Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sillo ku poika veti tissimaitoo ja korvike maitoo niin sillo oli pojan vatta kovalla ja uskalsin antaa ohjeiden mukaan levolacia... Eikä se oo haitaksi jos toisen olo siitä helpottuu :)
 
Joo, ei syödä ollenkaan mitään, mikä vie kakkaa kovaksi. Ei sen illan jälkeen, kun itkulla punkes sylissä tavaraa ulos.
 
Mä ostin eilen kans Tyynelle kaupan soseita, ja koeiltiin sitte semperin peruna-purjokeittoa(6kk alkaen) ja oli kyllä tosi hyvää, Tyynestäkin eikä vaan äitin mielestä. Näytti kyl hassulta ku siitä tetrasta sitä puristi, mut ihan hienoks keitoks se meni mikrossa :) Sitä vois itekii syödä ja aattelinki et vois mies meille vastaavaa tehä, samalla tekis sitte Tyynelleki sitä :) Ja tänää sit kokeiltii curry-kana-couscous-sosetta. Tajsuin vast avattuani sen purkin et siinähän on vehnää ja ei meil oo vielä viljoja alotettu. No laitoin sitä vaa vähän lautaselle ja sit toista jo tuttua sosetta lisäks. Hyvin meni coucousit alas vaik ei niin hienojakosta ollukaan :) Jospa sitä sit ens viikolla oikeesti jo kokeilis sitä puuroaki :)
 
Jäännää kokeilla kaikkia makuja vauvalle. Tänään annoin jotain valmista sosetta jossa oli kalkkunaa, maissia ja bataattia. Sit ostin myös jotain monihedelmäsosetta ja ajattelin uskaltautua antaa sitä kautta myös banaania. Joku mainitsi myös herneen ja sehän voisikin sopia possun kanssa. Kaikkea ei meinaa ite edes tajuta ja toisaalta on niin paljon kaikkea mitä voi maistattaa.
 
Mä ostin reissuevääksi just tota curry-kana-couscous-sosetta viime lauantaina, eikä todellakaan uponnut meidän pojalle. Yritin sekoittaa sitä toiseen soseeseen ½ ja ½ suhteella, mutta ei. Sitten, ku sitä oli 1/3 osa toisen soseen kanssa sain purkin tyhjenemään. Olikohan maku vaan jotenkin paha pojan mielestä..
Ja puuroa on saanut tapella tämän viikon. Viime vk-loppuna jouduin antamaan riisiä, ku kaura oli loppunut ja poika ei tykännyt. Sen jälkeen se kaurakin on ollut tosi pahaa.. Olen saanut sitä syötettyä sillä, että laitan lusikan kärkeen hedelmäsosetta, kun lusikan takaosassa on puuro-sose-seos. Tänään nyt sitten poika söikin kipollisen välipalaksi pelkkää puuro-sosetta, kun se oli jääkaappi kylmää :confused:
Toi puurottomuus meinaa sitten taas sitä, että mun kasvis-liha-soseita oikein himoitaan ja parutaan lisää, vaikka edellinen lusikallinen on vielä suussa :laughing002
Toivottavasti se kaurapuuro alkaisi taas maistua normaaliin tahtiin.. :oops:
 
Meillä se puuro on kyl aika kivasti maistunu, mut eilen ei meinannu kelvata. Sekoitin sen päärynän sekaan, nii johan uppos. Ostin kans äsken uusia juttuja pojalle.. kokeilen muutamaa onni-puuroa matkailua silmällä pitäen ja ostin kana-makaroonipilttiä. Sit jotain ihania rahkaisia jälkkäreitä, 5kk ylöspäin. Onko joku antanu noita rahkaisia? Miten on masut voinu?
 
mä oon antanu vaa kerran,ja tietenkii sen jääpalakuutiollisen koska en uskalla enempää antaa.en oikein osaa sanoo tekikö se mitää ku annoin sit lasagnea ja siitä tuli ne karseet ilmavaivat.
 
Pitäs varmaan joskus raahata persiinsä tonne isompiin kauppoihin kun ei tässä kyllällä ole paljon valinnanvaraa noissa soseissa. Nytkin kun tultiin mummulaan yöksi ja hain pilttejä kaupasta niin oli tooosi suppeet valikoimat. Nokkamukikin on meillä vielä hankintalistalla ja tavan mukista juodaan. Meillä on pakkasessa kana-riisi-kukkakaali-porkkana seosta ja erikseen vielä tällä hetkellä possu, kana, kesäkurpitsa, herne, maissi, kukka-ja parsakaali
 
Jes... mä ajattelin kans kokeilla vaa pari lusikallista ja sit seuraavana päivänä enemmän, jos ei tuu mitään. :)
 
Meillä jätkä sai eilen sitä persikkapouta-rahkasysteemiä ekan kerran. Koko purkin kerralla :grin ja tänää uudestaan. Ei onkelmia, persikkaa on kyllä saanut aikaisemmin. Mä en oo enää ollu niin tarkka noissa, ku ei mikää oo mitää oireita aiheuttanut :) Harvemmin kyllä tuollaisia syödään, mutta eilen oli mummi syöttämässä ja iskä tänää ni ajattelin että jos jotain "herkullisemman" kuulosta kun maito jäi välistä kun en ollut kotosalla...
 
Niitä herneitä ei kannata laittaa paljoa, niistä tulee helposti ilmaa masuun.

Nii ja jos luumu ei käy yksistään, ni se voi käydä luumu-päärynänä. Meil ei nimittäis pelkkä omena sopinu mahalle, mut omena-päärynä ei tehny mitään.
 
Takaisin
Top