Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin mammat. Nyt testasin pojalle Semperin luumu-päärynää... lounaasta alkaa oleen kohta tunti ja annoin vaan pari lusikallista sitä jälkkäriksi.. sormet ja varpaat ristissä toivon, ettei huudata poikaa.
 
Ei oo toistaseksi tainnu huudattaa.. vähän se kiukkusi tuossa, mut tissi hiljensi ukkelin ja nyt se taitaa nukkua. Ja mun piti kans mennä sinne nukkuun, mut enhän mä malta.. on vähä kaikkee pientä puuhaa...
 
Tänään keittelen poitsulle kanaa... Mietittii tos ukon kans et annoskokoja suurennetaan kun se paino menee siel alakäyrällä ja pituus yläkäyrällä... Miten paljon 69,5 pitkän pojan tarttee painaa??!!
 
Jaa-a.. meidän poika on tosiaan yli 73cm ja painaa 10kg, et on ollu ruoka-aikaan kotona. Vaa ei se läski oo, mut suloisen pullero. Paljon teidän poika on nyt syöny soseita? Ku mä annan meidän ipanalle 1,5-2dl aina ateriaa kohden ruookaa ja se syö minkä verran syö.. aamupuurosta veti äsken vaan puolet mut jospa se söis sen tuossa vähän myöhemmin loppuun.
 
No desin verran se nyt syö... ku sen verran sille annetaa :D Oon nyt antanu isompia puuro annoksia aamuin illoin... Jos si pyrkis siihen 2 desii ja poika syö sitte mitä syö :D
 
Nii just.. no tuollai mäkkin aloitin. Nyt oon sit tehny reilun annoksen aina, et ainakin saa syödäkseen.
 
Meillä syödään yleensä puolet pienestä pilttipurkista aterialla. Ehkä kaks purkillista päivässä menee yhteensä. Meillä poika oli viime neuvolassa 69,5 cm ja painoi muistaakseni n. 8.9 kg. Poika on mielestäni hoikka. Monet housut on ainakin vyötäröstä tosi väljiä.
 
Meillä juodaan maitoa aika vähän ruokailun jälkeen, eikä muutenkaan heti, kun annan juoda vettä janoon ruoan päätteeks. Mut sit jonkin ajan päästä tarjoan maitoa ja muutaman hörpyn ottaa. Maitoa meillä menee eniten ennen aamupuuroa ja ennen päivällistä ja iltapuuroa. Ja sit yöllä. Ja tissistä maidon juo, nii toivottavasti juo tarpeeksi.
 
minä annoin tytsylle toissa päivänä eka kerran ruisleipää maisteltavaksi...hampaiden nysillä ja kielellä kovassa maistelussa oli ja pari murua laitoin syöttötuolin pöydälle et siitä sai tuijotella et mitä hemmeetti toi on :D....mut otin leipä palan hetipois kun pala rupes pehmenemään...pikkuhiljaa siis ;)
 
Tarkistin neuvolakortista, että poika oli painanu 8570 g kun oli 69,5 cm pitkä viime neuvolassa.
 
Mies teki tänää pojalle spagettia jauhelihakastikkeella-sosetta (naudanjauhelihaa, spagettia, porkkanaa, tomaattia, sipulia, basilikaa ja pyllyheinää :laughing002 ). En ollut paikalla kun hän teki ja kyselyistä huolimatta en nyt ottanut selvää, että onko se spagettia jauhelihakastikkeella vai jauhelikastiketta spagetilla :think005 Näyttää vaa hurjan jauhelihapitoiselta soseelta, taidan siis varmuuden vuoksi pakastaa sen jääpalakuutioina ja heittää sekaan aina kasviskuutioita. Olisi ehkä pitänyt taasen tehdä itse :happy119
 
Mutta hei vähän ihanaa Tiutsi sun MIEHESI teki sosetta :eek::Heartred Kumpa tää omakin äijä edes joskus.. Onneksi on nyt suostunut viikon sisällä vaihtamaan edes kakkavaipan pari kertaa :rolleyes:
Meillä porisee bataattia, perunaa, porkkanaa ja parsakaalia. Sitten kokeilen uunissa paistaa kanaa... :wink
 
No joo, olihan tuo ihan kiva että pyytämällä teki :) ja luulen, että hänestä on kiva tehdäkki..


Mä en oikein keksi mitä muuta soseita vois tehdä. Musta tuntuu, että meillä pyörii kukkakaali, parsakaali, porkkana, peruna, kesäkurpitsa, bataatti eri lisukkeella eli kana, possu, nauta .. onko vähän tylsää o_O

Pitäis varmaa tutkia internetin ihmeellistä maailmaa jos sieltä sais vähän ideoita...
 
No suurimassa osassa perunaa ja porkkanaa.. Että ei näköjää nuokaa paljon eroa, lihan ja eri kasvisten sekotuksella. Melkeimpä samoja täytteitä kuin meidän pakastimessa. Ainoa, että noissa kaikissa on riisitärkkelystä mitä ei meiltä löydy :grin
 
Voi kun te jaksatte väsätä noita pöperöitä. Tulee ihan huono omatunto kun mä oon mennyt suurimmaksi osaksi kaupan pilteillä:sad001
Nyt kaapissa oisi tosin maustamatonta kanaa ja porkkanaa ja makaroonia ostin tänään, josko niistä tekisin sörsselin, mutta jotekin olen niin aivoton tekemään noita soseita.
Kukkakaalia ja peruna-porkkanaa kyllä löytyy pakkasesta, mutta jotain itse tehtyä lihaisaa olisi myös kiva saada aikaiseksi tehtyä...
 
Niranda00: Meille lääkäri sanoi, että kaupan piltit on parempi vaihtoehto Santulle. Ei kuulemma ärsytä niin paljon suolta tai jotain semmosta se selitti. Olisin tosi halukas tekeen ite ruuat, mutta jos kerta kaupan ovat parempia, niin niillä mennään. :)
 
Takaisin
Top