Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Semperin samperin vääntyy koko ajan :laughing025 Hyvä että vatsa toimii :)
 
Tänää pitäs varmaa alottaa soserumba et sais tehtyy tonne pakkaseen siis. Tarkotus tehä peruna-porkkana-nautaa ja peruna-parsakaali-kesäkurpitsaa. Ja en meinannu kyl kesäkurpitsaa kuoria, pihviiki ku joskus siitä tehty ni kuorinee on laitettu. Ja oma äiti sano et just oli jossai ruoanlaitto-ohjelmassa sanottu et ei kannata kuoria, se kuori antaa paljon makua siihen ruokaan (ja väriä). Siemenet meinaan poistaa ettei tuu liian vetistä.
 
Mä en oo poistanu ees siemeniä, kun mun mielestä ei oo liian vetisä ollu. Mut mä oon kevyesti ottanu kuoret viel toistaiseksi pois kesäkurpitsasta. Tottahan se on, et siinähän ne herkut piileksii, mut oon vähän varovainen ollu ulkomaisten vihannesten kanssa vielä toistaiseksi. Mut nyt kun ollaan hienosti käyty ruokaryhmät läpi, niin ensi viikolla jätän kuoretkin (ehkä) kesäkurpitsaan ja alan kokeileen vähän rouheisempana noita soseita. Mä teen joka päivä tuoreet soseet vauvalle.. ainoastaan sen lihaköntsän otan sinne sekaan pakkasesta. Mut en varmasti toimisi näin, jos olisi toinenkin lapsi jo ennestään.. :D Se vaa ku ei oo hirveesti pakastintilaakaan, nii jotenkin aloin vaan tekeen kerran päivässä aina päivällisen ja seuraavan päivän lounaan valmiiksi. Nyt pitäisi kohta keittää kukkakaali-kesäkurpitsa-pottu-kanaa. Huomenna sit kokeillaan makaroonisapuskaa. :)
 
Eiku vai keittäskö riisiä vähän potun tilalle... johan toi ipana on vetäny riisipuuroa! No pirskule.. ihan lamppu sytty. :O :D
 
Aattelin tehä riisii pojalle.... Makaroonia si ku on tottunu tarpeeks vilja tuotteille... Kävi hakemas nautaa ja keitellä sitä pakastimee ja loppuviikosta voi kokeilla kalaa :)
 
Mäkä en oo tarjonnu riisiä, en ees puurona :oops: Ja tuntuu et mä taas siirtämäl siirrän sitä puuronki alotusta :smiley-ashamed008 Miettii vaa et miten käy imetyksen...
 
Bettie. Kai se si sama on koska minkäkin ruoan alottaa. Ihan kuinka ite haluat tuskin kukaan sun niskaa hengittää jos toinen kasvaa normaalisti :)
 
Ostin nyt puurovelliä pojalle jos uppois paremmi alas illalla ettei tuo yskä haittaisi syömistä.. jos kirjottelen samoja juttuja sataan kertaan niin antakaa anteeksi. Oon nyt tullu nii hajamieliseks et oikee hävettää :D
 
Aargh, liikaa lukemista :D Nappoko se ny oli, joka painoasiaa kyseli. Meiän heppu oli viime neuvolas tasan 69cm ja paino 7,5 kg. Se oli ok. Nyt on kyl ruokaa lisätty, mut seuraava neuvola on vasta 8kk. Meil menee puuroa n 2-3dl päivässä ja muutama pilttipurkki. Siihen sit maidot päälle.
 
No et tosiaankaan nappo... tässäkin varsinainen ihmiskunnan kruunuluomus! Pah!

Meillä on poika ny vetäny viikon aamu- ja iltapuuroa ja välipalana ehdottomasti tarjoan vain tissiä ja koitan aina ruoankin päätteeksi tarjota jonkin ajan kuluttua ruokailusta. Et ei ainakaan imetystä oo haitannu ja saa pumpattuakin varastoon. Eilen tein äidinmaidosta pojalle muusia.. meni hyvällä ruokahalulla alas. :)
 
Kultashiini. Meil on suurinpiirtein samankokoset vauvelit. :) joo en mä siitä painosta niin ressaa... pääasia et syö mitä annetaan. Pyöreet posket kuitenki toisella on niin ei huolen häivää päivä on huoletooooon... nojoo :D
 
No mä oon kans kattonu, et poskiin se kaikki ruoka menee. Liekö ollaan sukua hamstereille :D

Edit. Meillä ainaki liikutaan niin paljo, ni toi kulutus on ihan mahotonta. Jaksaispa iteki ryömiä päivät pitkät :D
 
Takaisin
Top