Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kaupasta ostin. meillä näyttää et masu kestää hyvin. ei oo ollu vielä mitään,vaikka ollaan maisteltu useempaa sorttia viikossa.
 
miten sä saat menee sitä ruokaa nii paljon?tai siis pakastatko loput vai mitä niille teet??me syödää varmaa ikuisuus noita.
 
meillä neiti vetää sen 100ml velliä kerralla,ei siitä purkista riitä kun kahteen syöntikertaan. kerranpäivässä annan.. tai tota mustikka-banaania illalla ja päivällä porkkana-perunaa. :)
 
:laughing002 mä laitan lautaselle ja annan lusikalla.pitäs uskaltaa antaa enempi.
(kylläpä ois hauskaa tekstiä jos en korjailis noita puuttuvia kirjaimia,on vähän paska näppis :grin )
 
Pöh, nyt mun odottama kiinteiden maistelu siirtyi vähän eteenpäin....neiti kuumeessa ja muutenkin kärttyinen. Surettaa pikkuisen puolesta :( No, onneksi ne sörsselit ei pakastimessa heti vanhene. Vähän maistatin jo parsaa sitä valmistaessani, mutta se tuli kyllä tytöltä yhtä nopeesti ulos kuin meni sisään :)
 
Me annettiin pikkumiehelle tänää perunaa ekan kerran pieni lusikallinen sinne meni että hujahti ja 200 ml maitoo päälle.... Kävin ostamas bataattia ja kai sen tuossa huomenna vois tehä ja pistää pakkaseen :)
 
Meillä annettiin Santulle perunaa ekan kerran torstaina ja joka ilta saa semmosen teelusikallisen. Tykkää hirveen paljon siitä! :) Meillä alotettiin vähän aikasemmin kiinteiden maistelu, kun mittarissa on nyt kolme kuukautta. Neuvolasta sanoi ettei vielä tarvis, mutta kun meillä alettiin jo yölläkin heräillä tosi usein. Nyt kun saa sitä perunaa iltasella, niin herää sen kerran yöllä tai sitten ei ollenkaan ja täytyy herättää puol 7 lääkkeelle. :)
 
Meillä on maisteltu porkkanaa, pottua ja mustikkaa jo. Ja pikkumies syö hyvällä ruokahalulla. En siltikään anna kerralla ku pari teelusikallista, eli hissuksiin totutellaan massua. Huomenna luvassa pottua ja kesäkurpitsaa. :) Nostan määrää sitten myöhemmin, eli joulun tienoilla tai jälkeen.. hyvin nimittäin tulee maitoakin. Poitsu siis syö kiinteitä lounaalla mut muuten vielä pelkästään tissimaidolla mennään, kun tuntuu riittävän. Lähinnä maistellaan makuja ja totutellaan. Yöllä imetän kerran pojan. :)
 
Täällä ei olla vielä edes harkittu kiinteitä. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan, kun käydään. Joululta tai vuoden alusta voisi alkaa maistattaa.
 
me ollaa syöty pottu-porkkanaa,persikka-banaania ja pottu-porkkanaa vellinä.huomenna maistellaa kasviksia soseena ja maissia vellinä.mä oon pakastanu tota sosetta jääpalarasioihin,tulee hyvän kokosia annoksia niistä.
 
Mun oli pakko tänään keittää perunoitten mukana pataattia ja antaa pikkusen pojalle. On ollut sen verran tiheää syömistä, että tuntuu, että pikkusella on koko ajan nälkä. En yhtään tiedä nieltiinkö sitä alas asti, mutta sotkua oli kyllä joka puolella :)
Toivotaan, että ei ota mahaan. Annoin sen päivällä eikä ainakaan vielä tunnu kipristävän, mutta yöhönhän ne vatsakuprut tuntuu aina tulevan joten katsellaan.
Tietääkö joku monta päivää muuten keitettyä perunaa / pataattia voi antaa keittämisestä?
 
Meillä tehtiin pottumuusi äidinmaitoon ja jääpalakennoon ja pakkaseen,sit palat boxiin ja sulatellaan sitä mukaan kun syö(vesihauteessa)Annoin noin1-2 tl/pv,noin viikon verran.
Vatsa jumitti 2pv, 2tl luumusosetta ja parin tunnin päästä kunnon tahnat pihalle.
Peruna muutenki lähinnä ravintoarvotonta tärkkelystä ei ihmekkään et ummettaa kehittymätöntä suolistoa :(, siirrytään bataattiin ja parsakaaliin.
 
voihan sitä perunaa koittaa sitte uudestaa ku vauva on vanhempi.myö mennää ainakii sen aikaa soseperunoilla et vatsa tottuu ja sit ruvetaa vasta noihin "aikuisten"perunoihin perehtyy.
 
Tuntuu niin surulliselta edes ajatella kiinteiden aloittamista. Vauvan ruokkiminen on niin kivaa ja tuntuu pikkuihminen siitä itsekin pitävän. Neuvolassa suositeltiin neljän kuukauden iässä aloittamista, mutta se vaan tuntuu liian hurjalta.
 
voihan sitä alottaa sit myöhemminkii,eikös se oo et viimeistää 6kk ikäsenä niit kiinteitä?
 
Meillä mennään lähinnä imettäen, mutta olen kerran päivässä antanut bataattia äidinmaidolla notkistettuna. Tyttö kyllä tykkää, eikä ole masukaan tullut kipeäksi. Viikon päästä tulee 4 kk täyteen, joten aloitellaan rauhassa maistelu. Minun on tarkoitus imettää tuonne 6 kk saakka ja samalla maistella vain uusia makuja.
 
Mä olen kuullut ja neuvolastakin sanoivat, että perunaa ei saisi itsestään pakastaa. Jos perunaa pakastaa pitäisi mukana olla myös jotain toista kasvista. Tuli vaan Annikan viestistä mieleen..

Täällä kiinteät ovat vasta ajatuksen tasolla..
 
Joo tiiän,lähinnä maku ja rakenne siinä kärsii, pakastetaan vaan alle viikon satsia (maussa en huomannu eroa, kunnolla soseeksi niin ei kärsi).
 
Takaisin
Top