Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, maissinaksut on hirveen käteviä. :D Meilläkin Kiira niitä kyllä mutustaa, mutta sitten on sitä maissitöhnää naama täynnä ja kädetkin ihan tahmaiset. Sitten jos vielä ehtii ennen putsaamista vaikka mattoa haromaan käsillään, niin on kunnon karvakäsi meillä sitten. Noista elikoista vähän tuota karvaa kuitenkin irtoaa...

Pitäisi käydä ostamassa nokkamuki vauvelille. Voisi alkaa harjoitella sen käyttöä. Isosiskolta ei ole yhtään sellaista jäljellä, koska se ei välittänyt niistä juoda. Piti aloittaa suoraan tavallisen mukin kanssa harjoittelu. Pari nokkamukia oli, mutta ne oli sitten viskellyt lattialle niin, että koira pääsi käsiksi. Ei paljon niistä nokkaosista enää sen jälkeen juotu. :P Meillä koira tuhosi edellisen rintapumpunkin, en enää edes muista, miten se siihen pääsi käsiksi. Meillä siis japaninpystykorva, jossain ketjussa oli siitä puhetta, niin mainitsen nyt tähän, kun muistin asian. :D Ei tuo koira hirveästi mitään tuhoa, ei pentunakaan, mutta useasti valitsee sitten silloin harvoin tuhoamiskohteikseen varsin harmillisia kohteita. Esim. miehen silmälasit...
 
Vitsi, et mua tympäsee ku ostin sen NUKin nokkamukin. Ei poika tykkää yhtään siitä. Se tykkää juoda siitä Ikean valkoisesta, vihreäkantisesta nokkamukista.. se kai maksoi euron ja kaveri sen meille toi. Siitä se poika itte kallistaa ja juo vettä.. mut se nuk ei kelpaa. Heitän vesilintua sillä. Juotan ite pojalle kans ihan normi lasista vettä, mut kyl se tykkää siitä ikean mukista juoda ite enemmän. :)
 
Meil on kans kaks Nukin mukia. Niillä enimmäkseen leikitään. Ehkä sit jossain vaiheessa ihan juodaanki :D Mua peloteltii, et maissinaksuista jäis kitalakeen kii klönttejä, mut eiks ne nyt aikalailla sula mennessään ? Täst on hetki ku niitä on tullu käytettyä. Mitä kaikkee te annatte ite nassutella ? Nii ja onks teillä jo hampaita (siis vauvoilla) ;)
 
Tyynellä on kaks hammasta alhaal, ja toistaseks on omaa käteen saanu vaan noita naksuja. Mut kerran oon ihan minimini paloina antanu omenaa ja keitettyä parsakaalia.
 
Minä annoin viime viikolla palttoonapin Artsille lutusteltavaksi mutta se sai siitä jotenkin palasen irti. Onneksi olin siinä vieressä ettei kerenny tukehtua. Muuta en ole vielä kokeillut.
 
Poika sitten äpösti tänään hyvällä ruokahalulla kanaa ja kasviksia ja äsken sitten kokonaisen purkillisen mangososetta. Nyt kun tän viikon syötän sille lihaisampia ruokia, nii sit kyl alan sen puuron kans touhuumaan. Kyl näyttää ipanalle ruokaa uppoavan ja hyvä niin. :D
 
Mua niiin ärsyttää kun tuo poika söis vaikka saavillisen evästä näyttämättä merkkiäkään kylläisyydestä ja sitten jos sitä ruokaa antaa kun toinen siinä suu ammollaan odottaa niin sitten vaan puklataan, puklataan ja puklataan. Jos vie eväkset pois niin sitten huudetaan niin että ikkunat helisee. En osaa tulkita lastani :smiley-angry003
 
Jaahas, tänään lähti eka t-lusikallinen kanaa vihannessoseen joukkoon! Tosi paljon jänskättää miten tytön masun toiminnan nyt käy, kun nyt on pari viikkoa vatsa toiminut tosi hyvin.
 
Pidetään peukkuja, että orvokin tytön massu tottuu helposti kanaan eikä tuota kakkaamisongelmia!

Meillä on ipanalla pari yötä ollut aika huonoja, herätty on useasti tissittelemään. Voisihan silläkin flunssaa olla, mutta ei ole kyllä päivällä vaikuttanut ollenkaan flunssaiselta, joten luulen ennemmin, että kyse on siitä, kun viikonloppuna sai vähemmän kiinteitä aterioita, kun rytmit meni sekaisin mamman näyttelytouhujen takia. Ainakin tänään on nukkunut paremmin päikkäreitäkin, kun on saanut jo neljä ateriaa. Nyt vaan nukkuu vieläkin iltapäikkäreitä ja puuro pitää vielä antaa... Kuinkahan myöhälle menee, ennen kuin sen saa tainnutettua iltaunille. :D
 
Täällä myös unimasa tuli puol ysi mutta vieläkin täytyy välillä mennä rauhotteleen kun niin raasu itkasee.
 
Mäki oon huomannu et Tyynellä menee alas hedelmäsosetta kerralla se koko purkki, mut muut soseet ni vaa puol purkkia. Osa soseista tehää ite, mut käytetään myös kaupan soseita huoletta. Eilenki mummi toi muutaman purkin soseita ku tulivat kylään :)
 
Meillä ei ronkeloida millekkään eväälle. Kaikki uppoo, on tullu isäänsä :) Minä annan kaupan marja ja hedelmäsoseet mutta kasvikset teen itse. Nyt pitäs ruveta possua keitteleen ja maisteleen ekaa kertaa.
 
Mä kans keitin ite kasvissoseet. Nyt syötän lihasoseet purkista ja sit alan tekeen ite taas. Hedelmäsoseet saa poika vielä toistaiseksi purkista, mutta marjat omasta pakkasesta. Itseasiassa voisin keittää vadelmakiisselin ja siivilöidä sen, nii saa antaa pojalle sit.. no ehkä ensi viikolla sitten puuron seuraksi. :)
 
Oliko niin, että persikkasosetta ei kannattanu tehä persikoista? Miks muistelisin lukeneeni täältä sellaista.. No mä ostin tänää persikaksosetta ja mustikkaa. Mä teen muuten ite soseet, mutta en ala kyllä siivilöimää mitää mustikkaa tai maissia että sais kuoret pois. Se tuntuu liian työläältä minulle :) ja sitäpaitti mun mustikkani menivät piloille pakastimessä jonka joku (kenties esikoiseni?) oli sammuttanu.

Tänää keitin kanaa pojalle. Ja johan upposi kukkakaali+porkkana+kana-mix. Koko kippo helahti tyhjäksi :p
Ja eilen poika veti iltapalaksi aimon annoksen (ei siis aikaisempina iltoina ole niin paljon mennyt) puuroa ja mangoa. Ysiltä tissiä ja nukkumaan, poika heräsi vasta 4.40 ekan kerran syömää. Halleluja! :)
 
Takaisin
Top