Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitää vikaa, et kirjottaa meillä, meidän jne. Eiköhän kaikki tajua, jos joku sanoo, et meillä käytetään kyl äippäpakkauksen vaatteita, et se on se vauva joka niitä käyttää.. :laughing002

Mut kyl noi puurot on arvokkaita. Lähikaupassa ei ollu Onnilta ku vellejä ja mä en niihin lähe. Täytyy käydä tänään kaaren prismassa, siellä on kyl valikoimaa vaikka kui huru mycke! Mut nytpä tietää, et muksun puurot ainakin menee hienosti alas.. täytyy kokeilla vielä vaa sitä onnia, jahka löytyy puuroversiokin. Hyvä ny kokeilla, ku kahen viikon päästä ollaan viikko reissussa, nii on hyvä olla varuiks noita valmisruokiakin. :)
 
mä lähinnä tarkotin sitä et mun kaikki lauseet alkaa sanoilla mulla,meillä,meijän.eli joku vois luulla et tarkotan just sillee nipotyylii "meijän tytölle ei kelpaa se ja se ku se on niin herkkä"
ymmärtiköhän nyt kukaa mitä mä taas meinaan..?
 
Mä tajusin Jäde mitä tarkotat, mut en kyl oo sillee ajatellu kenestäkää täällä :) Ja tuskin kukaa muukaan :)
 
joo no en mäkää mut kaikki ketkä oon kuullu äänee tollee puhuvan ni heti tulee mielee joku nipo.tai vähintääkiin tyyppi -olen-aina-oikeassa-.
ja siis täällä ei ole sellasia,onneks:)
 
No on se aika luonnollista aloittaa tuolleen lauseet. Joku kertoo jotain, niin on aika järkevää vastata, et no meillä taas näin tai mulla noin. En oo ees kiinnittäny huomiota tuohon enkä varsinkaan aatellu, et toi ny haluaa panna paremmaksi ja elvistellä.. ei ny sentää.
 
Mie en oo kyllä juuri kiinnittänyt huomiota tuohon "me-puheeseen". :D Se vaan tulee luontaisesti itseltäkin. Eikä se tarkoita mitään muuta, kuin että kertoo omasta kokemuksesta. Tietysti, jos painotetaan, että "meillä syödään aina aamupuuro ennen kahdeksaa", kuulostaa siltä, että on omasta mielestään oikeassa ja muut väärässä. Jos taas ei painota sitä mitenkään erityisesti, niin siinä vaan kertoo omasta tavasta. Tälleen kirjoitettaessa en ainakaan itse oletakaan mitään painotuksia, jos ei niitä siinä tekstissä näy vaikka kursivoinnilla. :) Meidän porukka on kyllä niin ihanaa, ei täällä ole mielestäni kukaan pätemässä.

Itse olen täällä miettinyt, pitäisikö ruveta kasvattamaan annoskokoja tuolle pienimmälle. Nyt se on saanut lounaaksi ja iltaruuaksi puoli purkillista sosetta, mutta saattaisi mennä jo enemmänkin. Ei kai se auta kuin kokeilla. Esikoisen kanssa havahduttiin jotenkin tosi myöhään lisäämään määriä, kun se söi alkuun niin pieniä annoksia. Se veti 1/3 purkillista pitkään, kun Kiira oikeastaan maistelun jälkeen aloitti suoraan puolikkaalla purkillisella. :)
 
No on kai se sit parempi, ku minäminäminä :D Jotenki vaan rupes särähtää omaan silmään toi. Kirjotestusta tekstistä, ku saa helposti väärän kuvan.
 
Mäkin syötän yleensä just puol purkkia. Minusta on tosi hankalaa vaan koittaa arvioida paljon tuo meidän poika jaksaa kerralla syödä. Se ärisee koko ajan kun se syö, mikä kuulostaa siltä kun häntä väkisin syötettäis ekasta lusikasta lähtien. Kuitenkin hän aukoo suutaan. Lisäks pyörii välillä pää ja poika leikkii siinä jotain eikä vaikuta kiinnostuneelta, mut sit kuitenkin syö. Liikaa en haluis missään tapauksessa syöttää niin oon sillä pitäytyny puolessa purkissa ja maitoa päälle, jos maistuu.
 
Mä annan syödä niin paljo, ku nassu vetää. Sit ku ei enää maistu, ni menee suu tiukaks viivaks :D Maitoa ottaa, jos haluu. Sit jos ei kelpaa, ni kokeilen vähän ajan päästä uudestaan.
 
Meijän poika syö vielä aikas huonosti soseita. Tosin alotettiin vasta 4 päivä tätä kuuta syöttään soseita eli vasta harjotellaan :) En sit tiä millon alkaa syömään vähän isompia annoksia, mut neuvolassakin sanottiin et saa syöttää niin paljon kun napa vetää jo heti ensimmäisestä lusikallisesta alkaen kun näin myöhään alottaa..
 
eiks teijän sitte tarvi antaa niit koemaistoja ollenkaa?niiku vatsan/allergioiden kannalta?eli voit antaa kalaa vaikka koko purkillisen jos syö?ja me ketkä alotettii aiemmin ni annetaa vähän kerrallaa?niiiiin epäreilua.:grin
 
Mä oon varonu niitten kanssa, mille mies on allerginen. Jos oikeesti ois allerginen, ni se reaktiohan tulis saman tien. Se nyt sit, et joku aiheuttaa mahanpuruja on eri asia. Ei ton kanssa voi olla sillee, et antaa vähän. Itkuhan siitä tulee :D Alukshan se ei ees huolinu montaa lusikallista. Toisaalta, sit jos antaa vaan vähän, ni tuleeko niitä oireita ?
 
Samoin varon, kuten Kultashiini. Porasin tuossa pojalle päivälliseksi aika ison kasan porkkanaa, bataattia ja teelusikallisen possunlihaa sinne sekaan. Ipana veti kauheen kasan apetta naamaan ja tissistä päälle.. Alkaa olla nälkäinen pikkumies.. ei pidä tissi tosiaankaan enää nälkää. Se kun veteli molemmat tissit tyhjiksi tuossa kolmen maissa.. sit nukahti hetkeksi. Heräsi sitten 20min päästä ja öykkäs vähä ja kitisi.. en tajunnu heti, et sil voi olla nälkä. No sit väänsin sille sapuskat ja kyllä kelpas... voi voi.. oppia äiti kaikki. :S
 
Meil on ollu tänää puklailu päivä... On si lentäny melki joka syötön jälkeen... Eilen juuri sanoin et ei oo pitkää aikaa puklaillu...
 
Meil on kans välillä noita päiviä. Tuo kun ei malta syötön jälkeen ottaa iisisti vaan heti pitää posottaa. Vähemmästäki lentää laatta.
 
Jee, meilläkin menee taas soseet alas! Ja jopa puuro joten kuten! Ehkä tuo sittenkin selviytyy...:D
Aloin antamaan lihakasvissoseita pari kertaa päivisin, ilmeisesti proteiini on hyvää. Illalla hedelmää ja puuroa. Ja huomasin, että vettä pitää tarjota tosi useesti, niin sitten menee soseet paremmin alas. Huh. :)
 
Takaisin
Top