Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan kraanavettä. Neuvolassa meille sanottiin, että nyt saa antaa vettä jo ihan keittämättömänä, kun kiinteitäkin syö.
 
Meki annetaa ihan kraanavettä. Ja mun mielest kaivovettäkään ei tarvi keittää, jos kiinteitä syö. Mut sit tietysti, jos se on vaik sateiden takia tummaa, ni keittäisin kyl.
 
Eikös tästä ollu ennenkin puhetta? Vai oliks se niin, että sit kun lapsi alkaa pyöriin muutenkin lattialla, nii on vähä hölmöö keittää juomavesi? No en muista, samapa se. Meillä juodaan vettä ja se on ihan kraanavettä. Meillä menee soseen yhteydessä 5-10ml tällä hetkellä ja aluksihan poika irvisteli, mut nyt vesi maistuu hyvin. Neuvolantäti oli ihan hyvillää, kun sanoin, et heti aloitin antaan vettä kun suuhun meni muutakin ruokaa ku maitoa.
 
Nii ja Tyyne juo vettä joka aterialla, jos vaa on jano. Jos ei ni sit se yrittää purra sitä nokkaa mut muuten juo ihan kunnon kulauksia.
 
Meil juodaan kans vettä joka aterialla, ja se on tytön mielestä tosi hyvää. Ruoka vaan menee aika huonosti alas nykyään. Se suu ei vaan millään aukee!
 
No voi toista.. mikähän on ku ei maistu. Mun poika oikein innostuu, kun näkee oman lautasen tulevan ja lihasoseet saa suun oikein napsammaan.
 
meillä tyttö tunkee kielen siihen etee ni ei sitä lusikkaa saa aina edes suuhun.eilen vaiko toissapäivänä suu ei auennu aamupuurolle ollenkaa,sit piti antaa hedelmäsosetta aamupalaks.
 
Tyynel loppuu aina huuto ku seinään kun sitteri viedää keittiön puolelle ja likka siihen. Kyllä tietää et kohta saa ruokaa, ja ei haittaa vaik menis 20min sitä siinä odottaes :)
 
meillä taas suuttuu jos pistetää sitterii ja sit ruuan pitäskii olla jo heti suussa.ei jaksa oottaa yhtää.
 
Haha :) kuulostaa hauskalta. Meillä vasta opetellaan niin aika hyvin on mössöt maistuneet, paitsi silloin jos on sekoitettu eri laatuja, silloin suu meinaa mennä kiinni.
 
onneks tulin lukeneeks tosta neuvolasta saadusta "ruoka-aika" lappusesta et aamulla ei tarvikkaa antaa puuroa,voi antaa velliäkii,hyvähyvä.
 
Täällä on kyllä kans sellanen hoppuheikki että kun nostaa syöttötuoliin ja näkee oman eväänsä niin alkaa hirvee huuto joka lakkaa vasta ku lusikka on suussa :) Minä oon muutamaan otteeseen antanu vettä mutta melkein poikkeuksetta poika puklaa ne ulos o_O
 
Ei oo pakko. Mutta kesää ajatellen voisi olla hyvä totuttaa pikkuhiljaa. :) On sitten helppo janoiselle vauvalle antaa vettä kesäkuumalla.
 
Takaisin
Top