 tissiä (yöllä söi aikaisemmin 1 kerran), 08 aamupuuro hedelmäsoseen kera, 09 tissiä, 12 lounasruuan noin puol purkkia, 12.30 tissiä, 14 välipala purkillinen rahkasosetta, 15.30 päivällisruoka noin puol purkkia ja maidot tissistä päälle, 18.30 tissi, 20 iltapuuro ja 21 tissit tyhjäks.. Kyllä ihmettelen jos ei tällä ruualla kasva :grin ja kun musta tuntuu, että noi lounas/päivällis ruuatkin sais olla isompia annoksia kun lautanen aina oikein kaavitaan tyhjäksi o_O
 
Meidän päivä tänään. Yöllä 2.20 molemmat tissit tyhjäks. 6.30 maitoa, 8.30 n. desi puuroa hedelmäsoseella + maito, 10.40 purkki kasvisporsasta + maito, 12.45 puol purkkia hedelmäsosetta + pieni maitohörppy + pari maissinaksua, 14.20 maidot molemmista tisseistä, 16.15 maitoa, 18.15 puol purkkia bataatti/kesäkurpitsasosetta + maito, 20.00 n. desi puuroa hedelmäsoseella + molemmista tisseistä maitoa.
 
Tänään on kokkailtu. Tein bataatti-porkkana-parsakaali-purjo-persilja, bataatti-porkkana-parsakaali-purjo-persilja-riisi ja kukkakaali-bataatti-porkkana, kukkakaali-bataatti-porkkana-couscousia .. Mittaa heitä niin et ekana olevaa eniten jne.. Nyt on soseuta pakastimessa. . Huomen pitäis viel tehä paria ni sit ois vaihtoehtoisesti :P
 
Mua alkaa turhauttaan. Ihan ama mitä gourmee soseita teen niin neiti ei edes suostu avaamaan suutaan....
 
Toiset vaa on niin ronkeleita, kyl ne silti kasvaa isoiks niinku nei joille kelpaa kaikki :) En mäkää vauvana syöny muuta ku hedelmäsoseita. Mikää muu ei vaan kelvannu.
 
Meidän esikoinen oli aika ronkeli ja meni aikaa ennenkuin edes hiffas koko syömisen päälle yhtää mitää.. on ollut oikein luksusta kun poika syö kaikkea hyvällä ruokahalulla.
 
Sä oot Tiutsi ollu ahkera :)

Meiän heppu ei taas välitä noista hedelmäsoseista. Puuron kanssa menee vähän, mut sellasenaan on suht turha antaa. Pikku karjalanpata on sellasta, et pystyis vetää sitä purkkitolkulla. Tänään porukoilla tuli itku, ku se loppu ja lautanen vietiin pois.
 
Poitsu teki stopin sille hippipuurolle. Ei kelpaa riisipuuro siis... annoin sit omalta lautaselta neljän viljan puuroa, niin sehän kelpasi heti. Onneks en ehtiny laittaa maitoa ja voisilmää omaan puuroon, kun ipana söikin mun puuroa. Ja pakko sanoa, et nyt kun toisen kerran tuota HIPPipuuroa maistaa, nii ei se kyl kovin hyvää ole... :sick009
 
mun mielestä se oli ihan hyvän makusta,en tosin maistanu sitä ku vähän sormenpäällä,mut eniwei.
ei tainnu meitin tytsylle tulla siitä kalasta mitää oiretta,täytyy tänään antaa vähän lisää ja loput pistää pakkasee.
mut mansikkaruuat on meiltä kieltolistalla,just saatii se karsee vaippaihottuma pois ja oon ihan varma et se johtu siitä mansikasta.
 
No ompa outoa.. Eikait mansikkaa pysty mitenkää muuttaa/korvaa alle vuoden ikäselle. Niinkuin esim maitoa.. mutta mutta mä kyllä esikoisen kohdalla vältin mansikkaa ja niin on nytkii ollu aatoksissa..
 
mä kans jätän nyt kaikki mansikkaa sisältävät ruuat pois.kun tuskin se ite jugurtti sitä ihottumaa aiheutti?ni luulisin et uskaltaisin koittaa tytsyl sitä mango-jugurttia.
 
Mä kysyin neuvolasta just tosta mansikasta. Eli tuoretta mansikkaa ei saa antaa, mutta käsiteltyä saa antaa. Eli keitettynä mansikka on OK. Ennen suositus oli että ei alle 1-vuotiaille, mutta nykyää suositus on se että käsiteltyä saa antaa, ensin varovasti eli samal taval ku mitä tahansa uutta makua, jotta näkee tuleeko siitä oireita vai ei.

Mä oon nyt sit Tyynelle antanu Hippiä, punaiset marjat ja siinä mansikkaa tais olla 8% ja sit oon kerran antanu maistaa mansikkakiisseliä. Hyvää näytti olevan ja ei meille tehny mitää oireitakaan :)
 
Mikä Bettie siin tuorees mansikas on paha ?

Musta se riisipuuro maistuu ihan karmeelle. Jotenki semmosta teollista, vaikka luomua onkin.
 
missähän vaiheessa ton puklailun(kirjotin eka et pukalikun:laughing002 )pitäs loppuu tai vähentyy?äsken annoin maitoo ilman sitä sakeuttajaa ja meni viis sekkaa kun ne tuli uloso_O
 
Takaisin
Top