Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä eilen ekaa kertaa annoin tota maissivelliä,tytöllä ikää 3,5kk. meillä terkka taas sanoi,et kyllä noi vellit on vähän tuhdimpaa kun maito ja et voi antaa. :)
 
Me ei alotella vielä, mutta terkka sanoi, että avokadolla vois alottaa kun on pehmeä ja hyvänmakuinen herkku. Onko joku kokeillu?
 
^ Hmm, mielenkiintoinen vaihtoehto. Esikoisella aloitin bataatilla, mutta avocadohan vaikuttais erilaiselta vaihtoehdolta. Infoo mitä vauva tykkää, jos päätät avocadolla aloittaa? Taas se tyhmä kysymys, mitä sille avocadolle pitää tehä? :oops: Keittää ja soseuttaa?

Ei hitsi, joka kerta kun puhutaan itse tehdystä ruuasta ni oon ihan pihal mitä niille pitäisi tehdä ja mä kun haaveilen itse tekeväni tällä kertaa soseet..
 
Avokadoa ei tarvi keittää :D. Se on kypsänä aivan pehmeä. Tunnustele kaupassa joustaako pinta kun painat, tai osta "syöntikypsä"-merkillä varustettu. Avokado leikataan halki sisällä olevaa isoa kiveä myöten, ja kivi poistetaan. Sitten puolikkaat saa ruokalusikalla kuopastua kuoresta. Helppo muusata. Ihan parasta paloina esim. kanasalaatissa, ja oiva herkku guacamolena tortillasipsien kanssa kun muusaa ja laittaa sekaan suolaa ja pienittyä sipulia ja tomaattia ja maustaa chilillä.
 
Voi että... itsetehty guacamole.. rupes kunusiinin ansiosta kuola valuun näin yösyötöllä. Pitääkin tehdä huomenna. Ni se herkkuketju oli erikseen. :D anttees...
 
Tidididiii! Itsepäisenä oinaana annoin kuin annoinkin illalla sitä maissivelliä... lantrasin korvikkeeseen vain 1/3 sitä ja mitä tapahtui............Tyttö nukkui KOKO yön heräämättä klo 8.30 asti ja ottaa nyt vielä tirsat aamutoimien jälkeen =)
 
Sivuan ny vielä hieman aihetta avokadosta... guacamole pitää sit tehdä itse. Kaupan mössöt on ihan perseestä ja kaikissa ei oo ees koko avokadoa. Itsetehty on herkkua. :) Niin tietenkin, jos ny ees tykkää ylipäätään. :D Ja tänään kyl teen.. Me annetaan itsenäisyyspäivänä sit pojalle mustikkasosetta.. Aloitellaan sillä uudestaan kiinteitä, jospa masu kestäis vähän paremmin mustikkaa, ku bataattia. :)
 
Mä en oo maistanu koskaan, kun avokadot on ihan yök. Tosin hirveen terveellisiä niitten pitäis olla nii siks oon yrittäny useemman kerran opetella syömään niitä. Eikös uuteen makuun tottuminen vie joskus useamman kerran ? ;)

Me tehtiin äitin kanssa soseita sunnuntaina (bataatit ja porkkanat). Tai no mun osuudeks jäi annostelu jääpalamuotteihin ja pieniin minigrip-pusseihin :) Oltiin myös etukätee sovittu et poika alottaa sunnuntaina soseet, kun isikin oli läsnä. Hyvä ajotus, kun ekaa kertaa (muistaakseni) koskaan, ei nukahtanu la-su yöherätyksellä tissillä vaan veti 100ml korviketta päälle... Annettii sit puoliltapäivin maistiaiset ja vähän muljautti suussa, mut mitään ei tullu ulos. Mitää oireitakaa ei tullu. Eilen jatkettii, mut ei ollu yhtä nälkänen ja nyt mulju uloskin osa. Eilen sit oli äkänen koko päivän ja illallakin itki vartin kun mies vei sen nukkuun makkariin. Ei kuitenkaa välttämättä johtunu mahasta, kun mies toi pojan lopulta olkkariin, ni sohvalla sopi kyl maata selällää oikein hyvin ;) "Syön jo lusikasta, ei mun oo pakko enää nukkua sillon kun te haluutte!"

Hyvä Ladymoon! Meille terkka sano kans et vellit on paljolti sama kuin maito, mut joillain pidentää yöunia :)
 
Meillä alotettiin tänään syömään perunaa. Piti alottaa näin aamusta, kun lupasin miehelle, että hän saa antaa ekan syötön. Mulla on kuitenki ollu yksinoikeus tohon ruokkimiseen, ni kiva se on toisellekin päästä osallistumaan. Pieni herra ei juurikaan välittänyt kyseisestä ruuasta. Ilme muuttu mutruksi, missä mun maito on ?! :D
 
mä tarjosin äsken porkkana-perunavelliä.hyvin kelpas.täytyy vissii pakastaa loput ettei tarvii roskii heittää.pitäs keksii tytölle joku hyvä iltapala sose tai velli.ei viittis tarjota aina tota porkkanaa eri muodoissa.kaikki kaali-loppuset ruuat jätän kyllä välistä.luumua eka meinasin iltapalaks mut tän aamusen torttuvaipan jälkee hylkäsin sen idean.:laughing002
 
meille sopi toi pottu-porkkana.pitää vissii tää viikko syyä niitä ja ens viikolla sit ottaa jotain muuta kaveriks.
 
Takaisin
Top