Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saako sen minigrip-pussin auki jäisenä? o_O
Mä laitoin kuutiot nyt ihan vaa pussiin ja maalarinteipin pussin kylkeen ja kirjoitin mitä sisältää. Kun pohdin tosiaa sitä, että aukeaako se minigrip pussin suu jos on jäätynty pakastimessa.. Huomenna ajattelin tehdä kukkakaali-kesäkurpitsaa ja päärynää kuutioihin. Tänää tein nauhdanlihaa. Tän jälkeen mä luulen, että alkaa kans isompien satsien keitteleminen ja pilttipurkkeihin pakastaminen.
 
Mitäs mä muuten tolle kesäkurpitsalle teen? Kuorin ja keitän m ut eiks siel sisäl oo jotain pienii siemenii, mitäs niille?

Okei Tinka, ehkä siis tästä lähin uskallan pakata minigrippeihin... :)
 
Mä kuorin eilen kesäkurpitsan ja paistoin sitä viipaleina uunissa jonkin aikaa. Yhden viipaleen soseutin porkkanan, kukkakaalin ja kanan kanssa pojalle tälle päivää ruoaksi ja loput nakkasin pakkaseen. Enpä sit tiiä, onko oikein toimittu, mut näin mä tein. Mä en ota niitä siemeniä sieltä pois.
 
Mä taidan kuoria ja keittää ja soseuttaa. Ajattelin sekottaa sitä kukkakaalin kanssa soseeksi :)

Teettekö muuten minkälaisia mixejä? siis onko ihan vaa 2 kasvista sekaisin vai jopa 4-5?
 
Joo, keittäminen on yleisin tapa. Marttojen sivulla oli jotain ohjetta kans, mut en huomannu et ois puhuttu kypsentämisestä. Mut oon kuullu, et jotkut kypsentää uunissa ja valtaosa keittää. Ulkomaalaisista kurpitsoista ehdottomasti mä kyl kuorin kuoret pois.

Marttojen vauvanruokaohjeita: http://www.martat.fi/ruoka/reseptit/?type=ruokaa-vauvalle

Kyl varmaan hurjin sekoitus, minkä oon tehny on ollu kolmea kasvista plus liha. Niinku ny tosiaan toi kukkakaali-porkkana-kesäkurpitsa-kana. Huomenna teen bataattia ja kesäkurpitsaa possun kera. :)
 
Otteko kokeillu hedelmää ja kasviksia. Esim vaikka porkkana-kukkakaali-mango kanan kera? Niiku mangokanaa niinkuin se eräs jakamani resepti :grin
 
En vielä, mutta aion pian kokeilla. Tuolla martoilla oli ainakin yksi resepti, mihin tuli omenaa, riisiä ja kanaa.. tai jotai. :)
 
Meidän poika muuten söi tänään ekaa kertaa puuroa. Ihan teelusikallisen vaan syötin päärynäsoseen kera. Vähän nyt ensi alkuun totutan, et tosiaan vaan vähän hedelmän kanssa ja kattelen, miten massu voi. Nyt vetelee ainakin hyviä aamupäikkäreitä tuolla puuron päätteeksi. :)
 
Joo! Siis eilen illalla pyöriteltiin silmiä. Kun kiinteitä syöty nyt kolmisen viikkoa ja ihmeteltiin mihin toi jätkän vetää kaiken sapuskan.. 18 aikaa söi kanaa+kasviksia noin vajaa desin verran. Maidot tissistä päälle. 20 aikaa desin kaurapuuroa ja reilut puolet banaanista, ja puolen tunnin päästä siitä toisen tissin tyhjäksi :eek: muisteltiin ettei esikoinen kyllä tätä tahtia vetäny, sillä jopa kesti aikansa ennenkuin tajusi että se ruoka pitäis niellä. Tästä kyllä jo huomaa ettei pelkkä maito riitä ja tarvitsee aimot annokset sapuskaa :)
 
Tää nyt ei varsinaisesti liity tänne, mutta sulatin pakkasesta mysteerisen purkin (siellä oli jotain keltasta ja ei nimeä), kuvittelin et siel olis kesäkurpitsa-sitruuna-jokuhilloa, meiän äitin tekemää. No en tiedä mitä se oli, näytti kyl silt hillolta mut maistu kylmältä imelältä perunasoseelta:sick006 Joo, eli roskii meni, ei sitä uskaltanu todellakaa syödä.
 
Tänään annoin tytölle 3 jääpalakuutiollista sitä naudanliha sosetta,nyt ainakii näyttäis siltä että sitä voidaa jatkossa syödä ilman oireita.eikse oo et ekana päivänä 1 kuutio,tokana 2 ,kolmantena 3 ja sit neljäntenä niin paljon kun jaksaa syödä?muistan jostain noin lukeneeni.
 
Mä en noist määristä tiedä. Oon vaan antanu sen mitä on syöny, uutta makua pari-kolme vauvanlusikallista ekana päivänä ja jos ei oo tullu oireita ni sit seuraavana päivänä sen mitä on suostunu syömään. Tää on sellanen juttu et kaikki tekee vähän eri tavalla :)
 
Totta Bettie esim. mulle on vieläkin ihan vierasjuttu noi teidän jääpala annokset :laughing021

Jos laitan pakkaseen laitan isossa rasiassa ja sieltä jääkaappiin ja sieltä taas lusikoin annoksen verran aina aterialla.
 
Mulla on jotai 0,3l rasioita, tosin liian vähän, pitäs ostaa lisää.
 
Mä oon nyt pakastanu ruokia mini minigrip-pusseihin. Niihin saa mahtumaan aika sopivan kokoisia annoksia tällä hetkellä. Pakastan noihin myös omia maitoja välillä.

Minulla on edelleen ongelmia muistaa ottaa ruokia sulamaan pakkasesta ja sit kun on ruoka-aika niin annan vaan jotain kaupan soseita. Tähän asti oon ostanu vaan hedelmäsoseita ja eilen menikin vahingossa vaan kolme hedelmää, vaikka pitäis maistattaa lihojakin. Tänään oli sit pakko ostaa myös lihasoseita, että tulee niitäkin annettua joskus.
 
Takaisin
Top