Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä maisteltiin tänään kanaa eka kerran ja eilen sitten luomubanaania. Olikin jo vähän stressiä kun oli aloittamatta lihapuoli. Sujui yllättävän helposti soseenteko, tytön isoäidon kanssa tehtiin yhdessä. Keitettiin maustamattomat kanansuikaleet ja porkkanat, siitä sitten tehosekoittimeen, keitinvedellä notkostettiin ja tuli hyvä maukas sose. Tyttö tykkäsi. Seuraavalla kerralla vois miettiä tarkemmin noita raaka-aineiden suhteita. Tällä kertaa niitä ei paljon tullut mietittyä kuin että paljon porkkanaa ja vähän kanaa. Vierähti kivi sydämeltä, että sujui noin hyvin. Uskallan alkaa sitten tekemään itse enemmänkin soseita.

Piti vielä kysyä kuinka nopeasti uutta ruoka-ainetta maistattaessa olette nostaneet määriä ?
 
Meille tänään nauvolantäti sanoi, että kun on kyse jo näin isosta vauvasta (viitaten meidän poikaa siis) niin saa antaa jo paljon rohkeammin, ja niin paljon ku napa vetää, kun ei mitään oireita ole mistään tullut. Tietysti tarkkaillen että maitoakin menee.

Itse keitin kanan ja soseutin sen keitinveden kanssa, laitoin pieniä nokareita jääpalamuotteihin. Nyt voi sitte miksailla kanaa minkä kans vaa :)
Mä olen uutta ruoka-ainetta antanu ihan ronskilla kädellä, aikalailla saman verran kuin muitakin. Eli jääpalamuotillisen. Kanaa tietysti vähemmän kuin kasviksia. Olinkin tänää yllättynyt kun poika vetäs naamarii miksin jossa oli 2 jääpalamuotillista kukkakaalia, yksi porkkanaa ja kanapapana. Sinne se meni.

Rohkeasti vaan Jolanda tekemään ite! :)
 
Muita soseita onkin tullut tehtyä, mutta tästä lihaosastosta näin melkein painajaisia :) No possua seuraavalla kierroksella.

Tyttö tykkää ihan mahdottomasti kaurapuurosta, muut soseet on aika pieniä annoksia vielä. Puuroa menee niin paljon kuin napa vetää. Maha toimii, tulee valtavia jumbokakkoja, jotka tursuaa vaipasta yli. Apua :eek: !
 
Ihanaa Jolanda, kyllä se siitä! Hienosti menee. :) Meilläkin pojan vatsa on nyt alkanu toimimaan itekseen näemmä paremmin, joten odotan ensi viikolla puuron kanssa pientä jumitusta, mut eiköhän se siitä lähde sekin sujumaan.
 
me koitetaa tänään uudestaa sitä naudanlihasosetta,ei tosin sitä samaa mikä sen ummetuksen aiheutti.mut juu,nyt sentäs älysin pakastaa sen niihin jääpalarasioihin ni saa annettua pienempiä annoksia.
onks kukaa koittanu antaa jugurttia?mä ostin iitä mango-mitä-lie-jugurtteja ja mansikkapilvi-rahkaa laitoin rasioihin ja pakkasee.sit varmaan maistellaa viikonlopun aikana.
 
nii niitä vellipurkin näkösiä purnukoita?meillä on piltin ja bonan lasipurkkeja.
tuliks mitää oireita pojalle?
 
Meillä on nyt aamuisin ja iltaisin syöty riisipuuroa, tänään aamulla (kunhan poika aamutorkuilta herää) aattelin kokeilla kaurapuuroa. Illalla annan kyl viel tuota riisipuuroa ettei yö mee hulinaks jos käykii masulle.

Puol 7 aikaa heräsin siihen, että poika pinnnistää ja pingertää ja mölisee, oli sitten oivan pökäleen tehny vaippaa :grin Hassua, kun enää ei tuu sellaista prööööt-ääntä ja maitolitkukakat vaipassa. Vaan nyt pöngerretään ja ähistää ja muristaa ja köntsät housussa :grin
 
Meil on ollu sitä piltin persikkapouta- rahkaisaa ja Tyyne on tykänny siitä kovasti eikä oo mahan toimintaa haitannu. Mä en ookka kattonu viel mitä kaikkea sil valio onnilla on.
 
Mahdottoman herkullisen kuuloisia mössöjä vauvoille.. mä rupeen syömään itte samoja. Poika veti äsken lounaaksi desin possua ja kasviksia ja vettä päälle. Kohta tarjoan sille maito annoksen, kunhan vähän masu vajuu. Sitä varmaan vois kohta alkaa antamaan päivälliselläkin.. nyt on syöny vaan hedelmää välipalana ja rintaa muuten.. mut voishan tuolle antaa varmaan jo.
 
Otin nyt päärynää sulaan pakkasesta :) jos tänään herra vetäs kipollisen sitä kun siitä ei mitää oireita tullut :)
 
Poika sai tänä aamuna kaurapuuroa ekan kerran, ja voi jestas miten suu napsu. Tais maistua :p Meillä on kyllä mennyt nämä syömiset yms todella helposti. Äitini jo hieman hihitteli, että minkähänlainen michelin ukko tuosta tulee, kun se on alkanut sapuskaa vetää oikein urakalla naamarii ja tissimaitoa vielä seuraks :)
Tänää varmaa on iltasella kauppareissu tiedossa (viimeistää huomenna) ni ajattelin ostaa satsin vihanneksia ja possua ja vkl keitellä sapuskaa pakkasee. Kasvikset alkaa vähän loppumaan. Ja omenasosetta vois keitellä kans... Mitäs muuta?
 
No Nippulasta varmaan tulee michelin... Jalat on ihanaa makkarapoimua täynnä.... Ollaan oltu miehen kans sellaseia palluroita pienenä että ei tulisi yllätyksenä jos pikkumies olisi samanlainen :p
 
Me on syöty niitä piltin jogurtti jutskuja. Hyvin maistuu ja sitten niitä piltin hedelmä/marjasmoothieita jotka on sellasessa hassussa pussissa. Muistaakseni niissä ei oo lisäaineita ja osa on luomujutskuja. Ne on nameja :)
 
Me annettiin kans piltin jogurtteja vähä ennen 5kk ikää, eikä tullut mitään oireita, mut eipä ole mistään muustakaan ja poika vääntää kans megaläjiä itsekseen :laughing002
 
mä oon nyt antanu noiden soseitten kanssa juomana vettä.ja sit muuten juominkina maitoo.rupesin taas typeränä miettimää et tytsy syö muuten liikaa jos annan maitoo ja soseita samalla ruokailulla.voi pöhköä.
 
Meillä menee tosi heikosti vettä... irvistelee vaan jos sitä antaa...
annatteko muuten keitettyä vai kraanavettä?
 
Takaisin
Top