Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä laitoin nyt paakasee pilttipurkkeihin. Ainakin esikoiselle pakastettoo niissä ja toimii hyvin :)

hillevi Voihan sen ruuan sulattaa mikrossa tai kuumassa vesihauteessa :wink
 
Voi, että oli äsken surkee ipana täällä meillä. Poika on vähä kiukunnu koko päivän ja syy selvisi äsken. Kova kakka. Itkun kanssa punkesi tähän asti kovimpia pökäleitä ulos.. ei ne siis kuivia koppanoita ollu, mut selvästi jo sen verran kovia, että toisella pikkasen peppukin veresti. Ensin päästi pökäleen ja kun vaihdoin vaippaa, nii alkoi punnaan seuraavaa. Sitten pidin poikaa koko touhun ajan sylissä, lohdutin ja suukotin, kun toinen punnersi vielä pari pitkää ja kovaa pökälettä. Pissatkin siinä tuli äidin päälle, mut who cares.. pääasia, et ressukka sai homman hoidettua. Bepanthenia oli laitettava peppuun. Nyt on taas ihan eri poika. Täytyykin antaa nyt vähän aikaa joka aamu pieni annos levolacia pehmittämään, nimittäin oletettavasti naudanlihasoseet sai kakan nyt näin kovaksi. Ei se oo iha helppoo tuo isoksi kasvaminen... että minua säälitti, kun toinen piti sellaista ynisevää itkua ja kyyneleet vaan valu.. raukka. :sad010
 
Mä usein just sulatan vesihauteessa, kun oon monet kasvissoseet tehny omaan maitoon. Siinäkin vaan kestää hetki, ettei enää ehdi rueta sulattelee, jos toinen jo kitisee nälkää. No eilisessä oli sekin ongelma, että oltiin lennossa, mutta tänään otin heti aamusta koko päivän ruuat sulamaan :)
 
rupesin sitte eilen pähkäilemää et nyt kun on totuttu tohon naudanlihaa niin tarviikos sitä enää sitte uusissa naudanliha ruuissa antaa niitä pieniä koemaistoja?vai voikohan jo huoletta syöttää niitä..?tosin se lasagne vaatii koemaistot kun siinä on juustot ym.
 
En mä oo enää antanu pelkkiä koemaistoja. Et jos pari päivää on menny hyvin, nii syököön sit nii paljon ku napa vetää. Tosin ei pidä unohtaa sitä veden merkitystä.. pojalla tosiaan meni vähän kovaksi kakka, mut taidan antaa pikkuisen levolacia ny hetken aikaa aamuisin, nii jospa se siitä... nii ja sitä vettä enemmänkin.
Meillä on ny se puuro koemaistossa. Eilen ei tullu puruja, ja jos ei tänäänkään niin huomenna sit saa syödä enemmän. :) Hyvin kelpasi tavallinen kaurapuuro. :)
 
Se on oikee hyvä syy Marbles ! Mulla ainakin se vaikuttaa tosi paljon jaksamiseen millane ilma ulkona on. Jos on synkkää ja sateista en saa sisälläkää tehtyy yhtää mitää, jos taas paistaa tai on muuten valosaa, ni kyllä virtaa riittää :)
 
Meil se paistaa kans, tuolta pilvien välistä. Koht se taas menee piiloon.
 
Täällä pätkii sähköt, kai se tuuli sen verran puita sähkölinjoille taivuttelee, vaikkei se kovin pahasti edes ulkona puhallellut.

Jokohan sitä kohta kokeilisi pikkuneidille jotain muutakin puuroa kuin tuota kauraa, johan sitä on kuukauden päivät mutusteltu. :) Nyt pitänee tarjota tissiä ja sitten pikkuneiti päikkäreille, kun alkaa niin kiukuttaa tuossa lattialla.
 
Meillä menee ihan mahoton määrä jo kiinteitä. Mutta kai se on ihan hyvä juttu, kun maitoakin menee ihan mukavasti (ainakin mun mielestä, tai ainakin tissillä käy myös ihan kiitettävstä). Olen myös jo jotenkin oppinut huomaamaan milloin itku on ruokaitkua, joka loppuu heti ku näkee lautasen tulevan pöytää. Sitte alkaa suun napsuminen ja jos ei lusikka uppoo heti suuhun alkaa komennusitku.
 
Meillä näyttää kaurapuuro olevan oikein jees.. ei mitään väänteitä näinä kahtena päivänä, joten tarjoilen huomisaamuna vähän isomman satsin. Elättelen toiveita, että pian voin antaa myös iltapuuroakin. <3
 
Tyyne on saanu tänää näköjää liian vähän nestettä. Noi vaipat on ollu aika kuivia eikä kunnon pissavaippoja, ja se pissa on haissu vahvalle. Täytyy yrittää, jos se huomen (ja nyt yöllä) jois paremmin jos tyrkyttäis vaa sitä tissiä joka välis. Ku ei se vettäkää oikee juonu, vaik sitä joka ruokailus tarjosin. Tyyne ei kuitenkaan oo kuivan olonen jos ei noita niukkoja pissoja lasketa.
 
Mähän sinbu annoin kaurapuuro vissii muistaakseni kolmena aamuna ja sitte vaihtoin iltaa. Ensin meillä meni puol desiä kerrallaan mutta nyt on jo menossa desin verran ja siihen viel hedelmäsosetta päälle. Varmaan enemmänki uppois mut oon sitte jättäny tilaa maidolle. Millaisia puuromääriä muut vetää?
 
Voi Bettie, minua nii surettaa toi sinun tytön mahatauti.. oisin itte varmaa aika romuna huolesta kans. Koita vaa antaa aina sillon tällön ees vähä vettä ja tissiä usein... kyllä se siitä pian helpottaa!
 
Meilläkin menee päälle desi puuroa aamulla ja illalla. Pilttipurkilliset evästä lounaalla, välipalalla ja päivällisellä plus vedet, maidot ja jälkkäri hedelmäsosetta. En tiiä mihin mahaan poika syö mutta hyvin syö :grin
 
Takaisin
Top