Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä taitaa se riisipuuro ummettaa tyttöö,täytyy pakastaa luumua ja antaa sitä aina pala puuron joukossa.
 
Näin se tuntuu menevän, et alussa sitä kakkaa tulvi yli äyräiden ja nyt ku ei sitä enää sillee tule, ni ei oo sekään hyvä.

No mut inhottavaahan se on pienelle, jos ei isommallekin. Toivottavasti alkaa masut toimia :)
 
Viides kakaton päivä koitti. Ja eilen kovan itkun kanssa piereskeli raukka ja oli muutenkin hieman ahdistuneen oloinen. Onneksi kohtuullisen hyvin nukkui yön. Muutaman kerran heräsi itkuun ja tissille piti päästä itseään lohduttamaan. Pumppasin raukalta ilmaa ja sit tarras pienillä käsillä tissistä kiinni ja siihen nukahti. Eipä siitä kauheesti raaskinu siirtyä. Poika nukku myös pelkästään vaippasillaan, kun illalla tosiaan itki kovasti nii hikihän sille tuli. Poika siis sai äitin peiton ja äiti haki olkkarista itelleen viltin.. :D
 
Näinhän se on. Sitä on vaan ni paha kattoo, ku pelkää et toisella on kipuja. Itelleen ottas kaiken jos vois. Pojalla on tummat silmänaluset. Ei nukkunu hänkään yötä kunnolla.. heräili useammin kun normaalisti. Onneksi sentään nukkui. Ja ainahan voi soittaa tohon terveyspuhelimeen ja kysästä vähän, jos hermostuttaa liikaa. Täällä sentään on hyvä vertaistukiryhmä. Eka lapsi,nii ehkä ottaa turhan vakavasti kaiken.. äitikin vaan sanoi, et anna vettä, kyllä se sieltä tulee. :D
 
Keskiviikko aamusta tähän aamuun oon antanu jätkälle riisipuuroa, ilman mitää sivuoireita. Tänää annoin ekan kerran iltapalaksi. Katsotaan miten vaikuttaa meidän yöhän, positiivisesti vai negatiivisesti...
 
Mä en oo huomannu, et tolla puuron syömisellä ois mitään merkitystä yöuniin. Ihan samalla tavalla syöpötellään öisin. Ainiin, onko teille kellekään neuvolassa sanottu tosta yösyöttämisestä ? Ihan ku sitä ei sais tehä. Mä sanoin tätille, et kyllähän se varmaan tutilla nukkuis aamuun, mut miksen mä antais maitoa ? Kaamee nälkähän sillä sit aamulla ois :/
 
Meillä nukutaan koko yö ja aamulla kun poika herää niin kerkiän ite käymään vessas, pesee hampaat, pukee, otan jäbän, vaihdan vaipan ja vaatteet, pistän puuron ja syötän... Ei oo viel tähän mennes menny hermo pojalla ja aina kiltisti syödään ilman minkäänlaista mutinaa :)
 
Ompas sulla nappo rauhallinen vaaveli. Meillä on kyl niin heti mulle kaikki nyt tyyppi. Äitiinsä tullu :D Jos meil ois joutunu käyttää korvikkeita, ni ois varmaan joutunu ostaa kuulosuojaimet :D Ei ehi kyllä mitään tekee, ku nälkä iskee. Onneks osaa jo ennakoida, no, ainakin välillä. :)
 
Joo siis ihmettelen kyllä että malttaa odottaa äitin aamupuuhat ensin (välillä pistän myös kahvinkin tippuun ennenku haen pojan)... Päivällä kyllä omistetaan äidin hermot kun nälkä on eli kaikki heti tänne ny!! mutta kai lapsi tottuu siihen mihin se opetetaan (?) :)
 
Tottakai, etenkin jos se on se sama rytmi, joka toistuu joka aamu. :) Mä vähän epäilen, et sitä lopullista rytmiä saa ootella siihen asti, et on kaikki ateriat päivässä mukana. Musta välillä tuntuu, et toi jätkä ei ees muista nälkäänsä. Sit yhtäkkiä havahtuu siihen, et nyt maitoo, äkkii ! :D
 
Minunkin poika antaa mun rauhassa nousta ylös. Mä kyl ensin hoidan hänelle kuivan vaipan ja laitan lattialle leikkimään ja lähden sit siitä itse aamutoimille. Katotaan, miten sit käy, kun pitää alkaa kans sitä puuroa aamuisin keittämään. Ei mee kauan meilläkään enää siihen etappiin. :)
 
meil syödää jo ihan kunnollinen aamupuuro annos,pistän siihen joukkoo vähän jotain hyvää hedelmäsosetta:).
mä yleensä makoilen siihen asti sängys kun tyttö herää,sitte annan sille ruuan,vaihan vaipat ja vaatteet ja sit ite vasta hörpin teen ja syön puuron.
 
Kultashiini se on aikusten puuroa. Nalle puuroa. Sanoi neuvolatäti että ne nalle puurot on aika pehmeitä koostumukseltaan. Vaikka kyllä minä ne surraan blenderillä pienemmäksi kumminkin.
 
Takaisin
Top