Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiira on kyllä selkeästi kiinnostunut siitä, mitä muut suuhunsa pistävät. Viikonloppuna juhlissa kurotteli enonsa oluttölkkiä sen näköisenä, että miulle kans! :D Ai kamala, absolutistiäidin tytär himoitsee olutta jo alle puolivuotiaana... Neiti siis haluaisi suuhunsa ihan sitä samaa, mitä muutkin. Eilen kotona yritti maistaa limsalasistani. Kiira oli minulla sylissä ja toisessa kädessä oli sitten limsalasi. Neiti tarrasi siitä kaksin käsin kiinni ja yritti suuhunsa saada. Piti miehen auttaa, että saatiin neiti irti lasista. laughing7 Eli pitänee ruveta meidänkin pienelle sormiruokia tarjoamaan, kun kerta kiinnostaa.
 
Meillä kans Kellitys on ihan sama vaihe menossa. Kaikkeen syötävää ja juotavaan pitääy rittää tarttua. Tänää oli ihan täpinöissää, kun kaadoin esikoiselle loput maidot purkista ja annoin pojalle sen tyhjän purkin leikittäväks :grin Ainii, ja eilen illalla Iskä antoi pojalle kurkkutikun. Sitä tuntui olevan kiva jäystää kutiavilla ikenillä.
 
Minä olen antanut pojalle nii paljon evästä kuin mitä napa vetää. Muuten pääsee hirrrrvvee huuto :grin täällä olis jo sille välipalalle jo tarvis kun päivällisellä veti puolitoista purkillista ruokaa nassuun. Pari päivää sitten lisäsin myös aamupuuron pojan ruokakertoihin joten meillä alkais pikkuhiljaa oleen joka ruokailukerta käytössä.
 
Tiutsi joo siis niin se meijän neuvolatäti sano et saa syöttää alusta asti ihan niin paljon kun jaksaa syödä. Oon nyt jokusen päivän antanu 1x päivässä kasvissoseita niin kyllä toi poika aina jonkun 6-8tl jälkeen sulkee suunta eikä hänen nyt alkuun enempää tarvikaan syödä :) Tänään äskön tossa käskin miehen myös kokeilla tota pojan syöttämistä ja mies anto pojalle jotain hedelmäsoosia... nauruksihan se kummallakin meni.. Mun miekkoset <3..tehään siis kaikki soosit itte ja hyvin on menny alas :)
 
Tänään sitten aloitettiin aamu vellillä, päivällä parsakaalia, iltapäivällä hillaa, illalla velliä. Määrät ovat hyvin pieniä paitsi illalla annoin enemmän velliä. Jälleen tuli kunnon buustit siitä tytölle, hihkui ja riemuitsi :). Huomenna tai ylihuomenna sitten voisi ottaa toisen uuden maun kun tuon kauran kanssa näyttäisi menevän hyvin. Meillä ei ole vielä maistettu hedelmiä.
 
Muokattu viimeksi:
mites nyt sitten jos otan yhen ruuan lisää niin munhan täytyy taas muuttaa ruoka aikoja??kun nyt oon antanu kaks sosetta ja iltavellin,ja nyt aattelin antaa aamupuuron lisäks.ja puuron puurona eikä enää sosetta puurolla:grin vaan puuroa nokareella hedelmäsosetta:wink kjeheh.
 
Meillä alkaa kasvissoseet pakkasesta pian loppumaan.. päästään seuraavaksi syömään kanaa ja kasviksia. Sen testaan ihan suoraan purkista. Muuten teen sit taas itse.
 
Täällä on ainoastaan puuro, mikä ei tuntus lempparia olevan, mut mustikka-vadelma soseen kanssa upposkin sit tosi hyvin.

Minkälaista ruokarytmiä siis ruoka-aikoja muilla on? :)
 
Meillä mennään näin. Aamupuuro 8-9 maissa, lounas 11-12, välipala hakee vielä paikkaansa kun poika nukkuu lounaan jälkeen miten milloinkin. Päivällinen 16-17 ja iltapuuro 20. Ja tissiä aina välissä :)

Kuuluuko niitä välipaloja olla kaks vai yks päivässä sitte kun syödään kaikki kiinteät?
 
Voi jestas, nyt voisi sanoa että meillä syötiin eikä maisteltu :p 1,5 viikkoo maisteltu kiinteitä ja äskö uppos jääpalan verran kukkakaalia ja jääpalan verran porkkanaa sekoitettuna. Jätkä availi suutansa ja imaisi lusikasta mössöt suuhun. Sotkuakaan ei juurikaan tullu. Äiti siinä iloisena hymyili, kun äitin tekemät soseet maistui :) Päälle tissimaidot. Luulis nyt uni maittavan <3

Aattelin aloitella puurot riisipuurolla, muistelin et esikoisellakin aloitettiin sillä pehmeyden takia. Ostinki yänää sitä jauhetta ja josko huomen aamulla maisteltais.
Nyt siis menee näin ennen pitkiä unia kasvispöperö ja sitte illalla hedelmäsosetta minkä lisäks tulee sitte puuro jos se ei tee mitää puruja tuossa aamukokeiluissa.. Ensi viikolla sitten kana touhuun mukaan :)
 
meillä aamupuuro seittemän maissa.kaheltatoista hedelmäsose,neljältä kasvissose ja 8-9 velliä ja maitoo.muuten sit päivällä maitoo.
jatkuvasti pitää muuttaa ruoka aikoja ku pitää syöttää enempi kiinteitä.
 
Kyllä se siitä tasoittuu ajan kanssa. Meillä on yllättävän hyvin pitäny alusta asti rytmit, joten varmaan kiinteiden lisääntyessä ei tuu sen kummempaa säätämistä sen kans. Mut eipä kannata nuolasta ennenku tipahtaa... :D
 
Meillä täytys kans ottaa se kolmas sosekerta päivään. Kerran jo kokeiltii, mut sit se vaan jäi. Nyt Tyyne taas pyytäny lisääntyväs määrin tissiä, ni nyt ois otettava jo. Tosin ei tänää, ku nyt syöty vast se lounassose, päivällinen odottaa et neiti heräis. Täytyy varmaa herätellä. Lounas on syöty siinä 11-12 ja päivällinen 17-18. Tosin sit ku se kolmas tulee ni täytyy muuttaa noit aikoja hieman tarkemmiks.

Tehtii just muuten Tyynelle possu-pottu-porkkana-kukkakaali-parsakaalisosetta. Maustoin sen oreganol, basilikal ja ihan himpun laitoin valkopippuria :)
 
Bettie ihanko siis perus mausteet kaapista laitoit?

Hei, nyt heti mulle kertokaa että mitenkäs niitä tosiaa voi maustaa? voiko siis ihan normi mausteita laittaa, koska? Teettekö soseet ilman mausteita vai mausteiden kanssa? Äääh, enhän mä ollut ajatellut, että niitä pitäis jotenki muka maustaakki :grin
 
No mä oon kyl ihan laittanu just noita kolmea maustetta. Noi basilika ja oregano ku on ihan normi yrttejä, eikä ne missää kieltolistoil ole. Ja kaupan purkkiruoissa näkyy joissakin 5kk-> valkopippuri. Ja ihan vaan himpun verran kutakin. Tai no tän päiväsee tuli ehkä vähän liikaa oreganoa, mut hyvin se näytti alas menevän. Maustesekotuksia en missäänimes laittais ku niis on yleensä suolaa ja sit voi olla esim. sitruunaa tai jotai tulista.
 
Yrttejä mäkin oon ajatellu kohta lisätä noihin kotisoseisiin. Just oreganoa, basilikaa jne. Netistä kyl löytyy hyviä ohjeita vauvan ruokien maustamiseen. Vielä on ihan rehellisesti veteen tehtyjä soseita vaan syöty. Taas vaan älyttömän hitaalla toi suoli tolla pojalla ja mua jännittää taas, et millanen kakkashow sieltä sit tulee..
 
Meillä ei vielä puuroja.. sigh. Annoin äsken pojalle päärynäsosetta ja seassa vähän mallasuutetta... sais ny tulla se kakka sit lähiaikoina. Ois pitäny vaa jo eilen antaa se mallasuute, et ois lähteny jo kiertämään.
 
Takaisin
Top