Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan sitä vettä ihan tavallisesta lasistakin vähän hörpyttää. Meidän poika tykkää myös kovasti kun saa vettä hörppiä syönnin välissä.

Noista allergioista. Meillä se maito alkoi tehdä oireita vasta 8 maistelukerralla ja sitä seuraavalla vielä pahemmat oireet. Se allergia voi siis puhjeta vasta kun tietyn ärsytyksen jälkeen.
 
Meillä poika on ihan innoissaan jos on mun sylissä ja juon vettä lasista. Se alkaa hamuamaan lasia ja kun laitan lasin huulille niin hörppii siitä kanssa innoissaan :)
Olen nyt muutaman päivän antanut uutta lihapilttiä ja maha on kovettunut :sad001 Aamullakin pää punaisena yritti pinnistää, muttei mitään muuta kuin pahaa hajua tullut ulos. Ei nyt ainakaan itke kovaa mahua, mutta voisi sieltä tavaraakin tulla jo. Luumua olen tänäänkin antanut eikä vielä ainakaan ole tehonnut. Pitää huomenna antaa lisää taas.
 
Mä hörpytän ruualla mukista. Muuten saa nokkamukista itte ryystää. Se ku on aina päivästä kii, huvittaako siitä itte juoda.
 
Meidän pojalla on kans selkeesti vähän vielä vatsan kans tekemistä. Oon nyt antanu joka aamu puuron seassa puolikkaan teelusikallisen levolacia. Onneks oon antanu, nimittäin eilen tuli semmonen kakka, et oli sitä kovempaa seassa, eikä poika itkeny, mut päästeli voimasanoja ja vähä vissiin pelkäs, et sattuuko.. pakko näemmä antaa vähän joka aamu.. Vettä toki juo vaikka kui paljo ruokien päätteeks, mut ei riitä. Mun täytyy testaa sitä luumua pian uudestaan ja jos ei käy, nii annan sit luumuvettä, jos ois helpompaa vatsalle.
 
Meilläkään ei massu toimi ehkä niin hyvin, kuin olisi suotavaa. Kyllä tuo kakkaa tekee omaan tahtiinsa, ja välillä tulee ihan helposti. Mutta sitten joskus se on sellaista kovempaa ja työläämpää tehdä, että kyllä sitä vähän se kiukuttaa. Pitäisi varmaan meidän neiti saada juomaan enemmän! Äitiinsä tullu ja tässä asiassa se ei oo hyvä. Luumu- tai päärynäsosetta saa lähes päivittäin, meillä se ei auta kovin nopeasti ainakaan. Ongelma ei tietysti mikään iso ole, mutta kyllä se aina pientä harmittaa, eikä äidistäkään ole kiva seurata, kun toisella on hankala olla. :( Taidan käydä itsekin hakemassa tänään tuolle pikkuiselle sen nokkamukin, jos vaikka siitä kiinnostaisi enemmän vettä juoda, kun sitä saisi itse pitää. Lusikkaakin haluaisi itse suuhunsa tunkea, mutta sitä sotkua en ole vielä valmis siivoamaan. :D Ja kun tuo mies vielä laiskemmin tarjoaa sitä vettä pienelle, vaikka erikseen muistuttaisin, niin ehkä se siitä nokkamukista tarjoaisikin, kun olisi helpompaa. Eli sanoista tekoihin, tänään on lähdettävä kaupungille pyörähtämään, että saadaan lapselle muki!
 
Sinbu Ootko kattonu ohjeistuksen levolakkii? Ku mä muistelisin ettei sitä kannata ihan jatkuvalla syötöllä antaa, kun se voi sitten laiskistuttaa suolta toimimasta itsestään. Hyvä hetkellinen apua, mutta ei päivittäinen. Olenkohan ymmärtänyt oikein? :think005

Meillä luumu tekee kyllä tehtävänsä. Annankin sitä aina ruokasoseiden jälkeen ehkä noin 5-6 lusikallista.

Tänään täytisi keitellä porsaanlihat. Oon miettinyt, että onko se vähän ykstoikkosta kun samoja kasviksia kanan, naudanlihan ja porsaanlihan kanssa. Pitäiskö siihen saaha jotain vaihtelua? Jäi n yt tältä viikolta tekemättä se makaronijuttu, ku on ollu niin paljon kaikkea muuta hässäkkää. Mutta te jotka teette ite soseista, ni kertoisitteko vähän että millaisia juttuja teette? Mitä teiltä löytyy tällä hetkellä pakastimesta? :)
 
Mä teen pojalle itse kaikki suolaiset soseet ja pakkasesta löytyy tällä hetkellä peruna-porkkana-kukkakaali-maissi-kana sosetta, Peruna-porkkana-parsakaali-herne-possu sosetta ja sitten pelkkää peruna-porkkana-parsakaali-herne sosetta :)
 
Eiks noi oo samoja lääkkeitä, ku aikusillakin ? Ainaki niissä, mitä mulla on ei kans suositella pitkäaikaista käyttöä. Mut en mä tiiä ?
 
Ostin muuten kaupasta Pirkan mangokuutioita pakkaseen ja mietin tekeväni niistä pojalle mangososetta kun ei siinä pussissa ainakaan lue et niihin olis lisätty mitään sokereita yms ennen pakastamista eli olisivat vaan sitä itheensä?
 
Minä käytin synnytyksen jälkeen jotain levolacia vastaavaa ja söin ihan monta viikkoa putkeen. Sit hiljalleen vähensin annosta ja jätin pois kokonaan. Kyllä sitä ainakin sai ihan pitkäaikaisesti käyttää. Tosin kyllä siinä pullon ohjeessakin varmaan mainitaan asiasta tarkemmin, jos esim. erilaisia ohjeita lapsille.
 
Sinbu Ootko kattonu ohjeistuksen levolakkii? Ku mä muistelisin ettei sitä kannata ihan jatkuvalla syötöllä antaa, kun se voi sitten laiskistuttaa suolta toimimasta itsestään. Hyvä hetkellinen apua, mutta ei päivittäinen. Olenkohan ymmärtänyt oikein? :think005

Meillä luumu tekee kyllä tehtävänsä. Annankin sitä aina ruokasoseiden jälkeen ehkä noin 5-6 lusikallista.

Tänään täytisi keitellä porsaanlihat. Oon miettinyt, että onko se vähän ykstoikkosta kun samoja kasviksia kanan, naudanlihan ja porsaanlihan kanssa. Pitäiskö siihen saaha jotain vaihtelua? Jäi n yt tältä viikolta tekemättä se makaronijuttu, ku on ollu niin paljon kaikkea muuta hässäkkää. Mutta te jotka teette ite soseista, ni kertoisitteko vähän että millaisia juttuja teette? Mitä teiltä löytyy tällä hetkellä pakastimesta? :)

Joo, oon kyllä ottanu selvää, et kauan sitä saa antaa. Mä annan puolikasta annosta joka aamu ja vielä varmaan tämän viikon loppuun asti. Sitten oon antanu viikon ja enempää en ees aatellu antaa. Ja luumu on kauhee.. oon sitä kolmesti kokeillu ja se huudattaa ihan muutamissa minuuteissa... päärynästäkään ei oo mitään apua.. aprikoosia kokeiltiin tänään.

Kyl mä sen verran pelokas ja tarkka oon kaiken suhteen, että en kyl ilman ohjeitten lukemista antais mitään.
 
En mä tiä, onks se ny nii yksitoikkoinen, vaik tekiskin samoista vihanneksista jne.. eihän tässä kauan mene, kun vauvojen ruokamaailma avartuu hurjasti kun aletaan syömään perheen kanssa samoja sapuskoja.
:) Voihan sitä kokeilla jotain kurpitsaa vaikka välillä? Mä tykkään ite tehdä myskikurpitsasta pastaa ja oon miettiny, uskaltaisiko sitä laittaa kans soseeseen? Meillä on ny pakkasessa kesäkurpitsaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalta, munakoisoa, maissia ja selleriä. Täytyy kehittää jotai uutta.. just jotain kurpitsaa täytyy testaa itekin.
 
Takaisin
Top