Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mihin kummaa mä tunkasen 5 kertaa kiinteitä päivässä?
Esim tänää 9 aamupuuro, 12 kasvis+kana ja unet 13-16.45. Hedelmä 17 (täs kohtaa ois varmaa pitäny antaa kasviksia) ja iltapuuro 20 ja sitten 20.45 tissi ja yöunille. Mihin ihmeesee mä tälläsinä päivinä vielä sen 1 kerran muka änkäsen?! En mihinkää :mad: Tän viikon poika on vetäny aamulla yhet pienet unet ja yhet nuo pitkät unet. Jos olis esim 2-3 lyhyitä unia niin ei oiskaan vaikaa syömisiä sijoitaa.. Mutta en mä kyllä ala unia sekottaa sen takia että saataisiin 5 kertaa kiinteitä päivässä..

Ihan hanavettä meilkii, silloin ku muistan antaa :oops:
 
Ei meilläkään tuu joka päivä sitä viittä kertaa kun poika nukkuu just välipala aikaan mutta haittaakse? o_O Jos minä nyt huomenna muistasin laittaa munat tulille niin sais senkin maistatukseen. Kanat ja possut on menny kyllä hienosti alas.
 
No ei voi olla pakollista antaa aina viittä ateriaa. Taas saa mun mielestä suhteuttaa asian omaan arkeen, omaan vauvaan ja hetkeen.
Sama juttu, ku käyrien kanssa, kunhan kasvaa ja voi hyvin. Ja voi hyvin meinaa mm.unia. Ei meidän vauva ainakaan syö jos kesken herättää eli siinä menee sitten unet ja ruokailu ihan hukkaan... :happy119
Meillä menee viittä ja neljää, enkä todellakaan pidä lukua. Siinä menis päivä ihan sekaisin :laughing021
 
tänä aamuna annoin tytsyl jotain kaurapohjasta velliä,saa nähä tuleeko mitää kun meillä ei oo tota kauraa aiemmin syöty.mut täytyy nyt toivoo....ja pelätä pahinta.
 
Meillä Kiira nukkuu nyt aika hyvin kahdet päikkärit, joten on edes pienet mahikset mahduttaa päivään viisi ateriaa. Kun tämä siis ei enää nuku yleensä kahta tuntia pidempään kerralla. Mutta... Jos se menee ekoille päikkäreille niin aikaisin, ettei ehdi lounasta syöttää ennen niitä, niin sitten lounas siirtyy ja välipala jää välistä. Mutta enpä ole asiasta niin stressiä ottanut. :) Pääasia, että saa sitä ruokaa ja on tyytyväinen. Kovastihan tuo ainakin päivän mittaan jaksaa touhuta!
 
Ei ressiä, ei ressiä. Teet vaan Tiutsi kuten teidän rytmiin sopii. Ne on taas ne suositukset.... ei sitä lasta kannata väkisinkään syöttää. Se muuttuu ihan itekseen se rytmi kyllä ja kun vauvvi saa ruokaa kuitenkin tarpeeksi, nii nou hätä, nou hämminki.
 
Mä en oo vielä keksiny, miten ennakoin sen aamun puuron tarpeen. Sehän pitäs ehtii jäähtyäkin. Toi herra on niin sekunnissa, et mul on nälkä :D

Hanavettä täälläkin juotetaan. Porukoilla on porakaivo, ni sitä pitää hetken seisottaa. En muista miks :D Porakaivon vesi on kyl sata kertaa parempaa, ku toi perus hanavesi.

Meil ei oo viel toivoakaan viidestä ateriasta. Ei tuo jaksa syödä. Muutenki tuntuu, et koko ajan pitää ruokaa tuupata. Eipä tuo kyllä syö, jos ei nälkä ole :)
 
Ai kauhee, tuli mieleen. Eilen tein jätkälle illalla neljän viljan puuroa. Siitä tuli niin hirveetä liisteriä, etten pystyny itekään syömään :D Jos tänään kokeilis vähän eri mittasuhteilla :)
 
En mä paineita otakkaa. Me syödää silloin ku meitä huvittaa :grin Mutta hyvin on tässä jo huomannut, kun kiinteisiin ollaa päästy mukaan niin jätkä jo ihan selkeesti vaatii niitä. Kun aamupuuro ja iltapuuro ja lounas aikalailla syödään joka päivä samoihin aikoihin niin kyllä se suu alkaa jo napsumaan kun kello lyö tarpeeksi :p Eilen ja tänää aamulla syötii kaurapuuroa, mitään sivuoireita ei ole tullut. Uskaltaisinkohan antaa jo tänää illalla? ettei mee yö sit pipariks ainakaa sen takia.. Mites te jotka annatte 2 kasvis pitoista ruokaa päivässä niin onko kummallakin aterialla myös kana/liha tms.. Vai onko toinen kasvis+liha ja toinen pelkkää kasvista?

Mä ajattelin tänää keitellä tonne pakkasee noita kasvisoseita lisää ja huomenna naudanlihaa. Mulla on heikonlaisesti jääpalamuotteja ni ei voi kaikkea ihan kerralla tehdä. Miten te muut säilytätte sitte ne palat pakastimessa? Mä oon heittäny omiin pusseihin ja välil joutuu sitte miettii, että mikäs oli nyt mikäkin.. Entäs sitte ku ne jääpalamuotilliset alkaa olee kauheen pieniä ja pitäis annosta kasvattaa suuremmaks niin miten ootte sitten ajatellut hoitaa soseiden pakastamisen?

Miten ihmeessä mä oon joskus saanut esikoisen syötettyä vauva-aikana o_O
 
Ehkä se vika onkin niissä mun pöperöissä, koska yleensä ekan lusikallisen se vielä ottaa, mutta sitten ei meekään enempää. Kokeilen siis seuraavaks kaupan soseita, ennenkuin heitän lusikan nurkkaan. :) Ainakin ne makeet soseet on menny jotenkuten alas...No, onneks tuo vasta täyttää 6 kk ja on kasvanut hyvin, joten ei tässä ehkä pidä mitään paniikkia ottaa...

Tytöllä on nyt muuten semmonen kiva tapa, että lusikasta pitää ottaa kiinni, mutta ei tietenkään varresta, vaan just siitä soseesta. On muuten jonkin verran sottasta touhua!! :smiley-chores020

.
 
Tottakai se pitää siitä ruokaosasta napata kii. Meillä sit viel sen jälkeen hierotaan silmiin ja korviin ja paitaan mahdolliset jäämät. :)
 
Mä syötän pojan tossa vauvakeinussa ja ärsyttävintä on se, että aina, ku siihen laskeudutaan istumaan alkaa kamala huuto ja parku. Ihan ku poika ei tajuaisi/muistaisi, että ei siinä istuta, ku syömisen aikana ja aina se ruoka tulee heti suuhun. Välillä kisailenkin kumpi kerkiää eka: Poika huutamisen vain äiti lykkäämään lusikan suuhun.:laughing002 Voi kumpa neuvolasta saatain 2 viikon päästä oikea lupa istua, niin voisin ottaa ton syöttötuolin käyttöön tuolta nurkasta.. :gen113
 
Meillä vaan viuhtoo nuo jalat niin kamalasti, että joutuu niitä väistelemään, että saa lusikan suuhun. Kiiralla on niin kiire koko ajan. :D Meillä kun ostetaan nuo makeat soseet kaupasta (ja alkuun ostettiin niitä kasvissoseitakin), niin olen säästänyt ne purkit ja pakastanut niissä. Ja lounaaksi ja iltaruuaksi saa sitä sosetta, mitä sattuu olemaan. Viimeksi tein vain sellaisia, joissa on lihaa, joten saattaa saada molemmilla soseaterioilla lihaa.
 
Onks kellään muulla ongelmia saada tyyppiä syöttötuoliin ? Mä en tajuu, mikä siinä on, mut saman tien ku yrittää laittaa istuu, ni vedetään jalat tikuks ja ruvetaan huutaa. Kauhee hiki tulee jo moisesta :D Sit kuitenki, ku viimenään saadaan ukko siihen, ni ei oo mitään ? En ymmärrä.
 
Ootteko muuten soseuttanut riisiä vauvalle? Voiskohan sitä lisätä jonkin kasviksen mukaa?
 
Takaisin
Top