Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sinbu ei Tyynel mahatautii oo, sil on ollu maha pikemminkii kovalla. Se oli @sukin vauva jolla on mahatauti. Kiitos kumminkii sympatioista :) Tyyne ei jotenki muuten oo tänää nestettä juonu riittävästi.
 
Minusta tuntuu, että ei meilläkään niin hirveesti pissitä. Vaihdan ehkä 3-4 kertaa päivässä vaipan eikä aina edes ole kamalan märkä. Oon itekin miettiny, onko se ok. Ja meilläkään ei välttämättä aamuisin maistu tissi moneen tuntiin. Nyt on taas maistunu, mutta välissä oli kausi, kun muutamaan viikkoon ei oikein kelvannu tissi aamusta, muuta kun aikasintaan 3 tunnin päästä heräämisestä. Ja ennen heräämistä oli syöny pari tuntia sitten.
 
Yeha ! Vihdoin löysin kombon, mikä toimii. Nallen neljän viljan puuroa ja Bonan ananas/persikka/päärynäsosetta. Tähän asti on mutustanu kaikista kalleita puuroa, mitä on :D

Pelkkä kaura ei siis täällä käyny mahalle. Mannapuuroa yritin aamulla tehä veteen, mut eihä siit tullu mittää.
 
Kokeile tehä omaa maitoon tai korvikkeseen :)
aikoinaan mies teki esikoiselle lettuja mun maitoo :p sotki sinne kananmunan ja vahnäjauhoja pikkasen, enempi käytti ruisjauhoja ja paisto. näin esikoinen pääs osallistumaan (oisko ollu 8-10kk ikää) meijän lettukesteihin. vähän hedelmäsosetta hillon korvikkeena :grin
 
Annoinpas pojalle maistettavaksi Muksun vadelmapuuroa. Meni livakkaasti alas.. mut oli se kyl aika hyvääkin, kun ite maistoin vähän. Meillä on parin viikon päästä pitkä reissu maalle savoon, nii voisin varata pari tetraa hätävaroiksi. :)
 
Ootko testiny sitä persikkaista? Meillä poika vähän irvisti ekalle lusikalliselle, mut söi silti koko puuron. Mut toi on kyl ollu hyvin vastaanottavainen uusille makuelämyksille kokoajan.. vähän irvistää, sit kohauttaa harteitaa; what the hell.. gimme that food. Ja siitä sit syö loppuun asti. :p
 
persikkasosetta oon koittanu mut siitä tuli sitte jotain vatsavaivoja.pitäs sitäkii taas koittaa uudestaa.
 
Mä oon tehny iha tavallista puuroo ja pistäny mangoo tai aprikoosia sekaan.... Voisihan sitä päärynääkin kokeilla sinne puuroon :) Oon joskus antanu sitä valio onni vadelma puuroo ja siitä poika tykkäs tosi paljo :)
 
Mä usein muussaan banaania sinne puuron sekaa. Esikoinen tykkäs ihan hulluna aikoinaa siitä valmiista kuningatar-puurotetrasta. Täytyy kokeilla kulkeeko poika siskonsa jalanjäljissä :wink
 
Olis toivonu et pojalla ei olis allergiaa mut... no ei kaii sille voi mitn... banaani pistää ilmaa mahaan ja omena turvottaa silmän... :( Pojalla tuntuu olevan vaan niin ykstoikkonen ruokavalio ja lisään pikkuhiljaa uusia makuja :)
 
Jospa ne ruoka-aineallergiat kuitenkin helpottaa. Niinkin kai useille käy. Ei toki kaikille. Toivotaan, että napon pojallakin aika auttaa!

Meillä onneksi aika lailla kaikki kelpaa. Sama mentaliteetti on meidänkin tytöllä kuin Sinbun vauvelilla: ensin saatetaan katsoa, että mitä kummaa se äippä suuhun nyt tunkee, ja sitten syödään kuitenkin. :D Jos ei joskus ruoka tahdo mennä alas, niin yleensä syy on jossain muualla kuin ruuassa. Esim. hampaita tulossa tai tyttö liian väsynyt. Joskus puuron kanssa kakistelee, jos se on mennyt liisteriksi tai kökköiseksi. En kyllä ihmettele. Sitten pitää lisätä vettä tai sosetta. Meillä menee milloin mitäkin marja- tai hedelmäsosetta puuron kanssa. :)
 
Sinbu ei Tyynel mahatautii oo, sil on ollu maha pikemminkii kovalla. Se oli @sukin vauva jolla on mahatauti. Kiitos kumminkii sympatioista :) Tyyne ei jotenki muuten oo tänää nestettä juonu riittävästi.


Äh anteeksi ny taas kaikki... menee mammat ja muksut sekasin.. kaaaaahviaaaa!!!!!!!! :oops:
 
Mä en saa omaa maitoo mitenkään pumpattua. Käsipelillä ei tuu ku heruessa, eikä sillonkaan tarpeeks puuroon. Korvikkeeseen en viitti tehä, kun ei saa sitä muutenkaan. Eiköhän myö selvitä noilla muilla puuroilla siihen asti, ku saa ihan kaupan maitoa antaa :)
 
Ois pitäny sillon heti alussa ostaa se pumppu, jos ois meinannu taltioida noit maitoja. Silloin sitä mölöö oikeesti tursus. Nyt sitä on just sen verran, mitä herra syö.

Noi hedelmäsoseet toimii tosiaan normi puuron kanssa hyvin :)
 
Mä himoitsen sitä piltin päärynäsosetta.. ihan hullun hyvää. Mut ne on pojan herkkuja.. onneks on marjoja pakkanen täys. Ostin tosiaan testiin eilen Muksun tetrapuuroja. Vadelmaa ja persikkaa.. ja poika syö näemmä peruspuuron ja herkkupuuron ihan yhtä hyvällä ruokahalulla. Ja toi vadelmapuuro kyl maistuis mullekin... muikeen herkullisen makuinen. :P
 
Ainii jäde, meilläkin käy mahalle (milloin mä oon ruvennu tähän, MEILLÄKIN juttuun :D) persikka sellasenaan. Sit ostin Bonan persikka/ananas/päärynäsosetta. Ei tullu mitään :)

Meil on edelleen suurinta herkkua se valion onni puolukkapuuro. Yritän kuitenki tuputtaa tota tavallista puuroa, kun se tulis ajan mittaan halvemmaks.
 
mäkii kirjotan aina et meillä,mulla,meijän tms:grin mut joo,tytsy pystyy syömää just jos siinä persikan seassa on jotain muutakii,mut pelkkä persikka ei käy.
ja voi kaaaauhee mitkä ilmavaivat se siitä lasagnesta sai:excited001
 
Takaisin
Top