Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä siivilöin vadelmat mehukeitoksi nyt aluksi. Poika maisteli kans persikkaa tänään purkista. Hyvin maistui. :)
 
Siis täh!?! Mitä säilöttyjä? Ai niiku säilykepurkista?
Mutta kyllä mä tein mangonkin niin, että ostin ihan tavan mangon. Kuorin ja muussasin. Niinkuin banaaninkin ja päärynän. Eikö persikkaakin löytyisi persikkana?

Mutta mitä possua mä ostan jos ite haluan tehdä? Siis niiku ihan sama mitä lihaa, vaikka grillikyljys ja keitän sen vaa? :grin
 
Itselle on jotenkin niin itsestäänselvää, ettei mitään säilykehedelmiä vauvalle anna, että olin myös ihan ällistynyt, kun neuvolassa asiasta mainittiin. :D Eipä olisi tullut mieleenkään sellaisista mitään soseita tehdä, kun niitä hedelmiä voi ostaa tuoreenakin. Mutta nykypäivänä on niin toistaitoista porukkaa osa, että säilykehedelmistä tehdyt soseet ovat sen rinnalla vielä pientä!
 
No sen takia mäkin vähän hämmennyin tästä ei säilötyistä. Kun siis tullut mieleenikään, että säilykepurkista alkaisin soseita tekemään. SIinä kohtaa jos sellaista meinaan tehdä ni ostan sitte suoraa sen vauvan ruoka purkin :grin
Mutta siis oisko persikankin voinut soseuttaa ihan jos ois persikan ostanut? Vai myydäänkö niitä edes suomessa? :grin En ees tajunnu kattoa, kun muistin vaan lukeneeni että ei persikkaa kuin vauvan purkista :grin

Palapaisti kuulostaakin hyvältä. Kauan Tinka jouduit keittää sitä, että oli kypsää?
 
joku sano mulle et persikkaa ei saa antaa,muutaku siis niitä vauvan omia soseita.kukahan sen sano?joku täältä foorumilta.
 
Hmm, en kyllä kattonu kelloa mutta oisko joku 20 min? Kokeilin sitten veitellä että se liha on kypsää. Mä palottelin pienemmiksi niitä paloja kun oli aika suuria mötiköitä.
 
Siis meijän neuvolatäti on sanonut että persikkaa mielummin vauvan valmisruokahyllyltä koska itse persikassa on niin paljon myrkkyjä ettei sitä suositella itte tekeväks....?
 
Mulla on nyt uunissa rypsipossua ja kanan rintafileitä paistumassa. Sit kun kypsää, nopea jäähdytys ja paloiksi ja pakkaseen. Helppo sit lisää kasvisten sekaan. Tuleekin iso satsi ruokaa. Oli vähän ehkä liikaa rasvaisia paloja siinä possussa, mut erittelin ne ja koira saa herkkuiltapalan. :D
 
Joo siis mä ymmärrän nuo säilyketuotteet. Mutta miksei voisi ostaa ihan hedelmäpuolelta persikan ja soseuttaa sen? Ihan samalla tavalla kuin mangon, banaanin ja päärynänkin olen tehnyt.. Joten miten se persikka eroaa näistä? Vai siis pitäisikö kaikki hedelmät ostaa vauvanpurkissa? Nyt mä en kyl ymmärrä tätä.. :oops: Onneks meil on huomen neuvola, saa se täti vääntää ratakiskosta.

Mutta tänää iltapuurolla annoin persikkaa (siis siitä vauvanruoka purkista) ja ilmeisesti pitää ostaa tupla-annokset niitä hedelmäsoseita joita meinaa valmiina ostaa. Pari lusikallista vauvalle puuron sekaan ja esikoinen kärkky osingoille. Se söi sitte loppu purkin. Ei siinä siis mitään, mun puolesta saa syödä niitä jos tykkää :)
 
Mä oon kans nyt ihan yllättynyt, että ei saisi tuoreesta hedelmästä antaa muussattuna...:eek: Ei sillä, ei ole banaani maistunut vaikka olen antanut, mutta esim päärynää just ostin kaupasta ja ajattelin lähipäivinä soseuttaa kun ei tekis mieli aina noita pilttejäkään syöttää.
Sanottiinko Nappo teille siis, että hedelmiä yleensäkään ei sais antaa muutaku purkista?

Noihin pitteihin uppoo muuten ihan hulluna rahaa! :confused: Nyt pitäis tän mamman ryhdistäytyä ja alkaa itse tekemään, mutta kun ei mukamas kerkee...
 
Mä en ny tajua sitä persikan kieltoa..... miksi persikka olisi pahasta? Voi kai senkin keittää ja soseuttaa, jos pelkää myrkkyjä tms...?
 
Niin mäkin luulisin, että ihan samoista persikoista ne kaupan soseetkin on tehty. Pitäis itsekin alkaa tekee nyt myös noita hedelmäsoseita, kun oon tähän asti ostanu vaan kaupasta. Sitä vaan eniten mietin, että miten voisi itse tehdä ruusunmarjasoseen vai onko se edes mahdollista?
 
Takaisin
Top