Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niranda00 ihan turhaa koet huonoa omaatuntoa :) Meilläki mennää suureks osaks kaupan pilteillä vaik mieluummin tekis ite. Mut ku on vähän laiska ja mielikuvitukseton ni ei tuu niin paljoa ite tehtyy. Esikon kans alkuu tehtii ite mut lopulta siirryttii kokonaa kaupan soseisii, paitsi puuro tehtii ite.
 
Ei siitä tarvi potea huonoa omatuntoa, jos ei tee itse soseita. Kaupoissa on kyllä laadukasta ruokaa vauvalle, joten miksi ei syöttäisi niitä, jos tuntuu hankalalta tehdä itse. Hus pois moiset tuntemukset.

Ei tainnu sit aiheuttaa se Semperin luumu-päärynä pojalle huutoa. Tosin annoin sitä vaan pari teelusikallista kaksi kertaa päivässä. Mut jos sitä tekis luumukiisselin ja maistattaisi sitä. Nyt meillä kokeillaan tänään ekaa kertaa riisipuuroa.. ostin sitä HIPPin jauhetta, kun halusin päästä helpommalla. :D
 
Joo.. no mä voin vetää aamupalaksi loput, jos uhkaa mennä vanhaksi. Toivottavasti poika tykkää yhtä paljon, ku kaurapuurosta nii ehtii syödä sen paketin loppuun... vetää kuitenkin 1-2dl puuroo jo aamuin illoin. :D
 
mun mielelestä se riisipuuro oli yllättänä hyvää,mut tällä dieetillä varmaa kaikki on hyvää.
mä taidan toistasiks jättää ne jugurttituotteet pois,jos ne vaikka aiheutti ne vatsanväänteet.
 
No joo kannattaa... En ees tajua, miksi ostin niitä rahkajuttuja, ku ei lehmänmaitotuotteita vielä näin pienelle pitäs antaa. Vai onks ne jotenki nii pilkottuja ne proteiinit niissä, et on ok.. Noh, säilyyhän ne tuolla kaapissa ja parin kuukauden päästä uskaltaa maistattaa varmasti.

Ja mä tosiaan syön kaurapuuron ihan veteen tehtynä ilman suolaa.. ja se on jotenkin oikein hyvää! Mut oon muutenkin vähentäny radikaalisti suolaa ruoasta, et saa poika sit terveellisempää ruokaa, kun alkaa syömään samoja sapuskoita.
 
Ja Niranda00, ei sekään kenestäkään sen parempaa äitiä tee, jos tekee soseet itse. Eikä sinusta sen huonompaa, jos ostat ne kaupasta valmiina. :) Jos on itselle helpompaa ja stressittömämpää ostaa ne kaupasta, niin antaa mennä vaan! Monethan niitä väsää itse, koska tulevat kaupasta ostettuina niin kalliiksi. Kyllä itsestäkin tuntuu välillä niin työläältä se soseiden teko, vaikkei se nyt niin hankalaa olekaan, mutta kun yrittää säästää siinä, missä pystyy. :) Mutta aatelkaapa, kun meillä esikoinen söi parivuotiaaksi asti lounaan kaupan purkeista. Kun en itse syönyt lämmintä lounasta ja kun kaiken kukkuraksi miehen kanssa syömme kasvisruokaa, mutta lapset syö lihaakin, niin oli muka niin hankala tehdä yhdelle lapselle ruokaa. Sitten jossain kohtaa pohdin, ettei se nyt niin hankalaa voi olla. Ja nyt on esikoisellekin tehty lounasruokia pakkaseen pakasterasioihin.
 
Niin ja eihän kaupoissa olis niitä pilttipurkkihyllyköitä jos niistä muka jotain haittaa olis lapselle :D Toki se oma mieli tekee kepposet jos aattelee et kaupasta ostettu olis jotenkin huonompaa kun omatekemä. Mun mielestä ne kaupan on ihan samaa kun omatekemät, mutta sen takia mä teen ite soseet kun mun mielestä ne kaupan soseiden rakenteet on jotenkin niin limaisia :fart005
 
Pistääks ne pierettään? :D Toi pieruhymiö on hassu! Hihhih...

Mä haluan kyl tehdä pojalle spagetti bolognesea itse. Ihanko perusmakaroonia ootte käyttäny? Tiutsin mieskö se oli tehny ite? Mä aattelin kans tehdä tomaattikastikkeen ite ja laittaa pakkaseen sit valmiiksi. Annan sitten, kun ollaan käyty viljoja enemmälti läpi. Vaik voishan sen sit tehdä myöhemminkin ja tarjota tuoreeltaan, mut tekee mieli vähä touhuta.. :P
 
Sinbu Mä en itse asiassa tiedä mitä makaroonia oli käyttänyt, mutta mä luulen, että ehkä ihan perus rakettispagettia tai tavan spagettia. Ainakin sellaiset pussit oli pöydällä :grin Ja me alotettiin puurot juuri silli hippin riisipuurojauholla. Aluks tein ihan vaan 0,5dl satsin ja sittemmin isosin. Maistui hyvin, mutta mulla usein jäi osa jauhosta paakuks ja niitä sai sitten kaivella sieltä pois. Ja avattuna säilyi 4viikkoa, ja meillä on jo syöty se vaikka aluks tein pienempiä annoksia kuin ohjeessa. Kun mun mielestä ohjeistus oli 1dl-annokset ja pussissa olis 9 annosta ni ei se kovin kauaa kestä :)

Meillä esikoinen söi purkkiruokia, tosin sitten lähempänä vuoden ikää tehtii itse juuri lounasruoka pakkasee. Tai erilaisia kastikkeita, siihen sitte keitin ulkoilun jälkee perunen/makaronin/riisin ja kasvikset. Ei ollu iso homma. Mutta nyt teen soseita itse, lähinnä mielenkiinnon takia. Musta on kiva tehdä itse. En suinkaan sen takia, että purkkiruuat ois muka "huonoja". Ja kyllä meilläkin joitakin purkkiruokia syödää.
Meillä ei niistä rahkoista mitää tullu, ja neuvolantäti sanoi että kyllä uskaltaa syöttää niitä mikä kk-ruoka sitten onkin. Mun mielestä ne rahkapurkit on 5kk alkaen, joten ehkä niissä on käytetty ihan jotain muuta kuin tavan kermaa tai maitoa :) tai näin mä järkeilin asian.
 
Onhan noi maidonkorvikkeetki lehmänmaitopohjasii ja niitä vauvoille annetaan, samal taval noi jogurtti/rahkasoseet vauvoille on käsitelty ainaki mun järjen mukaan :) Eikai niitä muuten näin pienille oltas tehty.
 
Nii ihan totta, Bettie. Tosiaan ne o sit jotenkin pilkotumpia ne maitoprotskut niissä soseissakin. Ois voinu miettiä pidemmälle. Mut ei pystyny. :D
 
Mäkin esikoisen kohdalla aattelin, että on väärin syöttää vain kaupan soseita..
Nyt on ajatusmaailma erilainen ja soseita teen juuri sen edullisuuden takia. Hedelmäsoseet ostan hyllyltä laiskuuttani ja niitä ei edes syödä niin paljon, ku kasvis-lihasoseita.
Ja toinen syy on se, ettei poika totu liikaa purkkiruoan makuun, ku sitten on kauhean vaikeata yrittää antaa kotiruokaa ja mun hermot ei kestä sitä showta. Ja joillekin tätä ei tietenkään tule eli älä lue tätä elämänohjeena
:laughing021
 
Meidän ipanalta tulee vihdoin kakkaa ja se on sellaista pehmeetä ja helppoa punkea pihalle. Ja sitähän tuntuu riittävän. Eli se taisi jeesiä se semperin luumu-päärynä, jopa niin vähäisessä määrin, mitä annoin. Mut ei huudattanu ja vatta on pehmeellä. It's a win win situation. :D
 
Takaisin
Top