Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oikein ollut puuro maultaa iso menestys :p eikai nyt ekalla kertaa voikkaa maistua :)
 
Mä aattelin ens viikolla ottaa kans noi puurot. Onks kellää muuten helmipuurosta minkäänäköstä kokemusta. Miettiny et sitä vois kokeilla kans, eiks se ollu perunasta, vai muistanko ihan väärin. Ja ainaki esikolle meinasin sitä ostaa. Päätin et saa seki nyt ruveta iltasin aina sen puuron syömään, ku alkanu tuntuu siltä et ei sillä paino nouse.
 
Joo se helmipuuro tehdään perunasuurimoista. Mua vaan ällöttää koko puuro kun näyttää ihan sammakonkudulta :D tosin muistaakseni maistui ihan hyvältä kun koulussa oli pakko syödä sitä :)
 
Mä en oo ikinä syöny sitä, ja ei ees lapsuudessa ollu sitä missää tarjolla. Oon kans kuullu siitä et näyttää ihan kudulta ja lapset kuulemma tykkää siitä :) Esikko tykkää sammakoista ja leikkiki aina välil sellasta ni saas nähä mitä mieltä on kutupuurosta :grin
 
Me sanottii siskonkaa pieninä sitä puuroa kalansilmäpuuroks:laughing002
ainii,neuvolas sano et voidaa ruveta syömää kiinteitä 5 kertaa päiväs:eek:
 
Me syödään vielä purkkiruokia. Nyt aattelin viikonloppuna kokeilla tehä ite. Saa nähä kelpaako ne :/

Meil syödään 11 maissa purkillinen sosetta. Joskus 3-4 maissa hedelmäsosetta ja illalla pari desiä puuroa. Perjantaina ois vihdoin 6kk neuvola. Pitää kattoa, mitä ne siellä sanoopi.
 
Me on nyt syöty 11-12 lounaaksi kasvissose, 15-16 hedelmäsose ja 19-20 iltapalaksi kasvis- tai hedelmösosetta. Nyt on tosin ollut lounaan tilalla maistelussa puuro, joka siirtyy tuonne iltaan kunhan vauva siihen tottuu. Nyt vaan oli mennyt vatsa tosi kovalle ja tänään oli vaipassa vaan pieni kova kikare. Pitänee ottaa ekaa kertaa myös luumu kuvioihin.

Pian täytyy varmaan lisätä loputkin syöntikerrat ja hivuttaa noita nykyisiä aikoja niin, että tulis noin 3 tunnin syöntivälit esim. 8, 11, 14, 17, 20. Enpä muuten oo ikinä kuullutkaan noista perunasuurimoista. Meille neuvolassa suositeltiin myös maissisuurimoista tehtyä puuroa.
 
Hillevi noi sun laittamat kellonajat on kyl hyvä systeemi tulevaisuuttaki ajatellen. Samoihin aikoin myös hoidossa aamu-lounas ja välipalat :) Luontevampi sit lapsen sopeutua hoitoon sitte joskus :) Samaa meki pyritään, mut ei varmaa ihan tarkalleen onnistu aina :)
 
Nyt se minun pikku ipana nukkuu. Voi pientä mussua, kun on niin suloinen. Mussutti äidin tekemää bataatti-kukkakaalimössöä ja jälkkäriksi päärynää. Siitä massun vajuttua toisen tissin tyhjäks, ja sit koitti uni. Tulis vaa vielä se satsi vaippaan.. mikään muu ei minua huoleta nii ku toi kakkaaminen.. Melkei tekis mieli leipoa kakku sen kakan kunniaksi. Huomenna aion kokeilla varovasti sitä semperin luumu-päärynää.. toivottavasti ei huudattaisi. :)
 
Sinbu Toi kakattomuus on inhottavaa. Poika kun panttas viikon niin kyllä siinä mietti sitä joka hetki ja pohti, että onkohan kipeenä.. Ei sitä kyllä päällepäin näkyny. Ja sitte päädyin antaa sitä levolakkia kun en enää kestäny ja sieltähän se sitten tuli.. Toivotaan, että toiselta tulee pian kakka! :)

Mustakin kuulostaa ihan hirveiltä määriltä mitä toiset vetää sapuskaa, purkki pilttiä ja pari desiä puuroa. Huhuhuh! :grin
 
Ostin muutaman päärynän kaupasta, voinkohan antaa sitä ihan vaan muussattuna ja banaania ehkä joukkoon vai pitäiskö siihen sekaan sekottaa vielä jotain nestettä?
Kauhee kauppa lasku tuli taas ruoka ostoksilta kun kävin noita purnukoita ostelemassa samalla ... kaappi kyllä pursuaa pilttiä mut silti jostain kumman syystä mulle tarttuu mukaan aina vähintään pari purkkia :eek:
 
mä ostin tänään semmosen mango-banaanisose purkin,sellasen ison ja oli 5-6kk...ajattelin kyllä syyä sen ite:grin.
neuvolassa sano et pitäs nyt sit siirtyä syömää lihaa,kyllä mullakii rupeis jo tökkimää toi kana.tänään sit kanankaa tarjosin porsaanlihaa eikä siitä ainakaa vielä oo tullu mitää.
 
Ne on niin hyviä noi vauvojen ruoat.. joku mango-jogurtti oli ihan mun lemppari välipala jossai vaiheessa.

Niranda. Mä annoin ny eilen ja tänään pojalle päärynää suoraan purkista. Oon vähän varovaisesti niitten hedelmien kans ottanu, joille lapsen isä on allerginen raakana. Kypsennetty päärynä ei aiheuttanu mitään. Kokeilen kans raakaa sitten, kun poika pikkuisen isompi ja syöminen sujuu. Varonkohan liikaa? Noh, onneks maanantaina on neuvola nii voin kysyä sieltäkin... ja pakko kysyy sitäkin, et pitääköhän mun ylläpitää sit jotai levolacia joka päiväisesti jonkin aikaa, kun huomenna koittaa viides kakaton päivä. Anteeks ny ku jauhan tosta kakkaamisesta kokoajan.. :(
 
Mä tein päärynäsosetta ite ja näyttää maistuvan :p Mangot odottaa tuolla seuraavaa sosetta varten :grin

Sinbu jälleen kakasta, meillä tais olla 8. kakaton päivä kun anoin levolacia. Yksi annos aamulla auttoi ja illalla turautti, ja nyt on massu toiminut ehkä noin joka toinen päivä..
 
Kamalaa jos ei kakka tuu ja tekee kipeetä... Muistan tuossa kun poika oli 2kk niin se huus kolme tuntia putkeen ja puolen yön aikaan soitin äidilleni että mitä mää ny teen.. No äiti kiltisti polkupyörällä tuli meille ja tunki kuumemittarin toisen hanuriin ja johan taas hymyiltiin... Onneks sen jälkeen ei oo ollu kakan kanssa ongelmaa :/ (tais men vähä ohi aiheen :grin)
 
@sukki: Voi hyvin olla että teidän vauvalle on hampaita tulossa jos ei ruoka maistu. Meillä tyttö oli monta päivää ärtyisä, kuola valui, eikä suostunut kunnolla syömään. Tänään taas aamusta asti tyttö oli yhtä hymyä ja ruoka maistui :) Ei kyllä vielä uutta hammasta läpi ole tullut, mutta melkein 100 varma olen että suusta ärtyisyys johtui.
 
Takaisin
Top