Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taidankii testata, jos meiltä vaan löytyy sopivaa riisiä kaapista... Ja onhan niissä purkeissa spagettia ja jauhelihakastikettaki, ootteko viel antanu spagettia/makaronia?
 
Elikkäs niitäkin vois siis tehdä.
Mites purjo, tomaatti, sipuli? Eikös niitäkin vois heittää sekaa tuomaa makua?
 
meillä on yllättäen kaupansoseena makaroni/kana ja spagetti/jauheliha.ja lasagnee.spagetissa on ainakii tomaattisosetta ja sipulia,palsternakkaa,oreganoo,valkopippuria ja porkkanaa.
 
ok. mutta mitenkäs mä sitä tomaattia lisään? ihan tavan tomaatin heitän keitettynä mukaa? :confused:
 
Mul odottaa tuol naudanliha keittämistä, mut ajattelin sen tehä ihan omana soseena.. Mut jos ostais naudanjauhelihaa spagettia varten ja keittelis siitä :)
 
Kannattaako muuten liharuoat aloittaa broilerista vai jostain muusta (mistä?) ? Minkä kanssa ootte sekoittaneet?
 
Me aloitettiin kanalla ja ihan potun ja porkkanan seassa. Huomenna laitan pojalle kukkakaalia, porkkanaa ja pottua joko kanalla tai possulla.
 
Mä tein ihana kanan fileistä suikaleita ja keitin ja soseutin. Pakastin pieniä nokareita. Lisään nokareen aina joihinkin kasviksiin :) Nii, ja alotetiin liharuuat kanalla..
 
Me alotettii naudalla, ja se onki ollu tähän asti se vähiten vaivoja aiheuttava, possu kovettaa vatsan ja kana antaa ilmavaivoja.

Tiutsi meil menee täl hetkel vaan 3 kertaa päiväs kiinteitä. Yleensä niin että lounaaksi liha-kasvis, päivälliseksi kasvis ja iltapalaksi hedelmä/marjasose, jonka jämät menee seuraavana päivänä lounaalla jälkkäriksi. Terkkarin mukaa ei vielä kiirettä lisätä aterioita, ku hyvin kasvaa näilläkin. Ja sen viidennen ruoan voi ottaa vaik sitte ku vauva nukkuu lyhyempiä päikkäreitä.

Mä kalttaisin tomaatin eka, jos soseisii sitä meinaan lisätä, vielä en oo niin tehny(saa sen kuoren sit irti eikä tarvi sen kans tuskailla). Tomaattia oon kyl antanu imeskeltäväks.

Mä oon pakastanu ihan pakasterasioihin ruoat. Alkuu pakastin myös jääpalamuotteihin, mut en enää. Puuroja ei olla viel annettu eikä mitää muutaka viljatuotteita. Kuhan nyt ootellaa et noi rokotteiden vaikutukset kaikkoaa ni sit voi alotella kaurapuurolla, tai just jollai makaroni-lihasoseella.
 
ton neuvolasta saadun ruokalappusen mukaa niitä soseita annetaankin vaa kolme kertaa.loput joko maitoo,vellii tai puuroo.tai niin mä ainakii tosta ymmärsin.
edit:tai sit ymmärsin taas lukemani väärin:grin mahdollista sekin.
 
No niinhän se menee. Jos aamulla ja illalla antaa puuroa, ni ei siihen jää ku ne kaks sosetta. Kaks vihannesta ja yks hedelmä.
 
Teinpäs tänään bataatti-porkkana-parsakaali-broileri sosetta. Ai, että oli hyvää. Teki mieli syödä kaikki itse, mutta maltoin mieleni :smiley-bounce022
 
Minä oon niitä sose kuutioita tehny pakkaseen ja säilöny minigrip pusseihin ja kirjaan pussiin mitä siinä on. Nyt vaan tuntuu että kuutioita menee niin paljon että teen pilttipurkkeihin valmista settiä. Kana-maissi-bataatti-kukkakaali ja possu-parsakaali-peruna on ollut mielessä mutta saattaa se siinä hääräillessä muuttua :) Maistatin eka kanaa sitte possua ja nyt parina päivänä eväksen seassa on mennyt kananmunaa. Tomaattiakin on maisteltu jo.
 
Takaisin
Top